تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819795196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصویب طرح جامع محدوده و حریم شهر زرقان شیرازباید کارشناسانه باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی گفت: تصویب طرح جامع محدوده و حریم شهر زرقان شیرازباید کارشناسانه باشد خبرگزاری پانا: نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی گفت: تصویب طرح جامع محدوده و حریم شهر زرقان شیراز نباید سلیقه ای باشد بلکه باید با نگاه کارشناسی دقیق تعیین شود.
۱۳۹۳ شنبه ۶ دي ساعت 18:43

خبرگزاری پانا+شهر زرقان

به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر جعفر قادری در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر زرقان اظهار داشت:متاسفانه در برخی موارد نظرات به گونه ای لحاظ می شوند که بیشتر سلیقه ای هستند تا کارشناسی و قطعاً از این گونه تصمیم گیری ها درآینده ضربات جبران ناپذیری خواهیم خورد.

وی راه حل مشکل بوجود آمده را در بررسی مجدد ضوابط و قوانین دانست و اظهار داشت: موضوع تصویب طرح جامع در کشور ضوابط و قوانین معینی دارد و هیچ کس نمی تواند از آن عبور کند و شهر زرقان هم از آن مستثنی نیست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر با مشکل پیش آمده برای حریم و محدوده زرقان، اولین گام پذیرش این واقعیت است که اگر طرح جامع زرقان مانند بسیاری از طرح های جامع که به صورت دستوری تهیه شده اند، از کانال قانونی یعنی تهیه به وسیله شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر به مراجع فرادست نرفته است، فعلا کان لم یکن شود تا شهرداری راساً طرح را تهیه و برای تصویب به شورا ارسال کندتا پس از آن در فرادست بررسی شود.

رییس شورای اسلامی شهر زرقان نیز گفت:به دلیل آلودگی های شدید زیست محیطی در آینده نزدیک شهر زرقان دیگر قابل سکونت نخواهد بود.

حبیب الله حمزه زرقانی افزود: با استناد به اطلس آلودگی هوای زرقان که به صورت کارشناسی طی سه سال تهیه شده است، میزان آلودگی هوای زرقان بسیار بالا بود به گونه ای که با ادامه توسعه صنایع آلاینده، وضع سلامتی نسل های آتی غیر قابل پیش بینی و تصور است.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار و ارقام هم اکنون میزان استقرار صنایع در زرقان حدود 400 برابر حد معمول است و این موضوع تهدیدی برای منطقه به شمار می رود.

حمزه زرقانی در ادامه با اشاره به اینکه بعضی شرکت ها و صنایع آلاینده های خطرناکی وارد هوا می کنند بیان کرد: برخی صنایع روزانه هزاران متر مکعب از بهترین آب های ارزشمند زیرزمینی را مصرف می کنند و از آن طرف در ده سال اخیر شاهد افت شدید 50 متری آب های زیرزمینی بوده ایم که این آمار بسیار قابل تامل است.

وی ادامه داد: شاید همه تصورشان این است که صنایع فقط هوا را آلوده می کنند اما واقعیت امر این است که علاوه بر آلودگی هوا وجود صنایع تهدیدی جدی برای آب های زیرزمینی می باشد چراکه از سویی باعث آلودگی آب های زیرزمینی می شوند و از سوی دیگر آب ها را تخلیه می کنند.

رییس شورای اسلامی شهر زرقان طرح جامع پیشنهادی که برای شهر زرقان در نظر گرفته شده را طرحی برای تضمین تداوم خطرات پی آمدهای صنعتی شدن برای نسل های آینده دانست وگفت:طرح جامع در شکل فعلی نه تنها مشکلات موجود را لاینحل رها کرده، بلکه زمینه لازم برای وقوع بحران های پی در پی زیست محیطی و اجتماعی را نیز فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: تنها نتیحه تصویب این طرح بستن دست مدیریت شهری و نظارت مردمی در کنترل صنایع و جلوگیری از توسعه صنایع آلاینده و بالعکس باز کردن دست صاحبان صنایع و دولت در توسعه صنعت به شکل دلخواه خود می باشد .

رییس شورای اسلامی زرقان افزود: برای مدیریت هر بحرانی زمانی طلایی وجود دارد و در صورت گذشتن این زمان دیگر هیچ اقدامی قادر نیست که از عواقب گریز ناپذیر بحران جلوگیری کند و لازم است نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به وظیفه انسانی، دینی و قانونی خود عمل کنند و هر چه سریعتر با اقدام در جلوگیری از تصویب طرح جامع به شکل کنونی درخصوص بهبود وضع غیر قابل قبول موجود قدم بردارند.

شهر زرقان در فاصله 25 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن