تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804269425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهر ممنوعه


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: مرگ در عناوین بازی های رایانه ای به ندرت در سال های اخیر جدی گرفته میشود.علت آن هم میتواند ارزش نهادن به بازیباز های تازه کار باشد و سازنده ها برای این که جمع بیشتری از بازیباز هارا به خود جذب کنند بازی های خود را به طرز عجیبی آسان کرده اند.از معدود افرادی که سختی به معنای واقعی کلمه را در سال 2009 به دنیای بازی برگرداند و تا به امروز آن را حفط کرده است، هیدتاکا میازاکی بوده است.شاید Demon Souls  آغاز راهی بود که در نهایت یک سبک و یک مسلک جدید را در دنیای بازی پیاده کند.سختی بسیار بالا اما منطقی که بازی کردن را صرفا از یک سرگرمی جدا می کرد و به ان دلیلی برای ریسک کردن و جریمه ای برای اشتباه کردن میدهد.البته که اتمام بازی های این کارگردان عملا اعصابی پولادین و زمانی باز می خواهد.بعد از دو نسخه Dark Souls که به صورت مولتی پلتفورم عرضه شد این بار نوبت به PS4 رسید که یک بازی انحصاری برای خودش داشته باشد.بازی ای که از لحاظ معنوی دنباله سری Souls به حساب می اید و در واقع حال و هوای ان بازی و سبک ان دقیقا برداشت از نسخه های قبل عناوین این سازنده است.وقتی به این فکر میکنیم که علت غیبت میازاکی در Dark Souls II کار بر روی Bloodborne بوده است کمی خیالمان راحت میشود که این بازی بسیار پتانسیل بالایی دارد که بهترین اثر این سری سخت بشود.اما در هر صورت از زمان معرفی غیر رسمی این بازی تحت نام The Project Beast تا به امروز اتفاقات و حرف های زیادی حول محور این بازی زده شده است.اما در این مطلب سعی شد تمام اطلاعاتی که تا به الان از این بازی وجود دارد را در اختیارتان قرار دهیم.

نوع روایت داستان بازی همچنان مانند نسخه های قبل این سری ناپیوسته است.یعنی داستان همچنان توسط محیط بازی و در حین گیم پلی برایتان روایت می شود.ممکن است بازی را تمام کنید و هیچ چیز از داستان متوجه نشوید و ممکن است نصف ان را رفته باشید و تار پود داستان را متوجه شده باشید.نوع داستان بسته به میزان دقت شما در تک تک مکالمات با NPC ها و حتی تک تک دشمنان و تک تک المان های محیط بستگی دارد.خیلی ها این نوع سبک داستان سرایی را جذاب می دانند و خیلی ان را بیهوده سخت کردن بازی میخوانند.به همین دلیل در این نسخه داستان بازی کمی سرراست تر و المان های تشخیص داستان بیشتر شده است.داستان بازی در شهری مرده و خوفناک به نام Yharnam اتفاق می افتد.نکته ای که در مورد این شهر چشم گیر است خاصیت آن است.این شهر دارای محلولی شفا دهنده است که قادر به درمان هرگونه بیماریست.به همین سبب در طول سالیان بیماران زیادی جهت شفا گرفتن پا به این مکان گذاشته اند.اما نکته ای که در مورد همه آن ها صدق میکند این بوده که هرگز از این شهر بازنگشته اند.حال این شهر هم تغییر کرده و به نوعی بیماری دچار شده که تمام آن پر شده از هیولا ها و گرگینه ها و انسان های مریض.قهرمان داستان پا به این شهر خواهد گذاشت و تا علت تمام این اتفاقات و مسموم شدن این شهر را بیابد.

به ضعم بنده داستان از اثر های قبل بهتر و با چفت و بست تر است و از ان طرف Yharnam شهری بسیار خوفناک و با پتانسیل بیشتر نسبت به Lordan  و Dranglic به نظر می رسد.صحبت های میازاکی بر این امر صحه میگذارد که تمام افراد سازنده سعی بر ترسناک کردن این شهر داشته اند و نوعی عمل کرده اند که خود شهر از لحاظ روانی بازیباز را ضعیف کند تا ان قدرت فکر در حین مبارزات را به حداقل برساند تا ساده ترین دشمن حکم Bossfight را ایفا کند.در این که هرکس اعصابی قوی تر داشته باشد بازی راحت تر میرود شکی نیست.اما استفاده از این تکنیک برای سخت کردن بازی منحصر به فرد است.داستان بازی شهر  را برایتان طوری خوفناک میسازد که حتی قدم زدن در ان سخت باشد.حال تصور کنید این اکسیر در کنار طراحی هنری بی نقص بازی چه بلایی بر سر شب هایتان خواهد اورد.

حرف از طراحی هنری شد.کنسول PS4 بدون شک چنان وسعتی در اختیار From Software گذاشته است که تمام بلاهایی که میخواهند را بتوانند بر سرتان بیاورند.از عکس هایی که از محیط بازی تا به امروز امده می توان دقت در نورپردازی و طراحی لوکیشن ها و همچنین دوردست های فوق العاده را مشاهده کرد.بازی در ژانر وحشت می تواند قرار بگیرد .این بازی نقش افرینی برخلاف نسخه های معنوی قبل خود شمشیر را از رو بسته تا ترسناک باشد.حتی در عکس های موجود خود کاراکتر اول هم ترسناک است.همه ی این ها به لطف طراحی قدرتمند بازی در بخش هنریست و البته دوجین فیلترینگ Dark که باعث شده تاریکی و سایه زنی در بازی نقش اساسی ایفا کند.شایعه شده یکی از باس های بازی این گونه است که جسم او را نمیتوانید ببینید و تنها باید از روی سایه ی او روی دیوار حرکاتش را حدس بزنید...تصور کنید چند بار خواهید باخت!

اما برسیم به پر تغییر ترین بخش بازی نسبت به نسخه های قبل یعنی گیم پلی.هرچقدر زیبا و هرچقدر جذاب هم که بوده این را نمی توان انکار کرد که به شدت کند بوده است.این جمله از بسیاری از منتقد ها در مورد نسخه های قبلی این بازی گفته شده است.تا حدی این حرف نزدیک به واقعیت است.در سری های قبل به علت سختی بسیار زیاد و جریمه های وحشتناک در صورت مرگ بازیباز تمام وقت سپرش را نگه می داشت و ثابت می ماند تا ضربه ای نخورد.حال میازاکی با خنده ای شیطانی اعلام کرده است که دیگر خبری از سپر نیست.می توان با سلاح دفاع کرد.اما دیگر خبری از سکون در حین مبارزات نیست.به نوعی که بازی به شدت سریع تر شده و در حین مبارزه مدام باید در حال حرکت باشید.اضافه شدن سلاح گرم هم خبر جدیدیست.البته به نظر نمی رسد این سلاح گرم از دور آن چنان به کار بیاید.اما یک المان کاربردی در طول مبارزات خواهد بود.شاید مانند چیزی که در Devil May Cry یا Bayonneta دیده بودیم.اما بدون شک نقش اصلی را سلاح های سردتان ایفا خواهند کرد.نکته ای که در مورد مبارزات وجود دارد این است که بسیاری از باس فایت ها را همچنان باید از طریق آزمون و خطا پشت سر گذاشت.البته هنوز چیزی از جرایم مرگ گفته نشده.اما شایعه این است که یکی از جریمه ها بازگشت سر خانه اول است که البته صرفا شایعه است.در طول گیم پلی دشمنان عادی بیشتر شده اند و با نفر های بیشتر به شما حمله خواهند کرد که راه کشتن هر یک از آن ها از دیگری متفاوت است.اما راه های کشتن ان ها مکمل یکدیگر است.در این نسخه هم همانند Dark Souls 2 میتوانید دوسلاح سرد را  میتوانید همزمان حمل کنید.نکته ای که در این مورد وجود دارد این است که Combo هایی در بازی تعبیه شده است که در ان میتوانید از دوسلاح سرد استفاده کرده و حین آن تیری با سلاح گرمتان بزنید.نکته ای که در چند سایت به ان اشاره شده امکان خلع سلاح شدن است.یعنی ممکن است هرچه که دارید ازتان بگیرند .حالا اگر انواع و اقسام Upgrade هارا روی ان انجام داده باشید،ضرر بزرگی خواهید کرد.البته در کنار همه این حرف ها باید به این قضیه اشاره کرد که نسخه قبل ثابت کرده سختی بازی منطقیست و از چهارچوب فکر بیرون نمیزند.فقط باید آن قدر تمرکز داشته باشید که درست فکر کنید  

Bloodborne بدون شک از بازی های خوب2015 خواهد بود و کسانی که PS4 دارند می توانند از ان لذت ببرند.نکته این است که بدون شک سختی بیش از حد این بازی یک تقویت اعصاب بسیار قوی است که نیاز به هوش و درایت بازیباز دارد.شک نکنید اگر درست فکر کنید میتوانید جان سالم به در ببرید.اما در  Yharnam حتما کسی درست فکر نکرده است که قادر به بازگشت نبوده است. اگر آن قدر به خود اعتماد دارید که فکر می کنید قادر به خلق استثنا هستید،تا بهار 2015 صبر کنید.





7 دي 1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن