تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802967919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سارقي با 39 فقره سرقت دستگير شد/ تسريع روند رسيدگي به پرونده هاي قضايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ دي ۱۳۹۳ (۱۴:۴۷ب.ظ)
اخبار کوتاه نيروي انتظامي لرستان سارقي با 39 فقره سرقت دستگير شد/ تسريع روند رسيدگي به پرونده هاي قضايي فرمانده انتظامي شهرستان بروجرداز دستگيري سارق حرفه اي محتويات خودرو با 39 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سرهنگ "دليري" در تشريح اين خبر افزود: در پي چندين فقره سرقت محتويات خودرو در شهر بروجرد، بلافاصله موضوع در دستور كار ماموران کلانتري 13 اين فرماندهي قرار گرفت.
"دليري" در ادامه بيان داشت: پس از تحقيقات گسترده و استفاده از گشت هاي پنهان يك سارق شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه دستگير شد.
وي اظهار داشت: در بازجويي هاي فني سارق به 39 فقره سرقت محتويات خودرو اعتراف كرد و همراه پرونده در اختيار دستگاه قضائي قرار گرفت.
افزايش 77 درصدي كشف سرقت در بروجرد
فرمانده انتظامي بروجرد از افزايش 77 درصدي كشفيات سرقت در 9 ماهه اخير نسبت به مدت مشابه سال گذشته در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "دليري" در تشريح اين خبر بيان داشت: در طول نه ماه گذشته امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 77 درصد افزايش كشف سرقت و كاهش چشمگير وقوع جرم را داشته ايم كه اين کشفيات با انجام طرحهاي ارتقاء امنيت اجتماعي صورت گرفته است.
"دليري" در ادامه بيان كرد: در اين مدت 714 نفر متهم دستگير و پس از تشکيل پرونده به دادسرا معرفي شدند.
بهره مندي از نخبگان شاه کليد تحقق شعار امسال
سرپرست دفتر تحقيقات کاربردي پليس لرستان بهره مندي از ظرفيت عظيم نخبگان حوزه هاي مختلف علوم را مهم ترين عامل رسيدن به اقتدار مدرن در سازمان پليس دانست.
سرگرد "مهدي صاحب ساده کار" در ديدار با دکتر "شاه زماني" رئيس بنياد نخبگان استان لرستان بيان داشت:نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با درک اين واقعيت که براي رسيدن به اقتدار مدرن، سازمان حرفه اي، متخصص ، دانش بنيان وقدرت نرم نيازمند دستيابي به دانش و پژوهش کاربردي مي باشد اقدام به تاسيس و راه اندازي دفاتر تحقيقات کاربردي در ساختار پليس نموده است.
اين مقام مسئول ، آگاهي مستمر از تغييرات اجتماعي و شناخت اين تغييرات در حوزه هاي تحولات جمعيتي،مهاجرت و شهر نشيني ، گسترش شهر نشيني،افزايش سطح تحصيلات،حضورزنان درجامعه نسبت به گذشته،پديده اوقات فراغت ، گسترش رسانه ها و شبکه هاي ارتباطات اجتماعي وغيره را مستلزم بهره مندي از ظرفيت هاي سرشارنخبگان حوزه هاي علوم مختلف دانست و افزود: بهره مندي از نخبگان، با 4 ويژگي استعداد، نوآوري،خلاقيت و خودباوري شاه کليد تحقق شعار سال مورد تاکيد مقام عظماي ولايت(مدظله العالي) مي باشد.
" ساده کار "در ادامه بيان داشت: پليس با رصد اجتماعي مستمر درصدد است تا از مطالبات و خواسته هاي مردم آگاه شده تا درجهت تحقق اين مطالبات با بهره مندي از3 مولفه صداقت،علم و توانايي به سرمايه اجتماعي که يکي از مهم ترين سرمايه هاي اجتماعي پليس مي باشد دست يابد.
اين مقام انتظامي ، با تشريح عملکرد 3 ماهه سوم دفتر تحقيقات کاربردي پليس استان افزود: چاپ و انتشار 7مقاله علمي،برگزاري12 اتاق فکر،8 ميزگردعلمي،7 کارگاه تخصصي،چاپ و انتشار 9 گزارش پژوهشي و برون سپاري 4 کتاب و 8 طرح تحقيقاتي و حمايت از 3 پايان نامه را از اقدامات برجسته دفتر تحقيقات کاربردي بيان داشت.
در ادامه اين ديدار دکتر "شاه زماني" نگرش علمي پليس به موضوعات و واقعيت هاي اجتماعي را امري مبارک و مهم دانست و افزد:بهترين مولفه هايي که پليس مي تواند از طريق آن به سرمايه مهم اجتماعي دست يابد حرفه گرايي، دانش بيناني و برخورداري از ادبيات اجتماعي قوي در شان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مي باشد.
وي اقدامات دفتر تحقيقات کاربردي در بهره مندي از نقطه نظرات نخبگان و راه اندازي مجمع نخبگان پليس استان را اقدامي شايسته ودر خور توجه اي دانست و ابراز اميدواري نمود تا با تشکيل اتاق هاي فکر مشترک زمينه هاي هرچه بيشتر ارتقاي امنيت و احساس امنيت در سطح استان افزايش يابد.
گفتني است ، در پايان اين ديدار "عطاء الله صميمي" و "محسن حسنوندي" از اعضاي بنياد نخبگان و مخترعين برتر کشوري هرکدام به بيان نقطه نظرات خود در خصوص راهکارهاي همکاري پليس با نخبگان پرداختند.
تسريع روند رسيدگي به پرونده هاي قضايي
فرمانده انتظامي شهرستان خرم آباد لرستان از تسريع روند رسيدگي به پرونده هاي قضايي با تعامل و همکاري هرچه بيشتر پليس و دستگاه قضايي خبر داد.
سرهنگ "حسين نجفي" در تشريح اين خبر افزود : در راستاي تسريع روند رسيدگي به پرونده هاي قضايي و همچنين نحوه ارائه خدمات مطلوب انتظامي و قضايي به مردم شهرستان خرم آباد ، جلسه اي با حضور دادستان عمومي و انقلاب شهرستان خرم آباد ، رئيس اداره حقوقي انتظامي استان و روئساي کلانتري و پليس هاي تخصصي در سالن جلسات اين فرماندهي برگزار شد.
"نجفي" معقوله امنيت را يکي از اساسي ترين و بالاترين نعمات خداوندي به بشر دانست ، و با بيان حديتي از رسول مکرم اسلام (ص) که امنيت و سلامت دو نعمت مخفي الهي هستند كه خداوند به انسانها ارزاني داشته است ، بيان داشت : خدا راشاكريم از اينكه لباس مقدس سربازي آقا امام زمان ( عج) را بر تن پوشيده و در تامين نعمتهاي ارزاني شده خداوند به مردم در حال خدمتگزاري هستيم.
وي اظهار داشت : مجموعه دستگاه قضايي و نيروي انتظامي در راستاي تامين نظم و امنيت مردم لازم و ملزوم هم هستند و از طرفي نيروي انتظامي بعنوان مجري و حافظ قانون در نوك پيكان قرار دارد و دستگاه قضايي نيز بعنوان حامي و پشتيبان مردم و پليس در اجراي صحيح قانون و مي باشد ، خواستار تعامل هر چه بيشتر و بهتر مجموعه پليس شهرستان خرم آباد با دستگاه قضايي در نحوه رسيدگي به پرونده ها و ارائه خدمات قضايي مطلوب و شايسته به مردم شد.
در ادامه "سعيد رازاني" دادستان عمومي و انقلاب شهرستان خرم آباد ببيان داشت : يکي از نعمتهاي خداوند متعال به مجموعه دستگاه قضايي و پليس توفيق خدمت به مردم است و اين خدمت هر چه بيشتر و مطلوب تر باشد موجبات رضايت مردم و در نهايت رضايت خداوند متعال را در پي خواهد داشت.
وي در ادامه اظهار داشت: نيروي انتظامي بعنوان ضابط دستگاه قضا و بعنوان پرچمدار تامين نظم و امنيت عمومي با اقتدار و صلابت در برابر هرگون قانون شکني و قانون گريزي در وسط ميدان خدمت تلاشي بي وقفه داشته و دارد و دستگاه قضايي نيز با تما توان موجود ، با صلابت در حمايت قاطع از اين نيروي ولايي و مردمي ايستاده است.
رازاني بيان داشت: انشالله با تعاملات خوبي که بين مجموعه انتظامي شهرستان خرم آباد و دستگاه قضايي موجود است و هر روز بر تعامل نحوه ارائه خدمت مطلوب به مردم افزوده مي شود شاهد روند سريع و بهتر و در تعاقب رضايت مردم شريف شهرستان خواهيم بود.
در پايان اين ديدار " نجفي" افزود : در اين جلسه چند ساعته پس از بررسي مشکلات و موانع موجود ، با ارائه راهکارها و پيشنهادات در نهايت مصوباتي در راستاي ارائه خدمات مطلوب به مردم و برخورد قاطع با مخلين نظم و امنيت عمومي و قانون شکنان تصويب شد.
كاهش 37 درصدي وقوع سرقت // كشف به وقوع 100 درصدي در دورود
سرهنگ "هدايت اله حسنوند"فرمانده انتظامي شهرستان دورود در تشريح اين خبر گفت: در راستاي پاسخگويي به مطالبات مردمي با ايجاد گشت¬هاي منظم و حضور پليس در سطح جامعه و با ارائه هشدارهاي پليسي و انتظامي و فراهم كردن زير ساختهاي فكري از جمله فرهنگ سازي در مدارس و مساجد سرقت مغازه، اماكن خصوصي و وسائل نقليه كاهش چشمگير داشته و با انجام طرحهاي متعدد پاكسازي و ارتقاء امنيت اجتماعي افزايش قابل قبولي در كشفيات و دستگيري سارقان و معتادان وجود داشته است.
فرمانده انتظامي دورود ، از كاهش 37 درصدي وقوع سرقت و كشف به وقوع 100 درصدي در آذر ماه امسال نسبت به سال قبل و افزايش 29 درصدي كشفيات در 9 ماه نخست سال 93 در اين شهرستان خبر داد.
وي در ادامه بيان كرد: در 9 ماهه نخست سال 93 نسبت به زمان مشابه در سال قبل، كاهش 91 درصدي وقوع كلاهبرداري و افزايش 571 درصدي دستگيري كلاهبرداران وجود داشته است.
حسنوند گفت: از 850 جرم صورت گرفته در 9 ماهه سال 93 بالغ بر 681 فقره آن كشف شده كه درصد كشف نسبت به وقوع تاكنون 20در صد به معناي كشف 80 درصد جرائم بوده كه رقم قابل قبولي از عملكرد اين فرماندهي را نشان مي دهد.
بيکاري و معضل اعتياد و تاثيرات آن بر جامعه
سرهنگ "حسين نجفي" فرمانده انتظامي شهرستان خرم آباد لرستان به تشريح تاثيرات بيکاري و معظل اعتياد به مواد مخدر بر افراد ، خانواده و جامعه پرداخت و گفت :
اغلب افراد معتاد به مواد مخدر اعم از سنتي و صنعتي مانند هروئين، اکستاسي، حشيش، کراک ، شيشه و ... که مصرف آن‌ها در سطح هوشياري مغز دگرگوني ايجاد مي‌کند ، فرد معتاد تمام فکر و ذکرش مشغول گرفتن و مصرف مواد مخدر است و همواره تلاش مي‌کند که به هر قيمتي شده اين مواد را براي مصرف خود فراهم نمايد.
معتاد در ابتدا از روي هوس و براي لذت اقدام به استفاده از ماده مخدر مي نمايد ، ولي طي استفاده‌ي مکرر از اين مواد، جسم و روان فرد از حالت طبيعي خارج شده و کم‌کم به آن‌ها وابسته مي‌شود ،فرد معتاد آثار مخربي را هم بر روي خانواده و جامعه مي‌گذارد و هيچ‌گونه عاطفه و احساسي ندارد، خانواده و اطرافيانش براي او اهميتي ندارند و به تنها چيزي که فکر مي‌کند، تهيه مواد و چند ساعت نشئگي است. اين‌گونه افراد مسؤوليتي را نسبت به خانواده و اطرافيان خود نمي‌پذيرند و از اداره‌ي خود و زندگي‌شان ناتوان مي‌مانند.
يکي ديگر از آثار مخرب مصرف مواد مخدر پرخاشگري، اختلال در روابط اجتماعي، بي‌مسؤوليتي، اخلال در حافظه و توجه، بدخلقي و... است که بر روي رفتار آن‌ها در خانواده تأثير مي‌گذارد که متاسفانه بيشترين پرونده هاي موجود در مراکز انتظامي و قضايي مربوط به اختلافات خانوادگي بين زوجين ، متعلق به افرادي هستند که به بيماري اعتياد گرفتار هستند و در حقيقت نسبت به مسائل خانواده بي مسئوليت هستند.
متاسفانه يکي ديگر از اثرات مخرب مصرف مواد مخدر اين است که بيشتر افراد معتاد تلاش مي کنند به هر صورت ممکن نسبت به تهيه مواد مخدر اقدام کنند ، از اين رو اغلب اوقات دست به اعمال مجرمانه از قبيل سرقت هاي خرد از قبيل سرقت لوازم و قطعات خودرو ، جيب بري ، کيف قاپي ، موبايل قاپي و ... مي نمايند که موجب بروز مشکلاتي براي جامعه مي شوند.
بعنوان يک واقعيت بايد بپذيريم که اعتياد ريشه در بيکاري و عدم اشتغال دارد از اين رو بيکاري موجب مي شود که افراد بي کار جذب قهوه خانه ها و مراکز تجمع افراد بزه کار و معتادشده، به تدريج، به دامان اعتياد کشيده شوند. به علاوه، بيکاري موجب مي شود که افراد پس از طي مراحل درمان و بازپروري ، دوباره به اعتياد روي آورده، معتاد شوند.
پليس بعنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر و در راس دستگاه هاي متولي امر مبارزه با مواد مخدر ، در راستاي مبارزه قاطع با سوداگران مرگ در سطح کشور و بالخص استان لرستان و شهرستان خرم آباد گام هاي بزرگي برداشته و به لطف و عنايات خداوند متعال موفق به انهدام باندهاي بزرگ مواد مخدر ، دستگيري افراد توزيع کننده و خرده فروش در سطح محله ها ، بخش ها و حتي روستاها نموده و با تعاملات خوبي که پليس شهرستان ، با مردم شريف و فهيم دارد ، و از طرفي تعاملات خوبي که با دستگاه محترم قضايي موجود است ، افراد مجرم ( فروشندگان مواد مخدر) در کمترين زمان ممکن شناسايي و پس از انجام کار اطلاعاتي بصورت غافلگيرانه بهمراه مدارک و مستندات دستگير و تحويل مراجع قضايي خواهند شد
پاكسازي نقاط آلوده در ازنا
فرمانده انتظامي ازنا لرستان از اجراي طرح پاكسازي نقاط آلوده و جمع¬آوري معتادان پرخطر در مناطق آلوده اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "جودكي"در تشريح اين خبر گفت: با شناسايي نقاط آلوده در سطح مناطق شهري و روستايي ، پليس اين فرماندهي اقدام به دستگيري خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوري معتادان پرخطر نمود ، كه در اين راستا 23 نفر معتاد ، خرده فروش مواد مخدر ، مظنون و سارق دستگير شدند.
" جودكي" با قدرداني از همكاري و همدلي مردم در اجراي طرح پاكسازي در ازنا خاطر نشان كرد : در اين راستا تعداد 10 واحد صنفي متخلف پلمپ و مقاديري مواد مخدر و... نيز كشف شد.
امنيت در درجه بالاتري از سلامت برخوردار است
امام جمعه ازنا لرستان با حضور در ستاد فرماندهي انتظامي اين شهرستان از تلاش شبانه روزي مجموعه اين فرماندهي که منجر به افزايش امنيت شده است تقدير کرد.
حجت السلام والمسلمين "هراتي مطلق" در اين ديدار گفت: امنيت حتي از سلامت در درجه بالاتري از اهميت برخوردار است چرا که يکي از شاخص هاي مهم سلامت جامعه مي باشد.
امام جمعه ازنا با تشکر از اقدامات سازنده فرمانده و كاركنان پليس اين شهرستان در عرصه برقراري نظم و امنيت، تصريح كرد : امروز مي بينيم در سراسر دنيا نا امني بسيار گسترده شده است در حالي که در ايران امنيتي پايدار برقرار است که اين موفقيت مرهون تلاش شبانه روزي کارکنان عزيز نيروي انتظامي مي باشد.
گفتني است ، حجت السلام والمسلمين "هراتي مطلق" امام جمعه ازنا با اهداء لوح سپاس از سرهنگ " جودكي " فرمانده انتظامي اين شهرستان تجليل كرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن