تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802216683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه نظام نامه برنامه راهبردي عملياتي توسعه شهر و شهرداري تهيه براي تصويب به دولت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۵۹ب.ظ)
ارائه نظام نامه برنامه راهبردي عملياتي توسعه شهر و شهرداري تهيه براي تصويب به دولت معاون امور شهرداري هاي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور از تهيه و تنظيم نظام نامه برنامه ريزي راهبردي عملياتي توسعه شهر و شهرداري از سوي وزارت كشور خبر داد و گفت: اين نظام نامه براي سير مراحل قانوني تصويب به دولت ارائه شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي نوذر پور در نشست مديران كل دفاتر امور شهري و شوراهاي استانداري ها سخن مي گفت افزود: برنامه راهبردي عملياتي توسعه شهري و شهرداري با هدف پر كردن خلاء هاي موجود در اين عرصه تهيه شده و مشتمل بر راهبردهاي، سند چشم انداز و سياست هاي اجرايي براي مجموعه وظايفي است كه در حيطه مديريت شهري قابل تعريف مي باشد تا براي شهرداري ها و شوراها مبناي يك برنامه پنج ساله قرار گيرد و در عين حال زمينه ساز تحقق مديريت يكپارچه شهري شود.
نوذر پور افزود: اين نظام نامه بر اساس چند بند از قانون شوراها تهيه شده كه بموجب آن شوراها بايد نيازهاي شهر را در حوزه هاي مختلف مشخص و براي آن راه حل كاربردي ارائه نمايند و همچنين دستگاه هاي مرتبط در مديريت شهري بايد برنامه سالانه خود را ارائه دهند.
نوذر پور گفت: پيشنهادي كه ما براي اين موضوع ارائه نموده ايم به اين شرح است كه اين برنامه راهبردي در شهرهاي زير 50 هزار نفر به تائيد شوراي برنامه ريزي شهر، در شهرهاي 50 هزار نفر تا يک ميليون نفر به تصويب شوراي برنامه ريزي استان و در كلان شهرها به تائيد كميسيون خاص كلان شهر تهران و ساير كلانشهرها كه در زيرمجموعه دولت قرار دارد برسد.
وي افزود: علاوه بر اينكه كوشش مي كنيم اين نظام نامه زمينه ساز تحقق مديريت يكپارچه شهري شود، تحقق كامل اين سند نيازمند مشاركت شهروندان نيز مي باشد.
نوذر پور در ادامه تهيه پيش نويس لايحه مديريت شهري را ديگر اقدام مهم وزارت كشور در سال جاري ذكر كرد و گفت اين لايحه كه جايگزين قانون فعلي شهرداري ها خواهد شد هم اكنون در كميسيون هاي تخصصي دولت در حال بررسي مي باشد.
وي در ادامه تدوين سند آسيب شناسي كلانشهرها را ديگر اقدام مهم در عرصه مديريت شهري در دولت يازدهم برشمرد و گفت سندهاي آسيب شناسي كلانشهرها در موضوعات اصلي و مرتبط با شهرداري ها در كميسيون هاي خاص كلانشهر تهران و ساير كلانشهرها در حال بررسي است و سعي شده است تا اين اسناد شامل تصويب وضعيت موجود و ارائه راه حل هاي كاربردي باشد و اين اسناد در موضوعات خدمات شهري، حمل و نقل عمومي شهري، اسكان غير رسمي و ... در حال نهايي شدن و ارائه به دولت براي سير مراحل تصويب است.
معاون امور شهرداري هاي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور در ادامه گفت: سند آسيب شناسي كلان شهرها در حوزه خدمات شهري در 3 محور آتش نشاني، فضاي سبز و مديريت پسماند در حال تهيه و تصويب است و سند آسيب شناسي آتش نشاني در كميسيون اصلي هم به تصويب رسيد و سندهاي آسيب شناسي فضاي سبز و پسماند در كميسيون هاي فرعي و تخصصي تصويب و بزودي در كميسيون اصلي مطرح خواهد شد.
نوذرپور افزود به موجب سند آسيب شناسي آتش نشاني در حوزه ايمني لايحه مديريت ايمني يكپارچه شهر و روستا تصويب و به دولت ارائه شود. وي همچنين گفت: در حوزه آتش نشاني و ايمني در شهرها، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي بايد گزارشهاي تهيه شده توسط آتش نشاني ها در خصوص كارگاه ها را در اولويت رسيدگي و بازرسي قرار دهد.
وي در خاتمه گفت: همچنين در حال بهره گيري از ظرفيت هاي شوراي عالي حفاظت و فني براي ارتقاء ايمني شهرها هستيم، در سند آسيب شناسي پسماند هم موضوعات مختلفي براي تصويب لحاظ شده است از جمله توجه به اعطاي يارانه به كودهاي كمپوست، استقرار واحدهاي بازيافت در محدوده هاي شهري و هماهنگي هاي مختلف با دستگاه ها در زمينه مديريت مطلوب پسماند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن