تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803226037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتش چین آماده جنگ می‌شود؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ارتش چین آماده جنگ می‌شود؟
رئیس‌جمهوری چین در چند ماه گذشته مکرراً به ارتش آزادی‌بخش این کشور گفته تا خودشان را آماده پیروزی در یک جنگ کنند، وی بارها خواستار مدرن شدن ارتش، افزایش آموزش‌ها و تقویت آمادگی ارتش، نیروهای دریایی و هوایی شده است.
کد خبر: ۴۶۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰ - 24 December 2014


رئیس‌جمهوری چین در چند ماه گذشته مکرراً به ارتش آزادی‌بخش این کشور گفته تا خودشان را آماده پیروزی در یک جنگ کنند، وی بارها خواستار مدرن شدن ارتش، افزایش آموزش‌ها و تقویت آمادگی ارتش، نیروهای دریایی و هوایی شده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشته است: این درخواست‌های مداوم از جانب شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین و حزب حاکم کمونیست از ارتش این کشور همسایگان چین را از دهلی نو گرفته تا واشنگتن به فکر فرو برده است.

حال سوال اینجاست که تمام این تمهیدات و آمادگی‌ها برای چیست؟ آیا رهبری چین خودش را برای آماده اقدامی می‌کند؟ آیا آنها به دنبال افزایش عملیات نظامی یا گزینه‌ای اینچنینی هستند؟ یا یک توضیح دیگری برای تمام این تحرکات وجود دارد؟ یک توضیح معتبر و موثق شاید این باشد که رهبری چین در حال سوق دادن ارتش خود به سمت آمادگی است که بخشی از عملیات داخلی ضدفساد است. اقدامات مقابله با فساد ارتش چین در پی دستگیری و انجام دادگاه نظامی «ژو کایهو»، افسر سابق و بلندپایه ارتش چین به شدت افزایش یافته است. این مقام مسوول به اختلاس، پرداخت رشوه، سوءاستفاده از منابع مالی دولت و سوءاستفاده از قدرت متهم است و گمان می‌رود که با فروش درجه‌های نظامی مبلغ 5.9 میلیون دلار به جیب زده باشد.

فساد در ارتش چین به باوری به شدت گسترده است و اگرچه تاثیرات آن نامشخص هستند اما همین فساد باعث شده تا افسران نالایق ارتقاء یابند، از منابع مالی دولتی سوءبرداشت شود و توافقات مالی و پروژه‌هایی عظیم میان مقاطعه‌کاران ارتش و افسران به امضا رسد. همین موارد باعث شده است تا پول و هزینه‌ای که صرف فساد افسران شده بیش از هزینه‌های آموزش سربازان باشد.

اگرچه پیام حزب حاکم کمونیست چین برای انجام تمهیدات با هدف پیروزی در جنگ به نظر ستیزه‌جویانه می‌آید، اما دولت ممکن است به راحتی از ارتش بخواهد تا دست از جمع‌آوری پول از راه نامشروع برداشته و تنها به کارش بپردازد.

احتمال دیگر این است که رئیس‌جمهوری چین و حزبش به دنبال سوق دادن ارتش در پذیرش سطحی از آمادگی برابر با پنتاگون هستند. ارتش ایالات متحده که به صورت مداوم در سراسر جهان مستقر است، اغلب بدون اطلاع قبلی به آموزش نیروها با بالاترین استانداردها می‌پردازد. اکثر استقرارهای عادی ارتش آمریکا نیز پر از عملیات‌های سخت و خطرناک هستند که تنها با انجام آزمایشات و تمرینات می‌توان آنها را انجام داد.

البته این احتمال وجود دارد که چین می‌خواهد ارتش این کشور به درجه‌ای بالا در مهارت‌ها دست یابد و تنها انگیزه‌اش داشتن یک ارتش آماده است.

حزب حاکم کمونیست چین ممکن است به دنبال یک توانایی برای رهبری اقدامات و عملیات ارتش در خارج از کشور باشد. در سال‌های اخیر، چین از ادعاهای خود برای مالکیت دریاهای چین شرقی و جنوبی و مساله تایوان برای منحرف کردن توجه مردم نسبت به مسائل و مشکلات داخلی استفاده کرده است که همین امر باعث بروز تظاهراتی شده است. نابسامانی‌های سیاسی، آلودگی محیط زیست، رسوایی در زمینه محصولات غذایی، نبود امکانات، خدمات بهداشتی و فساد دولتی همگی از مسائل تحریک‌کننده در بروز راهپیمایی‌های اعتراضی هستند.

با این حال هر تصمیمی که در ارتش چین گرفته می‌شود یک جعبه سیاه پیچیده و مبهم برای جهان خارج است. شاید چین به دنبال آمادگی برای چیزی است. شاید هم نه.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن