تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804367610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم آگاه سازي شهروندان از سموم مورد استفاده در محصولات کشاروزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ دي ۱۳۹۳ (۱۰:۲۵ق.ظ)
حافظي تصريح کرد: لزوم آگاه سازي شهروندان از سموم مورد استفاده در محصولات کشاروزي رئيس کميسيون سلامت،‌محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران،‌ گفت:‌ ديگر فرصت اغماض در مورد سلامت شهروندان وجود ندارد چراکه به قدر کافي در حوزه هاي مختلف، سلامت شهروندان مورد تهديد واقع شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، رحمت اله حافظي در نشست يک روزه اعضاي شوراي شهر اصفهان با سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران ضمن تشکر از حساسيت نمايندگان شوراي شهر اصفهان نسبت به ارتقاي سلامت مواد غذايي، اظهار کرد:‌ در اين نشست از اعضاي شوراي شهر اصفهان و ساير دستگاه‌هاي شرکت کننده درخواست شد تا نسبت به سلامت مواد غذايي که در سطح شهر عرضه مي شود، بسيار جدي باشند و سخت گيري شديدي را اعمال کنند.
وي ادامه داد:‌ به نظر مي‌رسد ديگر فرصت اغماض در مورد سلامت شهروندان نداشته باشيم چراکه به قدر کافي در حوزه هاي مختلف، سلامت شهروندان مورد تهديد واقع شده است که ديگر جاي اغماض وجود ندارد، بايد مسؤولان مربوطه سخت‌گيرانه نسبت به ارتقاي کيفيت مواد غذايي کار را دنبال کنند.
رئيس کميسيون سلامت شوراي شهر تهران با انتقاد از کيفيت سموم مورد استفاده در کشاورزي گفت: در حال حاضر دستگاه‌هاي ذي ربط سموم مورد نياز کشور را در قالب مناقصه خريداري مي‌کنند و اين موضوع موجب شده تا سموم با کيفيت پايين خريداري شود که خود تهديد کننده است.
وي ادامه داد: انتظار داريم در نحوه تحويل سموم به کشاورزان تجديد نظر شود، همانطور که در برخورد با يک بيمار،‌پزشک تجويزکننده نوع دارو، ميزان و مدت مصرف است در مورد مصرف سموم کشاورزي نيز افراد متخصص و صاحبنظر تجويز کننده نوع ميزان سموم باشد، نبايد کشاورز بر اساس تجربه و توصيه ساير کشاروزان نسبت به خريد سم و ميزان آن اقدام کند.
رئيس کميسيون سلامت،‌محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران بااشاره به اينکه دستگاه‌هاي ذي ربط بايد نظارت کافي براي نوع و ميزان سموم کشاورزي داشته باشند،‌تصريح کرد: متخصصان بايد نسبت به زمان استفاده از سموم کشاورزي قبل از برداشت نيز اعلام نظر کنند.
حافظي به آموزش شهروندي در اين حوزه تاکيد کرد و گفت: بايد شهروندان را نسبت به مساله استفاده از سموم در محصولات کشاروزي آگاه کنيم تا شهروندان بدانند که از محصولات کشاورزي چگونه استفاده کنند، با توجه به اينکه اعلام مي‌شود برخي از محصولات آلوده به سموم کشاورزي است با چه ميزان شست وشو اين آلودگي برطرف مي‌شود و کدام محصول با پوست قابل استفاده است.
به گفته حافظي انتظار داريم دستگاه‌هاي مرتبط از جمله وزارت بهداشت و درمان و وزارت جهاد کشاورزي بر اساس نظرات فني و تخصصي و به دور از سياسي کاري و مسايل حاشيه‌اي درباره کيفيت مواد غذايي اطلاع رساني کنند تا اعتماد شهروندان را جلب کنند.
وي با اينکه شرکت‌کنندگان در اين نشست مطالباتي داشتند،‌ افزود: شرکت کنندگان در خواست کردند تا گزارش پايش ها از چارچوب طبقه بندي شده و محرمانه خارج شود و به راحتي در اختيار افکار عمومي قرار گيرد تا به مطالبه عمومي تبديل شود، همچنين انگيزه لازم براي وورد جدي تر به موضوع پايش مواد غذايي مطرح شد تا تکاليف به موقع عملياتي شود.
حافظي تاکيد کرد:‌ پايش مواد غذايي تضمين کيفيت مواد غذايي موضوعي نيست که به يک دستگاه مرتبط باشد و همراهي و همکاري تمامي دستگاه‌هاي مرتبط را نياز دارد، استمرار اين نشست ها و درگير شدن ساير کلان‌شهرها مي‌تواند گام مثبتي براي ارتقاي کيفيت مواد غذايي باشد.
در اين نشست علاوه بر اعضاي شوراي شهر اصفهان از ساير نهادهاي اصفهان مرتبط با حوزه سلامت حضور داشتند، ميهمانان علاوه بر حضور در اين نشست و تبادل اطلاعات از مواد غذايي و پروتئيني عرضه شده در سطح شهر تهران از آزمايشگاه مرجع پايش مواد غذايي تهران نيز بازديد کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن