تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819480542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا ادعای داعش را رد کرد/ هشدار به داعش


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


با بیانیه ستاد فرماندهی مرکزی؛
آمریکا ادعای داعش را رد کرد/ هشدار به داعش
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه ای هشدار داده که به داعش اجازه بهره برداری از حادثه سقوط هواپیمای اف ـ16 اردن و اسارت خلبان آن را نخواهد داد.



    به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه ای ادعای تروریست های داعش مبنی بر ساقط کردن هواپیمای اردنی، رد کرده است.     گروه تروریستی داعش با پخش تصاویری از یک خلبان اردنی ادعا کرده بود که هواپیمای اردنی را سرنگون کرده است. گرچه سقوط هواپیما در شهر رقه سوریه و اسارت خلبان اردنی تأیید شده است اما آمریکا می گوید داعش نتوانسته این هواپیما را ساقط کند.  
داعشی ها در برخی از وبسا‌یت‌های وابسته به خود، تصاویری را منتشر کردند که در آن خلبان اسیر شده دیده می‌شود. ملیت این خلبان اردنی اعلام شده است. در برخی تصاویر کارت شناسایی این خلبان نیز نشان داده می‌شود. ارتش اردن نیز اندکی پس از انتشار این خبر، با انتشار بیانیه‌ای سقوط جنگنده اف ـ16 خود و اسارت خلبان‌ 26 ساله آن را تأیید کرد. خلبان، معاذ يوسف الكساسبه، نام دارد.     ویدئو/ گزارش بی بی سی   به گزارش بی بی سی، آمریکا می‌گوید که برخلاف ادعای گروه داعش، هواپیمای اردنی با شلیک آنها سرنگون نشده است.     پیش از این داعش اعلام کرده بود که با موشک‌های ردیاب توانستند جنگنده F-16 را سرنگون کنند. در مقابل آمریکایی‌ها می‌گویند "شواهد به وضوح" نشان می‌دهد که این ادعا صحیح نیست.     اردن یکی از چهار کشور عرب است که در حمله به مواضع داعش در سوریه به رهبری آمریکا مشارکت دارد.     از ماه سپتامبر (چهار ماه پیش) که حمله هوایی به مواضع داعش آغاز شده، این نخستین هواپیما نیروهای ائتلاف است که در منطقه تحت نفوذشان مفقود می‌شود.    
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حرکت داعش، تایید کرده که خلبان در دست این گروه اسیر است.     در این اطلاعیه تنها ادعای شبه نظامیان مبنی بر چگونگی سرنگونی جنگنده تکذیب شده اما توضیح نداده‌اند که این اتفاق به چه شکل روی داده است.     در اطلاعیه ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا آمده که آنها اجازه نخواهند داد داعش از این اتفاق "بهره‌برداری" کند.     همچنین در این اطلاعیه درباره نقش اردن در حمله به داعش نوشته شده که "همپیمانان ارزشمندی" هستند و خلبانانشان "بسیار خوب عمل کرده‌اند."     خبرنگارانی که در منطقه هستند از روی شواهد می‌گویند که به نظر نمی‌رسد داعش پدافند هوایی پیشرفته‌ای داشته باشد. با این حال این گروه پیشتر هواپیماهای عراقی و سوری را سرنگون کرده بودند و توانایی‌هایشان به صورت کامل مشخص نیست.    

   

   

   

      444


لینک


۰۴/۱۰/۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن