تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804688403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش ارگان سیا از بازوهای نظامی ایران در کرانه باختری +تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


بازخوانی مقاله‌ای در وب‎سایت رادیوفردا؛
گزارش ارگان سیا از بازوهای نظامی ایران در کرانه باختری +تصاویر
«جبهه خلق برای آزادی فلسطین تنها گروه فلسطينی است که در کرانه باختری رود اردن از جمهوری اسلامی "حرف شنوی" دارد.»



  به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، وب‌سایت رادیوفردا (radiofarda) ارگان رسانه‌ای سازمان سیا، طی مقاله‌ای روابط جمهوری اسلامی ایران با "جبهه خلق برای آزادی فلسطین" یکی از گروه‌های جبهه مقاومت، را بررسی کرده است. با توجه به اینکه مدعیات مقاله یادشده به‌صورت کامل قابل تأیید نیست، خلاصه مفید آن در سطرهای زیرین از منظر خوانندگان عزیز می‎گذرد:     ««...جبهه خلق برای آزادی فلسطين در دو شکل خود به رهبری "احمد سعدات" و "احمد جبرئيل" تنها گروه فلسطينی است که همچنان در کنار جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان از بشاراسد حمايت می‌کنند. آن‌ها در تظاهرات خود هيچ ابائی ندارند که پرچم جمهوری اسلامی را به همراه بيرق حزب الله لبنان و پرچم سوريه بر بالای سرخود به اهتزاز دربياورند.   در سال ۲۰۱۱ -از بین گروه‌های فلسطینی- تنها جبهه خلق برای آزادی فلسطين بود که در کنار بشاراسد باقی ماند. شاخه احمد جبرئيل اين تشکل فلسطينی حتی به بسيج نيروهای خود برای دفاع از بشاراسد دست زد و در کنار سربازان سوری عليه مخالفان دولت دمشق دست به اسلحه برد.    

احمد سعدات

احمد جبرئیل  
در طول سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ روابط ايران با گروه حماس به نازل‌ترين سطح خود رسيد. اما در اين سال‌ها بعد از دو دهه حمايت جمهوری اسلامی از گروه‌های اسلامی فلسطين، رويکرد جديدی به سوی جبهه خلق برای آزادی فلسطين از سوی حاکمان ايران اتخاذ شد که يک گروه چپگرای فلسطينی محسوب می‌شود.   در ماه‌های اخير و بعد از حمله اسرائيل به نوار غزه، روابط دو گروه اسلامی حماس و جهاد اسلامی با جمهوری اسلامی بازسازی شد، اما رهبر ايران خواستار تحرک فلسطينی‌ها فرا‌تر از غزه و ايجاد يک «انتفاضه» در کرانه غربی رود اردن شد؛ جايی که دو گروه اسلامی فلسطين از تحرک کمتری در آن مناطق برخوردار هستند و از اين رو اهميت جبهه خلق به خصوص گردان‌های «ابوعلی مصطفی» همچنان محفوظ ماند. اين گروه، تنها گروه فلسطينی است که در کرانه باختری رود اردن از جمهوری اسلامی «حرف شنوی» دارد.    

    در ماه‌های اخير مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای اعضای دفتر سياسی جبهه خلق و افراد وابسته به آن با شبکه‌های وابسته به جمهوری اسلامی چون «الميادين»، «المنار» و «العالم» نشان از تحرک جديد آن‌ها و حمايت گسترده ايران برای توسعه عملياتی خود در کرانه غربی به ويژه در شهر قدس داشت؛ يعنی‌‌ همان جايی که آیت الله خامنه‌ای به فلسطينی‌ها توصيه کرد «دامنه جنگ عليه اسرائيل» را توسعه دهند.
بخش عربی پایگاه "المانيتور" در تاريخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۳ نوشت که جمهوری اسلامی با هماهنگی حزب الله لبنان سلسله جلساتی را با اعضای جبهه خلق در بيروت، دمشق و تهران برگزار کرده است. هدف از اين جلسات متوالی، ارائه کمک‌های مالی و لجستيکی به اين تشکل فلسطينی از سوی جمهوری اسلامی اعلام شده است تا بتواند در کرانه باختری رود اردن توازن لازم را با قدرت جنگی اسرائيل ايجاد کند.   با ورود حزب الله لبنان به جنگ سوريه، جمهوری اسلامی برای برقراری توازن قوا و بازدارندگی در برابر تهديدهای اسرائيل، در جستجوی يک جايگزين برآمد. سران ایران و فرماندهان سپاه فکر می‌کنند که اگر بتوانند جبهه خلق برای آزادی فلسطين را در کرانه باختری تقويت کنند،‌‌ همان کارکرد حزب الله در جنوب لبنان را برای آن‌ها خواهد داشت و می‌تواند عامل تهديد اسرائيل باشد. ضمن اينکه تحرک جبهه خلق خارج از توافق‌های سازمان آزاديبخش فلسطين می‌تواند به تضعيف محمود عباس و کشورهای حامی آن چون عربستان سعودی و امارات منجر شود و اين چيزی است که جمهوری اسلامی آرزوی آن را دارد.    

 
در آستانه حمله آمريکا به گروه حکومت اسلامی [داعش] در سوريه، اعضای جبهه خلق بر طبل دفاع از «مقاومت» کوبيدند و اعلام کردند در صورت هجوم نيروهای امريکايی به بشاراسد، در کنار حاکم دمشق خواهند جنگيد. «ابو احمد فؤاد» عضو دفتر سياسی جبهه خلق و مسؤول سابق بخش نظامی آن، در گفت‌وگو با تلويزيون الميادين گفت: «در صورت حمله امريکا به بشاراسد، عمق اسرائيل را هدف قرار خواهيم داد».
جبهه خلق همچنين مطرح کرد که يگان‌های چريکی برای آزادی جولان از اشغال اسرائيل درست می‌کند. اين خبر توسط شبکه‌های خبری وابسته به ايران چون المنار و العالم به طور گسترده بازتاب پيدا کرد.  اين جبهه که متحد جديد جمهوری اسلامی در فلسطين شده، در فهرست تروريسم امريکا و کشورهای اروپايی قرار دارد.»»  



۰۳/۱۰/۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن