تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818844983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رايزني وزراي امورخارجه جمهوري اسلامي ايران و بلاروس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ دي ۱۳۹۳ (۲۳:۴۷ب.ظ)
رايزني وزراي امورخارجه جمهوري اسلامي ايران و بلاروس ولاديمير ماکي وزير امور خارجه بلاروس که جهت انجام يک ديدار رسمي 2 روزه وارد کشورمان شده صبح شنبه با دکتر محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان ديدار و گفتگو کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، وزير امورخارجه کشورمان در اين ديدار ضمن تاکيد بر ارتقاء مناسبات بين جمهوري اسلامي ايران و بلاروس در تمام زمينه ها خاطر نشان ساخت: روابط دو جانبه جمهوري اسلامي ايران و بلاروس در سطح بسيار خوبي قرار دارد و دو کشور دوستان خوبي هستند و بدنبال آن مي باشند که همکاري هاي خود را افزايش دهند.
در ادامه دکتر ظريف بر افزايش همکاري ها در بعد اقتصادي تاکيد کرد و گفت: شرکت هاي خصوصي ايراني آمادگي دارند که در طرح هاي اقتصادي بلاروس مشارکت نمايند.
وزير امور خارجه کشورمان با اشاره به تحريم هاي نا عادلانه عليه جمهوري اسلامي ايران و بلاروس اظهار داشت: نبايد اجازه دهيم که کشورهاي غربي از تحريم به عنوان ابزاري براي فشار به ساير کشورها بهره برداري نمايند. کشورهاي که تحت تحريم هاي غير قانوني و ظالمانه قرار مي گيرند لازم است با تکيه بر توانايي هاي خود و همکاري به راه خود ادامه دهند.
دکتر ظريف با اشاره به اراده و حسن نيت جمهوري اسلامي ايران براي حل موضوع هسته اي گفت: غربي ها بايد به اين حقيقت برسند که تحريم هاي ناعادلانه و خلاف مقررات بين المللي يک دستاورد بزرگ براي آنها محسوب نمي شود، و در اين صورت است که مذاکرات با گروه 1+5 به نتيجه خواهد رسيد.
وزير امورخارجه کشورمان استفاده ابزاري از حقوق بشر را محکوم کرد و گفت: کشورهاي غربي در مبارزه عليه داعش در عراق و سوريه تفاوت قائل مي شوند. اين موضوع ثابت مي نمايد که حقوق بشر براي آنها ابزار است. وي با اشاره به همکاري هاي موجود بين کشورهاي عدم تعهد در زمينه هاي مختلف بر اين نکته تاکيد کرد که اين کشورها نبايد اجازه دهند که غربي ها با راي آنها در موضوع حقوق بشر عليه ساير کشورها به ناحق قطعنامه صادر نمايند.
دکتر ظريف با اشاره به تحولات منطقه اي بر حفظ صلح و ثبات در منطقه تاکيد و گفت: خوشبختانه دولت و مردم عراق توانستند شرايط را به سمت مطلوب به پيش ببرند و داعش را در حوزه هاي سياسي و نظامي متوقف نمايند. جمهوري اسلامي ايران در کنار دولت و مردم عراق به آنها کمک مي نمايد. وي همچنين با اشاره به بحران اکراين گفت: ما بر اين باور هستيم که کشورهاي منطقه قادر خواهند بود با تعامل و همکاري اين بحران ها را کنترل و مديريت نمايند.
ولاديمير ماکي وزير امورخارجه بلاروس ضمن ابراز خرسندي از حضور در جمهوري اسلامي ايران گفت: کشور بلاروس، جمهوري اسلامي ايران را همواره يکي از دوستان خود دانسته و ما همواره از حق جمهوري اسلامي ايران در استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي حمايت کرده ايم و بر اين باور هستيم که تيم مذاکره کننده ايراني عاقلانه و با تدبير حرکت کرده است .
وزير امورخارجه بلاروس با اشاره به همکاري هاي اقتصادي و تجاري با کشورمان گفت: اگر چه مناسبات اقتصادي دو کشور داراي رشد بوده اما اين رشد متناسب با سطح بالاي روابط دو کشور نبوده و لازم است مناسبات اقتصادي بيش از پيش تقويت شود.
وي همچنين به ديدار يک گروه اقتصادي متشکل از شرکت هاي بلاورسي از کشورمان و تشکيل کميسيون مشترک اقتصادي در آينده نزديک اشاره کرد.
در پايان اين ملاقات وزير امور خارجه بلاروس از دکتر ظريف جهت ديدار از کشورش دعوت رسمي بعمل آورد که مورد موافقت وزير امورخارجه کشورمان قرار گرفت. همچنين ديدار مقامات بلند پايه بلاروسي از کشورمان در دستور کار دو کشور قرار دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن