تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804103909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محله محوري جزيي از مديريت شهري شده است/ کارکرد سياسي را به شوراي محلات وارد نکنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ دي ۱۳۹۳ (۱۶:۹ب.ظ)
قاليباف: محله محوري جزيي از مديريت شهري شده است/ کارکرد سياسي را به شوراي محلات وارد نکنيم شهردار تهران با بيان اينکه امروز مديريت محله جز سلسله مراتب مديريت شهري به شمار مي آيد گفت: به عنوان شهردار از هيچ کاري در جهت تقويت شوراياري ها مضايقه نخواهم کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد باقر قاليباف شهردار تهران با حضور در يکصدو هجدهمين جلسه شورا در جريان برررسي اصلاح موادي از مصوبه تشکيل انجمن هاي شوراياري شوراي اسلامي شهر تهران با تاکيد بر برپايي انتخابات شوراياري گفت: امروزه ملاقات هاي متعدد با اقشار متعدد، مديريت زمان را از ما گرفته است بنابراين بايد بتوانيم اين وظيفه را در مقياس محله و توسط مديريت محله انجام دهيم.
شهردار تهران ادامه داد: در سال 84 که توفيق خدمت در شهرداري را پيدا کردم وقتي برنامه هاي خود را در همين سالن ارائه مي دادم به دو رويکرد اشاره کردم که اساس برنامه ريزي ام براي مديرت شهر تهران بود. نخست رويکرد به مسائل اجتماعي و فرهنگي و دومين رويکرد محله محوري و محله گرايي که در حوزه مديريت شهري مد نظر قرار گرفت.
قاليباف افزود: طبيعتا رويکرد محله محوري بدون توجه به شوراياري ها امکان پذير نبود چرا که عقبه شوراي شهر و شهرداري مردم هستند و آنان هستند که بايد براي اداره شهرشان ايفاي نقش کنند.
وي اضافه کرد: در اين راه هم چالش هاي بسياري را پيش رو داشتيم از جمله اينکه مي گفتند بايد لفظ انجمن براي اين تشکيلات به کار برده شود و ما چون نفس حضور مردم برايمان مهم بود و همواره حضرت امام و رهبر عظيم الشان انقلاب بر حضور مردم در صحنه و نيز مردم سالاري ديني تاکيد داشتند بر اين موضوع اصرار داشتيم.
قاليباف تصريح کرد: محله محوري اساس کار شهرداري تهران است و من براي اينکه اين موضوع در شهرداري هاي مناطق باب شود حداقل سه نوبت با شوراياران مناطق به صورت حضوري جلسه مي گذاشتم تا اين امر نهادينه شود در حالي که تا قبل از آن شهرداران مناطق حتي جلسه اي هم با شوراياران برگزار نمي کردند. من اينجا اعلام مي کنم که به عنوان شهردار از هيچ کاري در راستاي تقويت شوراياري ها مضايقه نخواهم کرد.
شهردار تهران همچنين با اشاره به نبود لوايح حمايتي مجلس شوراي اسلامي براي محلات گفت: در قانون اساسي از شوراي محلات نام برده شده ولي متاسفانه در قانون مجلس شوراي اسلامي که براي شوراها وضع گرديده توجهي به محلات نشده است و اين موضوع بايد برطرف شود.
قاليباف افزود: ما مفتخريم که بگوييم در 10 سال گذشته مديريت محله به عنوان يک ساختار در سلسه مراتب سيستم مديريت شهري جاي گرفته چرا که در مديريت يکپارچه شهري محله يکي از ارکان مهم به شمار مي رود.
وي ادامه داد: ما امروز 374 محله داريم که هر محله يک مدير نيز دارد در حالي که در ابتدا بحث حضور شهردار محله مطرح بود اما ما به دنبال گسترش شهرداري نبوديم و بر لزوم وجود مديريت محله تاکيد داشتيم . امروز 80 درصد محلات ما سراي محله دارند و تا پايان سال نيز هر 374 محله ما نيز به سراي محله تجهيز خواهند شد.
قاليباف در ادامه و با ارائه پيشنهاداتي اصلاح آيين نامه تشکيل شوراري ها را خواستار شد و گفت: آيين نامه بايد به گونه اي اصلاح شود که افراد واجد شرايط به طور حتم بومي باشند چرا که ما به دنبال هويت بخشي به محلات هستيم نه هويت بخشي به افراد.
وي خاطر نشان کرد: شوراياران بايد در ناظر بودن به کار وتصميم سازي ايفاي نقش کنند نه در تصميم سازي.
قاليباف همچنين عنوان کرد: بايد گفت که سطح تحصيلات براي ما نيز از اهميتي خاص برخوردار است در عين اينکه بايد به جوانگرايي هم اهميت داد اما نه تا آن حد که پخته گرايي را در محله از بين ببريم. من معتقدم بايد جوانان را درگير هويت محله کنيم تا عضويت در شوراياري ها .
شهردار تهران خطاب به اعضاي شوراي شهر گفت: عزيزان هر اقدام ما بار سياسي دارد اما توجه داشته باشيد اگر در مجموعه شهرداري کارکرد سياسي پيدا کنيم خودمان به دست خودمان سيستم را منهدم کرده ايم. کارکرد سياسي را به شوراي محلات وارد نکنيم چرا که اين اتفاق از ريشه اين نهاد مردم سالاري ديني را مي خشکاند.
قاليباف در پايان ياد آور شد: ما همانطور که انتظار نداريم شوراياران در تصميمات کلان دخالت کنند بايد اجازه بدهيم مديريت محله را خود انجام دهند تا در افق دراز مدت اداره محله و شهر به دست خود مردم باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن