تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802886287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال حمله خودی‌ها به سونی قوی‌تر از دست داشتن کره شمالی است


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا:
احتمال حمله خودی‌ها به سونی قوی‌تر از دست داشتن کره شمالی است


 


 

کارشناسان امنیت سایبری فاش کردند که فردی از داخل استودیوی سونی سیستم‌های این شرکت را هک کرده است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، شرکت امنیت سایبر نورس پس از انجام یک تحقیقات مستقل فاش کرد که زنی به نام «لنا» از داخل استودیوی سونی پیکچرز مسئول این حمله سایبری بوده است.

کارشناسان برجسته امنیت سایبری، یافته‌های اف بی آی را زیر سوال برده و بی‌اعتبار دانسته و گفته‌اند که کره شمالی در پس هک شدن سیستم‌های رایانه‌ای استودیوی سونی پیکچرز نبوده و گزارش اف بی آی مبنی بر دست داشتن پیونگ یانگ در این حمله صحیح نیست.

اف بی آی در گزارش خود گفته بود که کره شمالی برای لطمه زدن به یک شرکت آمریکایی و سرکوب حق مردم آمریکا برای آزادی بیان این حمله را انجام داده است.

در پی سخنان اوباما، کره شمالی بلافاصله در بیانیه‌ای دست داشتن در این حمله را رد و خواستار عذرخواهی واشنگتن به خاطر این اتهامات شد.

این درحالی است که بنا به اظهارات چندین کارشناس برجسته امنیت سایبر به نظر می‌رسد حق با کیم جون اون، رهبر کره شمالی، است و این کارشناسان روی نقص تحقیقات اف بی آی تاکید دارند.

مارک راجرز، کارشناس برجسته امنیت سایبر و مدیر عملیات‌های امنیتی در دی ای اف (بزرگ‌ترین کنفرانس هکرها در جهان)، مشکلات این  تحقیقات را در گزارشی در روزنامه دیلی میل تشریح کرد.

به عقیده راجرز در این‌جا دو مشکل وجود دارد که اف بی آی یافته‌های خود را براساس آن‌ها بنا کرده است. اول این‌که اگرچه در حمله به سونی یک بدافزار مشابه که در حمله سایبری قبلی استفاده از آن به کره شمالی نسبت داده شده، به‌کار رفته اما این ثابت نمی‌کند که حمله جدید توسط کره شمالی انجام شده است.

وی معتقد است که کره شمالی حتی در حملات قبلی نیز دست نداشته است و اف بی آی با استناد به کدنویسی این حملات آن‌ها را به هم ربط داده است اما کدهای مورد استفاده در یکی از این بدافزارها موسوم به «شامون» فاش شده و پیدا کردن آن برای هکرهای دیگر چندان دشوار نیست.

راجرز همچنین نتیجه‌گیری اف بی‌ آی را مبنی بر این‌که آدرس‌های آی پی مورد استفاده در حمله به سونی همان آدرس‌های مورد استفاده کره شمالی در حملات قبلی هستند بنابراین این کشور مسوول حمله است، رد کرده و  این منطق را اشتباه دانست زیرا به نظر وی این آدرس‌ها از سوی تمام هکرها برای پنهان کردن هویت مورد استفاده قرار می‌گیرند و به این معنی است که این آدرس‌ها می‌تواند  به هر فردی در جامعه هکرها یا حتی هر فردی که از کارت‌های اعتباری سرقتی برای خرید آنلاین و اجتناب از فاش شدن هویت استفاده می‌کند، مربوط باشد.

به‌علاوه این حقیقت وجود دارد که تقاضای هکرهای سونی مبنی بر پخش نشدن فیلم «مصاحبه» تا چند هفته پیش از هک اعلام نشده بود و پس از گزارش رسانه‌ها در این مورد افشا شد.

کورت استامبرگر، نایب رییس شرکت امنیت سایبر نورس نیز  با اشاره به این‌که شرکت استامبرگر تحقیقات مستقلی را درباره این حمله انجام داده است، گفت: با توجه به امنیت حمله انجام شده، کار یک فرد خودی در شرکت سونی است. ما مطمئن هستیم که کره شمالی مغز متفکر این حمله نبوده است و افراد خودی مامور اجرای یکی از پیچیده‌ترین حملات سایبری تاریخ بوده‌اند.

مرجع : خبرگزاری ايسنا

تاریخ انتشار : يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن