تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819999421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش موج از سياست هاي اقتصادي اخير ژاپن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ دي ۱۳۹۳ (۱۲:۳۱ب.ظ)
گزارش موج از سياست هاي اقتصادي اخير ژاپن اخبار منتشره در رسانه ها از تشکيل جلسه روز گذشته (شنبه/ ششم دي ماه) مجلس ژاپن در مورد برنامه هاي اقتصادي شينزو آبه، نخست وزير اين کشور خبر مي دهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، دولت ژاپن که در سال هاي اخير با رکود اقتصادي روبرو شده است، اکنون صحنه سياست هاي اقتصادي نخست وزير اين کشور است.
آبه اخيراً (29 آبان ماه سال جاري)، با استفاده از اختيارات قانوني خود مجلس اين کشور را منحل و انتخابات اعضاي آن را مجدداً برگزار کرد که در نتيجه آن، نمايندگان همراه با سياست هاي شينزو آبه روي کار آمدند.
گفتني است؛ شينزو برنامه اي را تحت عنوان "احياي جوامع منطقه اي ژاپن" را براي تصميم گيري به مجلس اين کشور ارائه کرده است.
اين برنامه در دو بخش "استراتژي جامع پنج ساله" و "چشم انداز طولاني مدت تر" به مجلس ارائه شده است.
شايان ذکر است؛ وي هدف از برنامه استراتژي پنج ساله را افزايش منطقه اي جمعيت از طريق ايجاد 300 هزار فرصت شغلي براي جوانان و تشويق مردم جهت خارج شدن از پايتخت و جلوگيري از مهاجرت مردم به توکيو اعلام کرده است.
وي همچنين وعده داده است که سالانه 10 هزار شغل در اين طرح براي جوانان فراهم شود.
گفتني است؛ در جلسه ديروز مجلس ژاپن، بسته اقتصادي 29 ميليارد دلاري پيشنهادي آبه تصويب شد. بخشي از اين بسته، شامل 3.5 ميليارد دلار بودجه براي کمک به اقتصادهاي راکد منطقه است.
بر اساس طرح پيشنهادي آبه، بانک مرکزي ژاپن براي ايجاد تورم در اقتصاد، ماهانه 660 ميليارد دلار دارايي که اکثرا اوراق قرضه دولتي است را خريداري مي کند.
بخشي از بسته اقتصادي جديد شينزو آبه نيز براي ايجاد اشتغال در بخش هايي از ژاپن هزينه خواهد شد که در آن جمعيت جوان گرايش به مهاجرت به شهرهاي ديگر دارد.
همچنين دولت بر انتقال مراکز تحقيق و پژوهش به استان هاي دور از پايتخت (توکيو) تاکيد کرده است.

گفتني است؛ در انتخابات اخير مجلس ژاپن، تنها 53.3 درصد مردم شرکت کردند که نشان دهنده نارضايتي مردم از شرايط فعلي اين کشور است.
در اين انتخابات، حزب ليبرال دمکراتيک (حزب شينزو آبه) 294 کرسي مجلس و حزب ائتلافي "کومه ييتو" نيز 34 کرسي را از آن خود کرد.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن