تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803080044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرورگر آینده مایکروسافت با نام Spartan و تفاوت های آن با IE |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مرورگر آینده مایکروسافت با نام Spartan و تفاوت های آن با IE
حتما این خبر به گوش شما نیز رسیده است که مایکروسافت در حال طراحی و تولید مرورگر جدیدی است که قرار است در نسخه 10 ویندوز جایگزین مرورگر فعلی و با سابقه IE شود. نام این مرورگر جدید Spartan گذاشته شده است و تفاوت هایی ذاتی با مرورگر پیشین خواهد داشت. بگذارید نگاهی به تفاوت های این مرورگر جدید با IE داشته باشیم.
کد خبر: ۴۶۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ - 31 December 2014



مرورگر آینده مایکروسافت با نام Spartan و تفاوت های آن با IE
حتما این خبر به گوش شما نیز رسیده است که مایکروسافت در حال طراحی و تولید مرورگر جدیدی است که قرار است در نسخه 10 ویندوز جایگزین مرورگر فعلی و با سابقه IE شود. نام این مرورگر جدید Spartan گذاشته شده است و تفاوت هایی ذاتی با مرورگر پیشین خواهد داشت. بگذارید نگاهی به تفاوت های این مرورگر جدید با IE داشته باشیم.
به گزارش «تابناک» هرچند وب سایت ZDNet روز گذشته این مطلب را عنوان کرده است که مرورگر جدید مایکروسافت قرار است با نام اسپارتان جایگزین اینترنت اکسپلورر شود، اما موضوع تدوین و طراحی مرورگر جدید برای ویندوز از چندی پیش مطرح است و تیم تولید و توسعه این مرورگر در چند نوبت پیش از این در خصوص طراحی و تدوین مرورگر جدید با نام کد اسپارتان مطالبی را منتشر کرده بودند. به شکل خلاصه این مرورگر جدید قرار است همچنان از موتور رندر قبلی مایکروسافت یعنی Trident در برابر موتور Webkit گوگل کروم و Gecko در فایرفاکس استفاده کند. همچنین پردازشهای جاوا اسکریپت در این مرورگر همانند سابق بر عهده موتور Chakra خواهد بود. در خصوص شکل و شمایل ظاهری این مرورگر نیز هیچ کس تا کنون هیچ ایده ای نداده است و هیچ تصویر نمونه یا مفهومی از این مرورگر جدید در فضای نت به شکل رسمی منتشر نشده است. همچنین نام اسپارتان تا کنون یک نام کد است و دقیقا مشخص نیست که آیا در آینده این مرورگر جدید با همین نام منتشر شود یا خیر.
مرورگر آینده مایکروسافت با نام Spartan و تفاوت های آن با IE

تفاوت های مرورگر اسپارتان با IE در چیست؟ اگر در پشت صحنه قرار نیست اتفاق خاصی برای مرورگر جدید مایکروسافت رخ دهد و موتورهای پردازشی و رندر همان موتورهای سابق باشند، پس تفاوت اصلی مرورگر اسپارتان با IE در چه خواهد بود؟ در ماه سپتامبر، وب سایت Neowin در گزارشی پرده از راز اسپارتان و مرورگر جدید برداشت. البته در آن زمان هنوز هیچ نامی از کد اسپارتان برده نشده بود و هنوز مرورگر جدید با نام IE خطاب میشد البته در نسخه 12 – اینجا. در این گزارش یاد شده که مرورگر آینده در ظاهر بسیار شبیه به مرورگر های فایرفاکس و گوگل کروم خواهد بود و مهمترین نکته در خصوص آن این است که از افزونه ها پشتی بانی خواهد کرد: واسط کاربری کاملا Flat بوده و تلفیقی از کروم و فایرفاکس است. تب ها مستطیل شکل بوده و از منتها الیه سمت چپ و بالای مرورگر آغاز میشوند و در بالای نوار آدرس قرار دارند. این طرح شباهت بسیار زیادی به گوگل کروم دارد اما همچنان آرایش Flat مایکروسافت در آن به چشم میخورد. دکمه های Back، Refresh و Home در کنار نوار آدرس و دقیقا مشابه جای گیری آنها در گوگل کروم قرار دارند. این توصیفی است که Neowin از واسط کاربری اسپارتان – که در آن زمان IE 12 خطاب میشد – بدست داده است. ضمن آنکه گفته شد که مهمترین نکته در این مرورگر اضافه شدن پلاگین ها یا افزونه ها به آن است. اما سوای واسط کاربری آنچه به لحاظ فنی قرار است در مرورگر آینده مایکروسافت شاهد تغییر آن باشیم پیش از این در پستی که در وبلاگ تیم IE در ماه مه منتشر شده قابل دریافت است – اینجا. البته در این پست هیچ اشاره ای نشده است که همه این تغییرات در نسخه آینده IE یا همان اسپارتان فعلی وجود خواهد داشت. اما گفته شده که این امکانات در حال تدوین و توسعه میباشد. این امکانات جدید عبارتند از پشتیبانی از HTTP/2 که نسل بعدی پروتکل HTTP است، کدهای جاوا اسکریپت مربوط به Web Audio، امکان Media Capture برای استریم های محلی Audio/Video و ES6 برای برنامه نویسی غیر همزمان یا اسینکرون. همچنین در این پست اشاره شده است که امکانات بسیاری نیز در نسخه آینده وجود خواهد داشت که تا کنون اشاره ای به آنها نشده است.

مرورگر آینده مایکروسافت با نام Spartan و تفاوت های آن با IE

دلایل تدوین و طراحی یک مرورگر جدید به نظر میرسد که مایکروسافت همزمان با فلسفه جدیدی که در نسخه آتی ویندوز یعنی 10 در پی گرفته است نیاز اساسی به تغییر و تحولات جدید در مرورگر تاریخی خود دارد. به ویژه آنکه سرعت رشد مرورگرهای کروم و فایرفاکس در بازار مرورگرها به شدت درحال افزایش است. به ویژه آنکه اغلب امکانات جدید در مرورگر اسپارتان مربوط به واسط کاربری آن و اضافه شدن امکان تقویت مرورگر و عملکرد آن با پلاگین ها و افزونه ها، میباشد، و در پس زمینه همچنان موتورهای قبلی به کار خود ادامه میدهند، میتوان گفت که مایکروسافت قصد دارد علیرغم قدم در مسیر جدید، همچنان داشته های سابق خود را حفظ و آنها را به گونه ای متفاوت توسعه و ترقی دهد. با همه این احوال به نظر میرسد که اسپارتان یکی از مواردی است که مایکروسافت قصد دارد به وسیله آن ویندوز 10 را برای مخاطبان خود جذاب تر از همه نسخه های دیگر ویندوز سازد. گفته میشود که IE و اسپارتان هر دو بر روی این ویندوز در دسترس خواهند بود و هیچ بعید نیست که اسپارتان علاوه بر ویندوز 10 برای استفاده بر روی سایر سیستم عامل های دسکتاپ و موبایل دیگر از جمله اندروید نیز منتشر شود. باید منتظر ماند و در آینده تحولات را پیگیری کرد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن