تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804498362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فغانی: دوست دارم بهترین «سوت‌ها» را بزنم


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
فغانی: دوست دارم بهترین «سوت‌ها» را بزنم




درست یکی، دوهفته قبل از اعلام اسامی داوران نهایی جام‌جهانی بود که جامعه داوری ایران به جنب‌وجوش افتاد.





روزنامه شرق: درست یکی، دوهفته قبل از اعلام اسامی داوران نهایی جام‌جهانی بود که جامعه داوری ایران به جنب‌وجوش افتاد. در واقع آن زمان موجی از امید به راه افتاده بود که علیرضا فغانی بتواند به‌عنوان داور اصلی راهی جام‌جهانی شود. با این حال روزی که اسامی نهایی مشخص شد، این امید رنگ باخت: فغانی به‌عنوان داور ذخیره معرفی شد و شانس قضاوت به‌عنوان داور، میانه زمین را از دست داد. با این حال حضور او در کنار زمین در تورنمنت مهمی مثل جام‌جهانی، دلگرم‌کننده بود؛ همان هشدارهایش به مربیانی که پا را از محوطه فنی فراتر گذاشته بودند، بارها به قاب تصویر کشیده شد. فغانی حالا بعد از جام‌جهانی فرصت مهم دیگری به‌دست‌آورده است: قضاوت در جام ملت‌های آسیا. این‌بار او به همراه سخندان و ابوالفضلی، تیم اصلی داوری ایران در تورنمنت پیش‌رو را تشکیل می‌دهند و فعانی که روزی کارت قرمزش به رونالدینیو سر زبان‌ها افتاد، این‌بار فرصت دارد تا درخشش در دنیای داوری را تداوم ببخشد.

‌آقای فغانی، چه زمانی به شما اعلام شد به‌عنوان داور برای رقابت‌های جام ملت‌های آسیا انتخاب شدید؟

ماه پیش به ما اعلام شد. درواقع سه‌هفته پیش در مالزی تست‌های بدنی و کتبی از داوران گرفته شد و مشخص شد که در جام ملت‌های آسیا به‌عنوان نماینده ایران حضور داریم.

‌ با توجه به اینکه شما در جام‌جهانی حضور داشتید، فکر می‌کنید تجربه حضور در جام‌جهانی چقدر به شما برای قضاوت در جام ملت‌های آسیا کمک می‌کند؟

بالاخره از هر تورنمنت مهمی، تجربه خوبی به دست می‌آید. من پیش‌تر در جام ملت‌های آسیای ٢٠١١ که در قطر برگزار شد به‌عنوان داور ذخیره حضور داشتم و بعد هم حضور در جام‌جهانی به‌عنوان داور ذخیره را تجربه کردم. اما این‌بار شرایط فرق می‌کند و با توجه به اینکه یک تیم داوری از ایران انتخاب شده امیدوارم بتوانیم نماینده خوبی در آسیا باشیم.

‌وضعیت تیم داوری انتخاب‌شده از ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

برای این رقابت‌ها ١٢ تیم داوری انتخاب شده‌اند. از این جمع چهار تیم داوری در جام‌جهانی حضور داشته‌اند و هشت تیم داوری دیگر هم در این بازی‌ها آنها را همراهی می‌کنند. تیم داوری ایران هم کاملا آماده است و ما نهایت هماهنگی را داریم.

‌با حضور در تورنمنت مهمی مثل جام‌جهانی و حالا حضور در تورنمنت کوچک‌تری مثل جام ملت‌های آسیا. فکر می‌کنید انگیزه کافی برای قضاوت در این تورنمنت را دارید؟

برای من فرقی نمی‌کند چه مسابقاتی را قضاوت می‌کنم و در چه سطحی برگزار می‌شود. هر بازی‌ای در هر سطحی که برگزار شود، حساسیت دارد و من تمام تلاشم را می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم.

‌چقدر امیدوارید تیم داوری ایران، دیدار افتتاحیه بین دو تیم استرالیا و کویت را قضاوت کند؟

تمام تیم‌های داوری به یک اندازه برای قضاوت در دیدار افتتاحیه شانس دارند. برای من مهم نیست که چه دیداری در چه مرحله‌ای را قضاوت کنم. دوست دارم در هر دیداری که قضاوت می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم.

‌انتخاب شما اتفاق مهمی در تاریخ داوری ایران است؛ کسی از مسوولان فدراسیون به شما تبریک هم گفته است؟

راستش در این تورنمنت ما بعد از تیم‌ملی، تیم دوم ایران هستیم. حالا به اندازه تیم‌ملی فوتبال به ما توجه نشده ولی مسوولان کمیته داوران و دپارتمان داوری حمایت‌های لازم را از تیم داوری کشورمان انجام داده‌اند. امیدواریم بتوانیم در این رقابت‌ها نماینده خوبی برای کشورمان باشیم.

‌فکر می‌کنید قضاوت داربی تهران سخت‌تر است یا بازی فینال جام ملت‌های آسیا؟

البته من به‌غیر از داربی، بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا را نیز قضاوت کرده‌ام. حدودا یک‌ماه قبل فینال رقابت‌های سوزوکی کاپ را سوت زده‌ام. برای من هر بازی، سختی خاص خودش را دارد و نمی‌توان بازی‌ها را با هم مقایسه کرد.

‌البته بعد از قضاوت شما در بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا، مسوولان باشگاه الهلال عربستان از شما به کمیته داوران «ای‌اف‌سی» شکایت کردند. فکر نمی‌کنید همین مورد، قضاوت شما برای تیم‌های عربی را سخت‌تر کند؟

هر تیمی حق دارد بعد از بازی، در مورد داور مسابقه به کمیته داوران آسیا شکایت کند اما این را بگویم که آن دیدار برای من مشکلی را ایجاد نکرد و هر دیداری که به تیم داوری ایران در جام ملت‌های آسیا سپرده شود، تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و نماینده‌ای شایسته برای جامعه داوری ایران باشیم.

‌برای هر داوری مهم‌ترین لحظه، سوت‌زدن در بازی فینال است. حالا و به‌عنوان سوال آخر، قلبا دوست دارید تیم‌ملی ایران به فینال رقابت‌ها صعود کند یا شما قضاوت فینال را بر عهده بگیرید؟

صددرصد دوست دارم که تیم‌ملی کشورمان به فینال رقابت‌ها صعود کند. اگر تیم‌ملی ایران به فینال رقابت‌ها صعود کند، افتخار آن برای همه مردم ایران است و همه مردم کشورمان شاد می‌شوند اما با قضاوت من در فینال، افتخار آن برای کمیته داوران فدراسیون فوتبال است البته مردم هم شاد می‌شوند ولی من دوست دارم تیم‌ملی به فینال برسد و قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.







تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن