تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799417753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکيل 30 پرونده موقوفه خواري در محاکم قضايي شهرستان رشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۷:۳۶ب.ظ)
رئيس اوقاف و امور خيريه رشت خبر داد: تشکيل 30 پرونده موقوفه خواري در محاکم قضايي شهرستان رشت رئيس اوقاف و امور خيريه رشت از تشکيل 30 پرونده موقوفه خواري در محاکم قضايي شهرستان رشت خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، حجت الاسلام حميدرضا کريمي، رئيس اوقاف و امور خيريه شهرستان رشت، امروز در نشست خبري با محوريت هفته وقف با اشاره به تجمع يک هزار نفري مردم همزمان با اربعين حسيني در بقعه خواهر امام رشت اظهار کرد: اين حضور بي‌نظير نشان دهنده علاقمندي مردم به بقاع متبرکه و تبديل شدن بقاع به قطب فرهنگي کشور است.
وي با با بيان اينکه وقف در نگاه جزيي کمک به مردم در رفع نيازهاي آنهاست اذعان کرد: محققان دريافتند که روياي وقف در ساختن تمدن‌هاي اسلامي و مذهبي وجود داشته و حرکت امام حسين(عليه السلام) به کربلا مصادف شد با خريداري تمام زمين‌هاي آن که امروز به کربلاي معلي مشهور است و مردم بعد از گذشت 1400 سال راهي کربلاي معلي که از وقف‌هاي امام حسين(عليه السلام) است مي‌شوند.
رئيس اوقاف و امور خيريه شهرستان رشت وقف را تمدن ساز و فرهنگ ساز دانست و افزود: وقف مي‌تواند سايه سنگين بسياري از معضلات فرهنگي و اجتماعي جامعه را رفع کند.
وي با تشريح عملکرد اوقاف شهرستان رشت در هشت ماهه گذشته گفت: نخستين اولويت سازمان اوقاف اجراي امينانه نيات واقفين خيرانديش است که اسناد بالادستي در اين امر همان وقف‌نامه‌هاي موجود هستند.
حجت الاسلام کريمي با اشاره به طرح‌هاي اوقاف در اجراي امينانه نيات واقفين تصريح کرد: طرح مهر تندرستي(کمک رساني در دارو درمان)، پيوند آسماني( کمک به ازدواج زوج‌هاي جوان)، مهر تحصيلي( کمک به دانش آموزان مستمند)، مهر آسماني (کمک به ايتام) از طرح هاي اوقاف در اين راستاست.
وي خاطرنشان کرد: 151 ميليون تومان در قالب اين طرح‌ها به افراد پرداخت شده است.
رئيس اوقاف و امور خيريه شهرستان رشت با اشاره به دفاع از حقوق موقوفات تصريح کرد: در اين راستا 30 پرونده در محاکم قضايي تشکيل شد که در 27 فقره راي به نفع اوقاف صادر شد و از اين تعداد 11 فقره اجرايي شد.
وي ادامه داد: همچنين بين اوقاف شهرستان رشت و سازمان جنگل‌ها 334 هکتار مورد اختلاف بود که با تفاهم نامه امضا شده بين اين دوسازمان اين اراضي صددرصد تعيين تکليف شده و همه به اوقاف بازگشتند.
حجت الاسلام کريمي با اشاره به سرمايه گذاري در رقبات اذعان کرد: در اين راستا سه پروژه هدفگذاري شده است که دو پروژه فرهنگي - ورزشي و يک پروژه مسکوني- تجاري است.
وي در ادامه با بيان اينکه شهرستان رشت داراي 207 بقعه متبرکه است، افزود: از اين تعداد 43 بقعه در حال تعمير و بازسازي است که 65 درصد پيشرفت کار در عمليات عمراني بقاع متبرکه وجود دارد.
رئيس اوقاف و امور خيريه شهرستان رشت با اشاره به صدور 650 فقره سند اجاره طي هشت ماهه ابتدايي سال ورشد 65 درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: براي اخذ سند مالکيت موقوفات نيز تا پايان سال 60 فقره سند دريافت مي‌کنيم که سال گذشته اين رقم، هشت فقره سند بوده است.
وي اضافه کرد: در خصوص وقف‌هاي جديد نيز شاهد رشد صددرصدي بوديم چراکه از ابتداي سال تاکنون 14 فقره وقف جديد در شهرستان رشت انجام شد که در سال گذشته هفت فقره بوده است.
حجت الاسلام کريمي در ادامه به طرح‍‎هاي فرهنگي اوقاف شهرستان رشت اشاره و اظهارکرد: طرح آرامش بهاري در 143 بقعه متبرکه، سوگواري ياس نبوي در ايام فاطميه، نشاط معنوي در تابستان، ضيافت الهي در ماه رمضان، ولايت علوي اکمال دين نبوي در اعياد غدير و قربان و بصيرت عاشورايي از محرم تا پايان صفر از جمله طرح‌هاي فرهنگي بوده است.
وي به فعاليت هاي قرآني اوقاف شهرستان رشت اشاره و تصريح کرد: سهميه ما در اين بخش دو هزار و 561 نفر بود که تا پايان شهريور اين تعداد محقق شد و قرآن آموزان مشغول فراگيري مباحث قرآني هستند.
رئيس اوقاف و امور خيريه شهرستان رشت اذعان کرد: 31 هزار نفر از دانش آموزان مدارس شهرستان رشت در مرحله ابتدايي مسابقات قرآن شرکت کردند و در بخش حرفه‌ايي و تخصصي هم 900 نفر شرکت کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن