تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814606173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايد مدل استفاده از منابع آب عشاير را الگو قرار دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ دي ۱۳۹۳ (۱۸:۰ب.ظ)
قاسمي: بايد مدل استفاده از منابع آب عشاير را الگو قرار دهيم مديرکل جهاد کشاورزي فارس گفت: عشاير از گذشته روش صحيح استفاده از منابع آب و اقليم را دنبال مي کرده اند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد مهدي قاسمي ظهر سه شنبه در همايش سراسري مديران سازمان امور عشاير کشور، گفت: امروز در جهاد کشاورزي به دنبال الگوي کشت بهينه هستيم که بفهميم چه محصولي را کجا و چگونه کشت کنيم و اين در حالي است که عشاير از گذشته بحث پتانسيل سازي استفاده صحيح از آب و اقليم و... را دنبال کرده اند.
وي افزود: ما بسياري از مدل هاي پيچيده رياضي را براي متناسب کردن الگوي کشت به کار مي بريم در حالي که عشاير از قديم به اين کار پرداخته اند ما نياز داريم اين الگو و تجربه را در کشاورزي مدل کنيم.
مديرکل جهاد کشاورزي فارس تاکيد کرد: عشاير نه تنها رونق، امنيت و توليد را به همراه داشته اند همواره بحث بهينه سازي استفاده از پتانسيل ها را نيز در آن ها بوده است و مي توان گفت اقتصاد مقاومتي نيز همين استفاده بهينه از پتانسيل هاست که مصداق عيني آن در عشاير وجود دارد.
قاسمي تاکيد کرد: بايد نقش و جايگاه عشاير به عنوان يک مولد در کنار توليدکنندگان به خوبي ديده شود.
وي ادامه داد: نقش عشاير در حفاظت از مراتع و جنگل ها قابل توجه بوده است.
مديرکل جهاد کشاورزي گفت: در استان فارس زبانا و عملا التفات ويژه اي نسبت به عشاير وجود دارد و استاندار فارس همواره از سياه چادرهاي عشاير به عنوان يک کارگاه توليدي ياد کرده است.
قاسمي گفت: جامعه و عرصه هاي اقتصادي در حال تغيير هستند که اين امر بر جامعه عشايري نيز تاثيرگذار است و ما بايد اين فرهنگ عظيم را حفظ کنيم؛ چرا که امکان دارد با شرايطي که در حال پيشرفت است در آينده تنها نمادي از اين جامعه باقي بماند.
وي با عنوان اينکه بايد با توجه به کارکرد عشاير نگاه ديگري به اين جامعه صورت بگيرد، اظهار داشت: با اسکان عشاير آن ها را به سمت روستا نشيني و بعد شهرنشيني سوق مي دهيم و حتي اگر از منظر اقتصادي نيز به آن نگاه کنيم آن ها با حفظ همين حالت ييلاق و قشلاق و جاذبه هاي توريستي شان خيلي بهتر از يکجا نشيني موثر هستند.
مدير کل جهاد کشاورزي تصريح کرد: بايد انديشيده شود که چه مي توان کرد که با حرکت به سمت نوين، همين شکل عشاير را حفظ کنيم و اجازه ندهيم که اين بهينه استفاده از منابع حذف شود.
قاسمي ادامه داد: بايد در نقشه راه بيش از پيش مقتضيات امروز لحاظ شوند و ثبت وجود و حضور نقش فرهنگي عشاير مورد توجه باشد.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن