تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805827295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سران فتنه در توطئه دشمن براي براندازي «مباشرت» كردند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سران فتنه در توطئه دشمن براي براندازي «مباشرت» كردند
عضو مجلس خبرگان رهبري معتقد است «حرمت‌شكنان روز عاشورا» گوساله سامري بودند چراكه گوساله سامري باعث گرايش يك عده به شرك شد و اينها نيز خواستند جامعه را به شرك و توجه به استكبار سوق دهند و عزاخانه امام حسين(ع) را آتش زدند.
به گزارش فارس، آيت‌الله علم‌الهدي امام‌جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اهانت فتنه‌گران به ساحت حضرت امام حسين(ع) و حماسه عظيم مردم در نهم دي ماه گفت: البته قبل از آن پيش‌بيني مي‌شد چراكه در ايام فتنه، حساس‌ترين مسئله عاطفي و اعتقادي اين ملت كه همان مسئله اهانت به ساحت مقدس سيدالشهدا(ع) است مورد هجوم قرار گرفت و فتنه‌گران با حساس‌ترين نقطه گرايش ديني مردم رويارو شدند. حضور ميليوني مردم در حماسه 9 دي فراتر از انتظار و غافلگيرانه بود با سبقه ولايتمدارانه مردم و همچنين عشقي كه به امام حسين‌(ع) داشتند احتمال برگزاري اين تجمع عظيم و حماسه‌آفريني بود. به همين منظور به بنده فرمودند به عنوان سخنران اين مراسم به تهران بيايم به‌رغم اينكه از استقبال مردم مطمئن بوديم و احتمال تجمع حماسي را مي‌داديم. ميدان انقلاب براي برگزاري اين مراسم انتخاب شد اما حضور جمعيت ميليوني فراتر از انتظار بود و همه را غافلگير كرد چراكه اگر اين تعداد مردم پيش‌بيني مي‌شد مطمئناً ميدان آزادي براي برگزاري اين مراسم انتخاب مي‌شد.
وي افزود: آقايان در شوراي هماهنگي در خصوص جزئيات مراسم تصميم گرفتند و آقاي جنتي امر فرمودند بنده به تهران بيايم نظر اين بود كه در اجتماع تهران بنده سخنران باشم حال اگر خصوصيتي هم در بنده تشخيص دادند با آقايان بود و من اطاعت امر كردم. اتفاقاً روز هشتم دي در مشهد تجمعي براي اعتراض به رفتار فتنه‌گران برگزار مي‌شد و آيت‌الله طبسي بنا داشتند سخنراني در رواق امام خميني داشته باشند، بنابراين من نيز به منظور شركت در اين مراسم قصد عزيمت به حرم رضوي را داشتم. قبل از اينكه بنده بخواهم از دفتر به سوي تجمع بروم، عده زيادي در خيابان تجمع كرده بودند. با اين جمعيت زياد بنده مجبور شدم پياده عازم شوم جمعيتي كه براي رفتن بنده به حرم جمع شده بودند جمعيتي بالاي 30 هزارنفر بود.
با ورود ما رواق و صحن مالامال از جمعيت شد و همگي از بيانات توليت آستان مقدس امام رضا(ع) استفاده كرديم و آنجا اعلام شد اصل راهپيمايي 9 دي است و بحمدالله راهپيمايي مشهد هم آبرومند بود. حتي استدلالات قرآني پاسخگوي هيجان عظيم مردم نبود.
نماينده مجلس خبرگان ادامه داد: پس از برپايي مراسم عزاداري در روز 9 دي بنده سخنراني‌ام شروع شد. فكر نمي‌كرديم همچين جمعيتي حضور پيدا كند در ساختماني كه ما نشسته بوديم. بنده به خاطر مسائل جسمي نمي‌توانستم از پله بالا بروم اما مسئولاني كه به پشت بام ساختمان مي‌رفتند گفتند تقريباً از حوالي پيچ شميران و پل چوبي جمعيت متراكم و كند است.
    اهانت‌كنندگان به عزاخانه سيدالشهدا(ع) همچون گوساله سامري عمل كردند
آيت‌الله علم‌الهدي با اشاره به تعبير خود از اهانت‌كنندگان به روز عاشورا گفت: بعضي‌ها فكر كردند بنده به خاطر هيجان مردم احساسي شده‌ام و به اين دليل جملات و تعابير تندي را گفتم اما اينجوري نبود؛ بنده آنجا به نظر خودم كلام تندي نگفتم اما جمله‌اي كه پس از آن خيلي‌ها دست گرفتند اين بود كه «چرا شما در تجمع 9 دي فتنه‌گرها را به «بزغاله و گوساله» تشبيه كرديد» در حالي كه بنده فتنه‌گران را نگفتم و تعبيرم حساب شده بود، من اين حرف را به سران فتنه و جريان فتنه نگفتم، گفتم شما كاري‌ كرديد كه يك عده بزغاله و گوساله بريزند و عزاخانه امام حسين(ع) را آتش بزنند، بنابراين روي سخنم با جمعيتي بود كه اهانت كردند علت اين تعبير هم به خاطر اين بود كه در مقابل اهانت‌كنندگان به ولايت و ساحت مقدس حضرت سيدالشهدا(ع) بايد تعبيري مي‌كردم كه جوابگوي احساسات مردم باشد.
 وي با تحليل خود از جريان فتنه در سال 88 افزود: بنا بر فرمايش مقام معظم رهبري مسئله جريان فتنه داراي دو بخش ريشه‌اي و اجرايي است؛ ريشه فتنه در دست امريكا و انگليس بود و آنها طبق تجربه‌اي كه داشتند ديدند اينگونه حركات در برخي كشورهاي منطقه جواب داده، بنابراين درصدد اين بودند از هر موقعيت و فرصتي براي ايجاد چنين جرياني استفاده و نظام را ساقط كنند. خب اصل فتنه مال اينها بود و هيچ كس هم قبل از مقام معظم رهبري اين ريشه را درك نكرد. رهبري در آبان سال 87 يعني مدت‌ها قبل از انتخابات و اعلام كانديداتوري‌ها در يكي از سخنراني‌هايشان از سياستمداران خواستند در زمين دشمن بازي نكنند، چه ببرند و چه ببازند به نفع دشمن است، لذا نيت دشمنان در راه‌اندازي فتنه را احساس كرده بودند و بر همين اساس توصيه‌هاي مكرري داشتند كه در مسئله انتخابات خيلي دنبال نفي و اثبات نباشيد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن