تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818898050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بروز مشکلات زيست محيطي با دخالت هاي انساني و توسعه بي برنامه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ دي ۱۳۹۳ (۱۲:۲ب.ظ)
بروز مشکلات زيست محيطي با دخالت هاي انساني و توسعه بي برنامه هماهنگ کننده سازمان منطقه اي راپمي گفت: اگر مشکلات فعلي خليج فارس به همين صورت ادامه داشته باشد و سطح آب درياها نيز به صورت صعودي افزايش يابد 56 درصد کشور بحرين تا پايان قرن جاري درزير آب غرق خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، دکتر حسن محمدي هماهنگ کننده سازمان منطقه اي راپمي در جمع خبرنگاران حاضر در کارگاه تخصصي محيط زيست دريايي گفت: برگزاري چنين کارگاهي که خوشبختانه به يک سنت خوب تبديل شده است براي محيط زيست بسيار اهميت دارد زيرا مشکلات بخش دريايي بسيار پيچيده و فرا مرزي است.
وي تاکيد کرد: وقتي چالشي فرا مورزي مي شود يعني بعد از مدتي اگر جلوي آن گرفته نشود مي تواند تمام جهان را درگير خود کند.
اين هماهنگ کننده سازمان منطقه اي راپمي از تغييرات آب و هوا، گونه هاي مهاجم و شکوفايي جلبکي به عنوان چند چالش فرا مرزي و جهاني نام برد و افزود: چندي پيش در 800 کيلومتر از وسعت درياي عمان با پديده هجوم بلوم مواجه شديم که مي توانست يک تهديد تنوع زيستي عظيم در منطقه ايجاد کند.
وي پديده ريزگرد را يکي ديگر از مشکلات کشورهاي منطقه دانست و افزود: متاسفانه ريزگردها هزاران متر در هوا به پرواز در مي آيند و پس از گذر از زاگرس يک چالش ملي براي ايران پديدار مي کنند که اين چالش تاکنون رفع نشده است.
وي با مقصر دانستن انسان در به وجود آمدن بسياري از مشکلات زيستي جهان امروز گفت: بزرگ ترين خيانت به منطقه را صدام حسين با خشک کردن بزرگ ترين تالاب جهان (بين النهرين) انجام داد و با اين کار يک تالاب 7 هزار ساله با قدمت فرهنگي و مذهبي را از بين برد.
وي ادامه داد: 500 کنوانسيون و معاهده بين المللي در زمينه محيط زيست در دنيا وجود دارد اما نتوانسته است جلوي انقراض گونه هاي زيست محيطي را بگيرد.
محمدي با اشاره به اين مطلب که هر روز صد گونه زيست محيطي در جهان منقرض مي شود گفت: به دليل فشارهاي توسعه اي در مناطق مختلف هر روز شاهد تنگ تر شدن فضا و زيست گاه ها براي ادامه حيات موجودات ديگر هستيم.
و با اعلام اينکه دو سوم ساکنان زمين دغدغه آب دارند گفت: بر اساس تحقيقات انجام شده ممکن است تا سال 2050 با يک دنياي کاملا تشنه مواجه شويم و مطمئنا منطقه ما و خليج فارس از اين مشکل بي نصيب نخواهد بود.
وي با انتقاد از کشورهاي حوزه خليج فارس گفت: متاسفانه سطح دماي آب خليج فارس به علت استفاده از آب شيرين کن ها و توسعه صنايع آب بر و صنايع نفتي به صورت صعودي رو به افزايش است و در کنار اين افزايش شوري آب نيز وجود دارد.
وي در مورد مشکل آبي ايران نيز گفت: اگر فکر خاصي براي رفع مشکل نشود تا 30 سال آينده ايران با مشکل جدي در زمينه آب روبرو خواهد بود.
وي در پايان محيط زيست را يک دانش نوپاي 40 ساله خواند و افزود: اگر رسانه ها در اطلاع رساني و فرهنگسازي نقش خود را به خوبي انجام دهند اين اميد وجود دارد که مشکلات زيست محيطي با کمترين هزينه مرتفع گردد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن