تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818861385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد روسيه تحت تأثير انقباض بحران جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ دي ۱۳۹۳ (۱۲:۱۳ب.ظ)
رويترز گزارش داد: اقتصاد روسيه تحت تأثير انقباض بحران جهاني بر اساس گزارشي که رويترز منتشر کرده است، اقتصاد روسيه در ماه نوامبر به شدت تحت تأثير بحران مالي جهاني و کاهش قيمت نفت قرار گرفته و به همين دليل توليد ناخالص داخلي اين کشور کاهش يافته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، وزارت اقتصاد روسيه اخيراً اعلام کرد که از سال 2009 تا کنون اولين بار است که طي ماه نوامبر توليد ناخالص داخلي اين کشور حدود 0.5 درصد کاهش يافته است.
به اعتقاد کارشناسان اقتصادي بين الملل، کاهش بي سابقه قيمت نفت در ماه‌هاي اخير و تحريم‌هاي اعمالي آمريکا و اروپا عليه اين کشور در کاهش رشد اقتصادي روسيه مؤثر بوده است.
بر اساس گزارش‌هاي منتشره بحران اوکراين موجب کاهش 100 تريليون دلاري سرمايه گذاري خارجي در روسيه شده است.
به گزارش خبرگزاري رويترز، ديميتري پل اف، يکي از اقتصاددانان ارشد روسي اذعان کرده است، با توجه به کاهش قيمت نفت پيش بيني مي‌شود اقتصاد روسيه هر روز بدتر و بدتر شود و هيچ دليلي براي خوش بيني به آينده وجود ندارد.
وي اضافه کرده است؛ تحريم‌ها به سيستم بانکي روسيه آسيب مي‌زنند و شرايط را براي شرکت‌هاي روسيه در مورد قرض گرفتن از منابع خارجي سخت مي‌کنند که اين مسائل کاهش رشد اقتصادي روسيه را به دنبال دارد.
وي به کاهش نرخ روبل در مقابل دلار نيز اشاره کرده است و تحليل مي‌کند که روبل روسيه در بدترين وضعيت خود از سال 1998 قرار دارد.
گفتني است؛ ديروز (دوشنبه/ هشتم دي ماه)، ارزش روبل در مقابل دلار حدود 6 درصد کاهش يافت.
وي همچنين پيش بيني کرده است، افزايش تورم و هزينه واردات و کاهش محبوبيت پوتين از نتايج اجتناب ناپذير کاهش ارزش روبل روسيه در سال ميلادي آينده خواهد بود.
شايان ذکر است؛ بر اساس شرايط موجود پيش بيني مي‌شود اقتصاد روسيه در سال 2015 ميلادي حدود 4 درصد کاهش رشد را تجربه کند و تورم نيز از 10 درصد بالاتر خواهد رفت.

سقوط روبل
در نتيجه بحران اوکراين، درگيري ميان آمريکا و متحدانش از يک سو و روسيه از سوي ديگر و اعمال تحريم عليه روسيه، ارزش روبل حدود 50 درصد در برابر دلار در ماه دسامبر کاهش يافت، اما؛ با دخالت دولت روسيه و دستکاري در نرخ بهره شرايط بهبود پيدا کرد.
در اين ارتباط دولت روسيه به صادرکنندگان بزرگ نفت و گاز مانند گاز پروم (GAZP.MM) و روسنفت (ROSN.MM) دستور داد تا برخي از درآمدهاي دلاري خود را براي تقويت روبل بفروشند.
گفتني است؛ روس‌ها از اوايل دهه 1990 که تجربه کاهش ارزش دلار و تورم بالا را در کشورشان داشتند نسبت به اين موضوع با احتياط عمل کرده‌اند.
کاهش ارزش روبل باعث شده است که مردم روسيه به سمت خريد ارزهاي خارجي روي بياورند، همچنين سرمايه گذاران پول‌هاي خود را از بانک‌هاي روسي بيرون کشيده‌اند و با توجه به دسترسي نداشتن بانک‌هاي اين کشور به بازارهاي سرمايه غربي، نظام بانکي روسيه با مشکل مواجه شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن