تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819732079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش موج از آخرين وضعيت هواپيماي مفقود شده ايرآسيا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ دي ۱۳۹۳ (۱۵:۱۶ب.ظ)
گزارش موج از آخرين وضعيت هواپيماي مفقود شده ايرآسيا احتمال کشف بازمانده هواپيماي مالزيايي در آب هاي درياي جاوا مطرح شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، تحقيقات در مورد هواپيمايي که ديروز در مسير اندونزي به سنگاپور با 162 سرنشين ناپديد شد، ادامه دارد.
آخرين اخبارها حاکي از آن است که اندونزي امروز (دوشنبه/ هشتم دي)، از يافتن قطعاتي در آب هاي درياي جاوا خبر داده است که احتمال داده مي شود مربوط به پرواز 8501 شرکت هواپيمايي "ايرآسيا" باشد.
گفتني است؛ آب هاي درياي جاوه بخشي از آب هاي غرب اقيانوس آرام در بين جزاير جاوه و بورنئو است. گستره شرقي -غربي درياي جاوه حدود يک هزار و 450 کيلومتر و گستره شمالي - جنوبي آن حدود 420 کيلومتر است و مساحت آن به 433 هزار کيلومتر مربع مي رسد.
همچنين؛ درياي جاوه دريايي کم عمق است و متوسط ژرفاي آن به 46 متر مي رسد.
گفتني است؛ عمليات جستجوي اين هواپيما که شب گذشته به دليل تاريکي متوقف شده بود از ساعت شش صبح امروز بار ديگر با ده ها فروند کشتي و هواپيما از سر گرفته شده است.
پرواز شماره 8501 شرکت هواپيمايي ايرآسيا ساعت پنج و 35 دقيقه به وقت محلي اندونزي (دو و پنج دقيقه بامداد به وقت تهران) با 155 مسافر و هفت خدمه پرواز از فرودگاه بين المللي "يواندا" شهر "سورابايا" اندونزي به پرواز در آمد و 42 دقيقه بعد ارتباط آن با مرکز کنترل ترافيک هوايي اندونزي قطع شد.
مسافران اين هواپيما 149 اندونزيايي، سه شهروند کره جنوبي، يک سنگاپوري، يک مالزيايي و يک انگليسي بودند.
شايان ذکر است؛ صنعت هواپيمايي مالزي سال جاري ميلادي که در روزهاي آخر آن به سر مي بريم، شرايط سختي را پشت سر گذاشت.
ناپديد شدن پرواز ام.اچ 370 خطوط هوايي مالزي در مسير کوالالامپور به پکن و سرنگوني يک فروند هواپيماي مسافربري اين کشور به وسيله موشک بر فراز اوکراين، از جمله مهمترين حوادث هوايي اين کشور هستند.
در همين ارتباط خبرگزاري رويترز امروز طي گزارشي اعلام کرد که بدون در نظر گرفتن حادثه "ايرباس"320 خطوط هوايي اير آسياي اندونزي که آخرين مورد سقوط هواپيما در سال جاري است، حدود 762 تن طي امسال جان خود را در سفرهاي هوايي مالزي از دست داده اند.
به اين ترتيب سال 2014 ميلادي يکي از مرگبارترين سال هاي حوادث هوايي غيرنظامي مالزي بوده است، به طوري که 8 حادثه هوايي در اين سال براي اين کشور رخ داده است.
مهم اينکه؛ نخست وزير استراليا که رهبري جستجو براي يافتن هواپيماي پرواز "ام.اچ 370" مالزي را بر عهده دارد، اخيراً اعلام کرده است که حادثه ناپديد شدن پرواز 8501 اير آسيا پيچيدگي خاصي ندارد.
وي اشاره کرده است همان طور که کارشناسان مطرح مي کنند، احتمالاً اين هواپيما با ابرهاي "کومولونيمبوس" مواجه شده است. اين ابرهاي بلند و متراکم همراه با صاعقه بوده و پيش از طوفان ظاهر مي شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن