تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819117968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار آستانه‌اشرفیه: آستانه اشرفیه پایین‌ترین نقطه آبخور شرق گیلان است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرماندار آستانه‌اشرفیه:
آستانه اشرفیه پایین‌ترین نقطه آبخور شرق گیلان است
فرماندار آستانه‌اشرفیه با تأکید بر ضرورت مدیریت آب کشاورزی این شهرستان، گفت: آستانه‌اشرفیه پایین‌ترین نقطه آبخور شرق گیلان است و باید با مدیریت، آب زراعی مطمئن و خوب داشته باشیم.

خبرگزاری فارس: آستانه اشرفیه پایین‌ترین نقطه آبخور شرق گیلان است



به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، حسین اسماعیلیان عصر امروز در ستاد آبرسانی کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: برآورده شدن حداقل نیازهای آب کشاورزی مطمئن در سال زراعی جدید در اولویت کاری قرار گیرد.
وی افزود: شایسته مردم گیلان نیست با توجه به نزولات آسمانی و آب‌های سطحی با مشکل کم‌آبی کشاورزی مواجه شوند.
این مسئول لایروبی انهار اصلی  و تأمین برق مورد نیاز پمپاژها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برطرف شدن نواقص پمپاژها برای بهره‌برداری بهینه به‌ویژه در منطقه کیاشهر و تعیین تکلیف آب‌بندان‌ها برای لایروبی و آبگیری آنها از مواردی است که باید مدیریت شود.
وی با بیان اینکه باید امور آبرسانی برای کشاورزان تسهیل شود، یادآور شد: آستانه‌اشرفیه پایین‌ترین نقطه آبخور شرق گیلان است و باید با مدیریت، آب زراعی  مطمئن و خوب داشته باشیم.
بخشدار مرکزی آستانه‌اشرفیه نیز در نشست مذکور به‌ ضرورت آب پایدار و مطمئن اشاره کرد و گفت: باوجود آب‌بندان‌های خوب و وسیع در منطقه می‌توانیم با مدیریت درست بخشی از آب زراعی را برای کشاورزان  فراهم‌ کنیم.
فرامرز مصطفوی، به‌ ضرورت لایروبی انهار به‌ویژه «سالار جوب» به عنوان یک آبراه مادر اشاره کرد و تثبیت سر دهنه «چهارده جوب» که تامین کننده دوسوم آب زراعی دهستان است را مورد تاکید قرار داد.
وی راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ تمچال را از ضرورت‌های اولیه و مهم آب کشاورزی آستانه‌اشرفیه خواند و یادآور شد: بخش اعظم آب زراعی منطقه که آبخور سیاهکل است در منطقه «امیردهنده» با مشکل آبیاری مواجه هستیم.
وی مدیریت در منطقه «سرشکه» را که انهار شهرستان آستانه‌اشرفیه از آن منشعب می‌شوند را ضروری دانست و ادامه داد: با مدیریت درست در این منطقه  می‌توانیم   مشکلات  آبرسانی به بخش اعظم «امیرهنده» و «امیر سلطان» را برطرف کنیم.
بخشدار بندر کیاشهر نیز در نشست مذکور گفت: در روستاهای سالک‌ده، امیر کیاسر، رود پشت و دهنه‌سر مشکلاتی داریم که باید در حوزه کیاشهر تدابیری انجام گیرد.
قربان خوشحال، به سرقت دو پمپاژ به همراه ترانس در «سلیم چاف» بندر کیاشهر اشاره کرد و افزود: در محدوده جغرافیایی بندر کیاشهر که سفیدرود، حاج علی‌ جوب، و سالارجوب، جاری است که باید از اکنون انهار آبخور این رودها را لایروبی و تدابیر لازم انجام گیرد.
رئیس جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه تاکنون 118هکتار از شالیزارهای منطقه شخم شیار برای سال زراعی جدید انجام‌ شده است، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با استفاده از آب‌های سطحی و باران بیشتر زمین‌های کشاورزی این منطقه را در بهمن و اسفند کار شخم شیارشان انجام شود.
گودرز کمال‌پور با بیان اینکه بیشترین شخم شیار در روستای محسن‌آباد بندرکیاشهر انجام‌ شده است، گفت: از آب‌بندانی که بالغ‌ بر یک‌هزار و 800 هکتار و نصف آب زراعی یک روز گیلان را در خود ذخیره دارد، سرمایه بزرگی برای این شهرستان است.
رئیس اداره آب شرق نزدیک گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه ورودی آب در هر ثانیه به سد سفید رود 300 مترمکعب در ثانیه است، گفت: این حجم از آب ورودی باید به 150 مترمکعب می‌رسید و با توجه به اینکه دو درجه هوای سال زراعی جدید،  پیش‌بینی می‌شود گرم‌تر از سال 93 باشد و باید اقدام‌های لازم انجام شود.
حسین‌علی صادقی، نیاز کشاورزی و آب زراعی را 3 میلیارد مترمکعب عنوان کرد  و متذکر شد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت آب‌گیری پشت سد سفیدرود،  2 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب می‌توانیم آب‌گیری کنیم که یک‌میلیارد مترمکعب کمتراست.
وی با تاکید براینکه کشاورزان باید یک ماه جلوتر نسبت به کشت  زمین‌های کشاورزی خود اقدام کنند، متذکر شد: بیش از 2 هزار و 500 هکتار از شالیزارهای منطقه «بد آبخور» و یا «کم آبخور» هستند که با وجود ایستگاه‌های پمپاژ آب می‌توان آنها را پوشش داد.
انتهای پیام/84001/ذ‌

93/10/07 - 21:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن