تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801560002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرگ توله یوزپلنگ به خاطر مادر /سازمان محیط زیست مالک آشوراده نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
مرگ توله یوزپلنگ به خاطر مادر /سازمان محیط زیست مالک آشوراده نیست
معاون طبیعی سازمان محیط زیست کشور گفت: با اینکه دو توله باقی مانده نابالغ هستند اما توانایی محافظت از خود را دارند و نیازی به انتقال آنها به پارک پردیسان نیست.



به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، احمد علی کیخا معاون طبیعی سازمان محیط زیست کشور در برنامه اصل پنجاه با اشاره به تلف شدن دو یوز پلنگ در هفته گذشته گفت: هفته گذشته دو یوزپلنگ در استان سمنان به دلیل تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند.

وی با تاکید بر این که به دلیل مرگ مادر یکی از توله ها را از دست دادیم ،اظهار کرد:بعد از مرگ مادر توله ها وی را ترک نکردند ،با این که محیط بانان تمام تلاش خود را برای دور کردن توله ها انجام دادند اما یکی از توله ها متاسفانه کشته شد.

کیخا ادامه داد: با اینکه دو توله باقی مانده نابالغ هستند اما توانایی محافظت از خود را دارند و نیازی به انتقال آنها به پارک پردیسان نیست.

معاون طبیعی محیط زیست با اشاره به این که بر اساس گزارشات تنها 100 قلاده یوزپلنگ در کشور زندگی می‌کنند ،بیان داشت:با وجود این که حدود 30 تابلوی هشدار در این منطقه وجود دارد اما باز هم رانندگان به آن توجهی نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: آمار کاهش حیات وحش در کشور نگران کننده است ،برای مثال آمار حیات وحش در خراسان رضوی از 3600کونه به 600 گونه کاهش یافته است،همین طور بر اساس اظهارات محیط بانان جنگل گلستان کاهش گونه های جانوری در جنگل گلستان نگران کننده است.

*تحلیل مسایل مربوط به آشوراده باید در یک چارچوب منطقی پذیرفته شود

کیخا در ادامه با اشاره به اینکه تحلیل مسایل مربوط به آشوراده باید در یک چارچوب منطقی پذیرفته شود،افزود: نگرانی مردم و NGOها کاملا به جا است و بر اساس قانون حفظ محیط زیست وظیفه عموم است .

وی ادامه داد :  اما باید به این نکته اشاره کنم که سازمان محیط زیست متولی حفاظت از محیط زیست است،پس باید به صلاحیت سازمان احترام گذاشته شود.

کیخا با بیان این که طرح واگذاری و ساخت و ساز در آشوراده نتیجه مطالعات کارشناسانه است،گفت:این طرح با در نظر گرفته شدن تمام ملاحظات اجتماعی ،اقتصادی و فرهنگی مطرح شده است.

معاون طبیعی سازمان محیط زیست با بیان این که این سازمان مالک آشوراده نیست اظهار کرد: این طرح بر اساس قوانین و ضوابط تصویب شده است و سازمان محیط زیست هیچ گونه حق واگذاری ندارد بلکه تنها بر این مجموعه مدیریت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه سازمان محیط زیست این است تا با تمام ابزارهایی که در اختیار دارد از آسیب رسیدن به محیط زیست جلوگیری کند.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن