تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820204459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تیترهای گمراه‌کننده و عکس‌های مستجهن برای نشر خبری دروغ


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: تیترهای گمراه‌کننده و عکس‌های مستجهن برای نشر خبری دروغ
برخی از سایت‌های زنجیره‌ای و برخی خبرنگاران بی‌اصول تا به حال بارها نشان داده اند که در پرونده سازی برای بی گناهان ید طولایی دارند، چه آنکه در همین مدت 15 ماهه که از دوران مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی گذشته، به کرات با دستاویز کردن سوژه های پوچ و دروغ، بارها به مخاطبانشان «دروغ بزرگ» را به جای حقیقت قالب کرده اند.
آفتاب- امین دارا: هدف گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی، این روزها به یکی از تفریحات بی‌هزینه برخی سایت‌های تندرو بدل شده است. خودشان ایده‌پردازی می کنند، نقش‌ها را تعیین و تقسیم می‌کنند. اجرا می کنند و خودشان برای همدیگر کف و سوت می کشند و احیانا پایکوبی می کنند. قلم‌هایشان را بر روی کاغذ به رقص در می آورند و کسی هم جلودارشان نیست. البته به همین ها هم بسنده نمی کنند، چه آنکه در آخرین اقدامشان قلم را آنقدر رقصانده اند که یادشان رفته است در انقلاب اسلامی و در یکی از ریشه دارترین نهادهای انقلاب؛ دانشگاه آزاد اسلامی که حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی رفسنجانی از حامیان و موسسانش هستند، خط قرمزهای نظام از همه جا پررنگ تر است و از قضا این گربه رقصانی هایشان نه تنها خدمت به حساب نمی آید که خیانت محسوب می شود. 


بزرگترین دانشگاه حضوری جهان که به واسه نیت تشکیل و پروسه زمانی تاسیس آن از مهمترین نهادهای انقلابی محسوب می شود در طول سی و دو سال گذشته همواره بر ارزشهای نظام اسلامی ایران پافشاری کرده و با تربیت بیش از 6 میلیون فارغ التحصیل نقش عمده ای را در ترویج فرهنگ اسلامی داشته است. بر کسی پوشیده نیست که دانشگاه آزاد اسلامی تا به امروز همیشه جایگاه مومنان به اسلام و انقلاب و مامن دلدادگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است، خدمات فرهنگی و علمی این نهاد انقلابی برکسی پوشیده نیست، چه آنکه کمتر از یک ماه پیش مراجع عظام تقلید و آیات عظام پس از حضور دکتر میرزاده و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی در شهر قم و بیوت این بزرگواران به تفصیل از نقش مهم دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه دین محوری و دینداری در سی سال گذشته گفتند و از این نهاد ریشه دار تقدیر کردند. 


حال در شرایطی که بحمدالله جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دو قطب علمی و آموزشی کشور از همیشه مستحکم تر است و این جایگاه نه تنها در جهان اسلام که در سراسر دنیا به اثبات رسیده است، در شرایطی که مراجع عظام تقلید رضایت خود را از کلیه فعالیت های فرهنگی و علمی این نهاد اعلام داشته اند و مسئولین این دانشگاه نیز اهتمام جدی بر بسط هرچه بیشترعلوم انسانی اسلامی و علوم دینی در کنار سایر علوم دارند، گروهی که پیشینه سیاسی و اغراض و مطامع شان بر همگان هویداست، تمامی تلاش خود را مصروف این می کنند که خدشه ای بر پیشانی این زاده انقلاب بیاندازند و از به زیرکشیدن آفتاب و پرده افکندن بر حقیقت پروژه ناتمام خود را که غصب این دانشگاه است عملی کنند.


به راستی جای سوال دارد در هفته وحدت حوزه و دانشگاه و در شرایطی که رهبر معظم انقلاب بارها بر وحدت آحاد ملت و به پیش رفتن نهادهای علمی و دینی به افقی هرچه گسترده تر تاکید داشته اند، این تفرقه افکنی ها و فتنه ها از چه نیت و منظری پدید می آید.


روز گذشته در حالیکه تنها چند روز از جنجال خبری دیگری که با پاسخ قاطع و مبسوط دانشگاه آزاد اسلامی روبه رو شد می گذشت، یکی از خبرگزاری های داخلی اقدام به انتشار خبری غیرمعمول در صفحه اصلی خود کرد، خبری که دانشگاه آزاد اسلامی را طعمه حمله زنجیره ایی دیگر کرد. این سایت با انتشار چند تصویر مدعی شد که قرار است امروز در دانشگاه هنر و معماری کنسرت رقص و موسیقی برای بانوان برگزار شود. این درحالیست که با رجوع به سایت واحد تهران مرکزی، نه تنها خبری از برگزاری کنسرت وجود ندارد بلکه به گفته روابط عمومی این واحد، این خبر کذب محض است و هیچگونه مجوزی درباره برگزاری این کنسرت داده نشده است. 


در این میان، پافشاری خبرگزاری تسنیم درباره این خبر حاوی چند نکته جالب است که کسی تا به حال به آن توجه نکرده است:


1- آگهی و بلیط این کنسرت در یکی از سایت های فروش و تخفیف بلیط آنلاین که هیچگونه نظارتی توسط وزارت ارشاد بر آن وجود ندارد منتشر شده است و با توجه به خصومت دیرینه ای که برخی با دانشگاه آزاد دارند، دور از ذهن نیست که این آگهی با سفارش خود این سناریونویسان منتشر شده باشد.


2- در بلیط و آگهی منتشر شده در این سایت مجعول، از تصویری استفاده شده است که با سرچ کوتاهی در جستجوگر گوگل می توان ده ها تصویر با کیفیت تر از آن را یافت. در واقع تصویر رقص مورد ادعای خبرگزاری تسنیم مربوط به یکی از گروه های کشور ترکیه است و هیچ ربطی به گروه های ایرانی ندارد.


3- در آدرس درج شده ذیل آگهی از سالن 107 نام برده شده است در حالیکه سالن 107 محلی برای برگزاری نمایشگاه های نقاشی است و به هیچ وجه ظرفیت و امکان برگزاری کنسرت را ندارد.


4- طبق اعلام دفتر موسیقی وزارت ارشاد، هیچگونه مجوزی برای برگزاری کنسرت صادر نشده است، این درحالیست که رئیس واحد تهران مرکزی هم بر همین مساله یعنی عدم صدور مجوز پافشاری کرده است و از اساس منکر چنین مراسمی شده است چرا که برگزاری چنین مراسمی منوط به مجوزهای لازمی است که هیچکدام اخذ نشده است، با اینحال اصرار خبرگزاری تسنیم بر بودن امری غیرواقعی، اثبات کننده چیزی جز غرض ورزی نیست.


5- نکته جالب توجه در این میان صحبت های رئیس واحد تهران مرکزی با خبرگزاری تسنیم است که در آن ضمن تکذیب صدور هرگونه مجوزی، تلویحا به سناریوسازی این خبر اشاره می کند و می گوید امکان اینکه کسی سرخود اقدام به صدور چنین آگهی ای کرده باشد وجود دارد که این اشاره ظریف، از سوی خبرگزاری تسنیم به نوعی جواب مثبت دادن تلقی شده و حول همین مساله داستانسرایی کرده اند.


6- در خبر منتشر شده در سایت تسنیم پس از تکذیبیه واحد تهران مرکزی، فایل صوتی بی نام و نشان و مضحکی منتشر شده است که هر کسی می تواند اقدام به ساخت آن کند. یعنی هرکسی با شماره گیری واحد هنر و معماری به تلفن گویایی وصل می شود و مسلما یکی از اپراتورها جوابگوی او خواهد بود. آنچه در فایل صوتی تسنیم جالب توجه است این است که این فایل با حذف قسمتی از پیام به شخصی مرتبط می شود که نه تنها به گفته خبرگزاری تسنیم از مسئولان واحد نیست بلکه هرکسی اعم از خود خبرنگار یا نزدیکان او و یا یک منشی بی خبر از همه جا می تواند باشد و ادعای این سایت مبنی بر مصاحبه با یکی از مسئولین واحد امری کذب و جوسازی رسانه ای است.


تیترهای گمراه کننده و عکس های مستهجن، برای نشر خبری دروغ


به عنوان پایان بخش بحث، توجه خوانندگان مطلب را به این مهم جلب می کنم که برخی از سایت‌های زنجیره‌ای و برخی خبرنگاران بی‌اصول تا به حال بارها نشان داده اند که در پرونده سازی برای بی گناهان ید طولایی دارند، چه آنکه در همین مدت 15 ماهه که از دوران مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی گذشته، به کرات با دستاویز کردن سوژه های پوچ و دروغ، بارها به مخاطبانشان «دروغ بزرگ» را به جای حقیقت قالب کرده اند. مثلا در همین مورد اخیر برخی از این سایت های زنجیره ای در تیتر مطلب خود که کپی خبر تسنیم است با بی تقوایی تمام آورده اند «تصاویری از کنسرت رقص در دانشگاه آزاد!» یا «دانشگاه آزاد کنسرت رقص برگزار می کند+تصاویر» و یا از این مورد هم بی اخلاق تر « آموزش رقص با 50درصد تخفیف در دانشگاه آزاد!».


به راستی این سایت های بعضا در گفتار و شعار حامی گفتمان اخلاقی در جامعه، بر اساس کدام تقوای عرفی و اخلاقی جامعه اینچنین دست به تشویش اذهان عمومی می زنند، به راستی این خبرگزاری ها چه فرقی با سایت های بی اخلاق و منحطی دارند که برای یک کلیک بیشتر و یا یک مخاطب بیشتر هر دروغ و دونگی را در تیتر خود جا می دهند تا به واسطه آن سیل مخاطبان کنجکاو را به خبری بیاورند که هدفش پامال کردن زحمات و خدمات جمعی 100 هزار نفره شامل اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی است. سناریوی خبری را می نویسند، با دروغ می آمیزند، تیتر گمراه کننده و مستهجن می زنند و خواننده را گمراه می کنند، تصاویری منافی عفت عمومی را از سایت های کشورهای ترکیه و ژاپن و... دستچین می کنند و به نام رقص در دانشگاه آزاد به خورد مخاطب می دهند.


این پرونده سازی و دروغ بافی نه تنها جای گله و شکایت به نهادهای ناظر و حقوقی کشور دارد، بلکه جا دارد جمعیت 8 میلیونی فارغ التحصیل و دانشجویان حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی، که خودشان به تنهایی یک دهم جمعیت ایران می شوند، مقابل این ناراستی بایستند و یکبار برای همیشه حساب دروغ و دروغگو را مشخص کنند، هرچند دادگاه عدل الهی از هیچ دروغگویی که حق الناس را پامال کرده است نمی گذرد و بی گمان و چنانکه وعده داده شده روز حساب در راه است.




تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن