تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804524498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدترین کابوس از حادثه باور نکردنی هواپیمای ایر آسیا/ آخرین خبرها


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


از دریچه سایت های فارسی زبان غربی؛
"بدترین کابوس" از حادثه باور نکردنی هواپیمای "ایر آسیا"/ آخرین خبرها
شهروندان اندونزی عمده مسافران و خدمه ایرباس ۳۲۰ را تشکیل می‌دهند. ۱۶۲ نفر راهی سنگاپور بودند. در میان خدمه یک شهروند فرانسوی و در میان مسافران سه شهروند کره جنوبی، سه شهروند از بریتانیا، سنگاپور و مالزی نیز حضور دارند.



    به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، خبر ناپدید شدن هواپیمای شرکت "ایر آسیا" روز گذشته و امروز در صدر اخبار بین الملل قرار داشته است. جستجوهای جهانی برای یافتن این هواپیما همچنان ادامه دارد.     جدیدترین خبر:     رئیس مرکز ملی جست‌وجو و امداد اندونزی می‌گوید هواپیمای شرکت ایر-آسیا، در راه اندونزی به سنگاپور که روز یک‌شنبه ناپدید شد، احتمالا "در قعر دریا است."     بامبانگ سوئلیستیو، رئیس مرکز ملی جست‌وجو و امداد اندونزی، کشوری که مسئولیت عملیات جست‌وجو را بر عهده دارد، در کنفرانس خبری روز دوشنبه ۸ دی گفت: «بر پایه مختصاتی که در اختیار ما گذاشته شده و ارزیابی‌ها… فرضیه این است که هواپیما در قعر دریاست.»     آقای سوئلیستیو به خبرنگاران گفته است اندونزی، وسایل مورد نیاز برای بیرون آوردن هواپیما را از ته دریا ندارد، اما در این مورد، در صورت نیاز، از دیگر کشورها کمک خواهد خواست.       نگاهی خواهیم داشت به آخرین اخبار این حادثه از دریچه سایت های فارسی زبان غربی:     سایت بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN):     یک عملیات جستجوی گسترده با شرکت ده ها کشتی و هلی کوپتر و هواپیما برای یافتن هواپیمای خطوط هوایی ایرآسیا که صبح یکشنبه بر فراز دریای جاوا ناپدید شد شروع شده است.     مقام ها می گویند که تا این لحظه از این هواپیما که با ۱۶۲ مسافر از اندونزی به سنگاپور می رفت هنوز هیچ اثری نیست و هواپیما پیش از حادثه وضعیت اضطراری اعلام نکرده بود.     پرواز شماره کیو زی ۸۵۰۱ خطوط هوایی ایرآسیا با هواپیمای ای ۳۲۰-۲۰۰، یک ساعت پس از برخاستن در ساعت ۶:۲۴ به وقت محلی (۲۳:۲۴ گرینویچ در روز شنبه) از صفحه رادارها ناپدید شد.     در زمان حادثه هوای بد در ناحیه گزارش شد و خلبان به همین دلیل خواستار تغییر مسیر شده بود اما به گفته مقام ها زنگ خطر از سوی هواپیما به صدا در نیامده بود.     تونی فرناندز رئیس شرکت هوایی ایرآسیا می گوید که ناپدید شدن هواپیمای این شرکت او را "در هم شکسته" است.     عملیات جستجو با تاریک شدن هوا متوقف شد اما اکنون از ساعت ۲۳:۰۰ یکشنبه شب به وقت گرینویچ از سر گرفته شده است.     هواپیما سورابایا در شرق جاوا را در ساعت ۵:۳۵ ترک کرده بود و قرار بود حدود سه ساعت بعد در سنگاپور بنشیند.     بستگان مسافران در بهت و اندوه در هر دو فرودگاه در سنگاپور و سوارابایا جمع شده اند.    

    'بدترین کابوس'

آقای فرناندز که مدیر عامل ایرآسیاست یکشنبه به سورابایا رفت و در یک کنفرانس خبری گفت:‌ «ما از آنچه اتفاق افتاده درهم شکسته ایم، این حادثه باورنکردنی است.»     او گفت:‌ «ما اکنون نگران بستگان و خویشاوندان درجه یک هستیم - برای ما هیچ چیزی مهم تر از حال خانواده های خدمه و مسافران نیست... امیدواریم که هواپیما به سرعت پیدا شود و بتوانیم علت حادثه را دریابیم.»     بلافاصله پس از ناپدید شدن هواپیما جستجو از هوا و دریا با شرکت کشتی ها و هواپیماهایی از اندونزی،‌ سنگاپور و مالزی در اطراف جزیره بلیتونگ شروع شد اما تا رسیدن شب اثری از آن یافت نشد.     عملیات جستجو تحت هدایت دولت اندونزی اکنون با شرکت ۱۲ کشتی، سه هلی کوپتر و پنج هواپیما از این کشور شروع شده است. همچنین دو هواپیمای سی-۱۳۰ از مالزی و سنگاپور و سه کشتی از سایر کشورها در عملیات شرکت دارند.     در زمان قطع تماس هواپیما وجود ابرهای غلیظی در ناحیه گزارش شد. خلبان برای پرهیز از این ابرها خواستار صعود به ارتفاع ۳۸ هزار فوتی (۱۱ هزار متری) شده بود.     اما جوکو مورجاتموجو مقام وزارت ترابری اندونزی گفت که "به علت حضور هواپیمای دیگری در آنجا اجازه صعود داده نشد و هواپیمای خطوط ایرآسیا پنج دقیقه بعد ناپدید شد."    

    جفری توماس از شرکت آنلاین ایرلاین ریتینگز (airlineratings.com) به بی بی سی گفت که داده های راداری نشان می دهد که هواپیما با سرعت ۳۵۳ گره پرواز می کرد که ۱۰۰ گره کمتر از سرعتی بود که باید با آن پرواز می کرد.     او تاکید کرد که این نظریه هنوز در حد حدس و گمان است اما امکان آن وجود دارد که خلبان ها به علت تشکیل یخ در ابزاری به نام لوله پیتو، توانایی سنجش سرعت را از دست داده باشند. تصور می شود که علت سقوط هواپیمای ایرفرانس در سال ۲۰۰۹ بر فراز اقیانوس اطلس همین بوده باشد.     ایرآسیا قبلا سابقه حوادث هوایی نداشته است. آقای فرناندز که از ۲۰۰۱ صاحب این گروه بوده و آن را با موفقیت زیاد اداره کرده گفت: «این بدترین کابوس برای من است.»    

    سایت رادیو فردا (RADIOFARDA):     پرواز شماره ۸۵۰۱ شرکت ایر-آسیای اندونزی، حامل ۱۶۲ سرنشین بود و به گفته شرکت ایر-آسیا، در ساعت ۷:۲۴ دقیقه برای آخرین بار با برج مراقبت در جاکارتا، اندونزی، در تماس بوده است.     هنوز مشخص نیست بر این هواپیما چه گذشته است و آیا شرایط هوایی به طور مستقیم در این مورد نقش بازی کرده است یا نه.     شبکه خبری ای‌بی‌سی استرالیا می‌گوید آن کشور به عملیات جست‌وجو پیوسته است. مالزی و سنگاپور نیز برای کمک به مقام‌های اندونزی اقدام کرده‌اند.     کاخ سفید آمریکا نیز گفته است ایالات متحده آماده است به هر شکلی که ممکن است به عملیات جست‌وجو کمک کند.     شرکت ایر-آسیا یک شرکت مالزیایی‌ست و در عین حال صاحب ۴۹ درصد سهام «ایر-آسیا اندونزی» است.     در حالی‌که شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌گوید هوا در محل ناپدید شدن هواپیما رو به بهبود است، سخنگوی مرکز ملی امداد و جست‌وجوی اندونزی گفته وضعیت دلخواه در منطقه حاکم نیست.    

    شهروندان اندونزی عمده مسافران و خدمه را تشکیل می‌دهند. ۱۶۲ نفر راهی سنگاپور بودند. در میان خدمه یک شهروند فرانسوی و در میان مسافران سه شهروند کره جنوبی، سه شهروند از بریتانیا، سنگاپوری و مالزی نیز حضور دارند.     بنا به گفته شرکت ایر-آسیا، خلبان ایرباس ۳۲۰ ناپدید شده، کاپیتان اریانتو، بیش از ۲۰ هزار ساعت سابقه پروازی داشته است که بیش از ۶ هزار ساعت در ای-۳۲۰ بوده است. کمک‌خلبان رمی امانوئل پلزل، هم بیش از ۲۲۰۰ ساعت سابقه پروازی با «ایر-آسیا اندونزی» داشته است.     این سومین بار در سال رو به پایان میلادی است که برای هواپیماهای شرکت‌های مالزیایی سانحه‌ای رخ می‌دهد.     در سانحه ناپدید شدن پرواز ۳۷۰ شرکت هوایی مالزی در زمستان گذشته، هنوز هیچ اثری از سرنشینان یا خود هواپیما پیدا نشده است.
   

    سایت دویچه وله(Deutsche Welle):  
مسئولان برج مراقبت جاکارتا گفته‌اند، هواپیما زمانی که خلبان قصد افزایش ارتفاع برای دور زدن ابرهای طوفان‌زا را داشته، از صفحه رادار محو شده است. همچنین گفته شده است که کادر پرواز لحظاتی پیش از ناپدید شدن هواپیما و قطع ارتباط، در تماس با برج مراقبت خواستار تغییر مسیر پرواز به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی شده بودند.     یکی از مسئولان عملیات جستجو در گفتگو با خبرگزاری دولتی اندونزی احتمال داده، این هواپیما در ۱۴۵ کیلومتری جزیره "بلیتونگ" سقوط کرده باشد. با این همه هواپیماها و کشتی‌های جستجوگر که به منطقه اعزام شده‌اند، تا کنون اثری از بقایای هواپیما نیافته‌اند. سنگاپور نیز در عملیات جستجو با اندونزی همکاری می‌کند.     شمار زیادی از اعضای خانواده سرنشینان این پرواز، به امید دریافت خبر در مورد سرنوشت عزیزانشان در فرودگاه سورابایا در جزیره جاوه به سر می‌برند.     شرکت ایر آسیا خود را بزرگترین شرکت هوایی ارزان‌قیمت در سراسر جهان می‌خواند. این شرکت پس از تأسیس در سال ۲۰۰۱ به سرعت ترقی کرد و ۵۰ درصد بازار حمل و نقل هوایی در مالزی را به خود اختصاص داد.     ایر آسیا دارای ۱۵۰ فروند هواپیمایی ایرباس است و در سال گذشته ۴۲ میلیون مسافر را در آسیا جابه‌جا کرده است. هواپیماهای این شرکت از زمان تأسیس تا کنون هیچ‌گونه نقص فنی یا سانحه هوایی نداشته‌اند و این نخستین باری است که چنین حادثه‌ای رخ می‌دهد.    

    سایت صدای آمریکا (VOA):  

کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما رییس جمهوری ایالات متحده به مقامات دولتی دستور پیگیری موضوع را داده است. وزارت خارجه این کشور در پی این دستور ریاست جمهوری برای هرگونه کمک اعلام آمادگی کرده است.     تونی فرناندز، مدیرعامل خطوط هوایی ایرآسیا از مالزی به اندونزی پرواز کرد و در یک کنفرانس خبری گفت باید روی جستجوی هواپیما و ارتباط با بازماند‌گان تمرکز کرد.     در سورابایا، دومین شهر بزرگ اندونزی، بستگان مسافران شب را در نگرانی و بی‌خبری به صبح رساندند.     جوکو ویدودو، ردیس جمهوری اندونزی از مردم کشورش خواست تا برای سلامتی سرنشینان هواپیما دعا کنند.     شرکت هوایی ایرآسیا امروز به نشانه همدلی با خانواده‌های مسافران پرواز ناپدید شده، نمایه شرکت خود را بر روی توییتر از رنگ اصلی – قرمز و سفید – به خاکستری تغییر داد.     و پاپ فرانسیس در مراسم عشای ربانی روز یکشنبه  در میدان سنت پیتر رم گفت برای سرنشینان هواپیما دعا می‌کند.  


  444    



۰۸/۱۰/۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن