تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803483938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت متوقف شدن برخی ماموریت های پلیس/ تهران، مرکز یک چهارم تخلفات کشور


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: علت متوقف شدن برخی ماموریت های پلیس/ تهران، مرکز یک چهارم تخلفات کشور


احمدی‌مقدم گفت:با توجه به اینکه افراد بالای ۵۰ سال از سربازی معاف می‌شوند، ستاد کل نیروهای مسلح برای جبران خسارت عدم خدمت این مشمولان جرائم مالی را برای آنها در نظر گرفته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ،سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز فرماندهی پلیس تهران بزرگ با اشاره به عملکرد پلیس در پایتخت اظهار داشت: طبیعتا ما قادر به صفر کردن جرائم در ایران و در هیچ جای دیگر دنیا نیستیم و به دنبال حفظ وضع موجود و کاهش میزان وقوع جرم خواهیم بود. لذا در خصوص برخی از طرح‌های ضربتی، این طرح‌ها تنها بهبود موقتی را به وجود می‌آورند و دائمی نیستند و این در حالی است که ما باید به دنبال استمرار کاهش جرائم باشیم.

وی با تاکید بر اینکه احساس امنیت در پایتخت و قدرت پاسخگویی و همچنین احساس آرامش و امنیت طی یک دهه گذشته رو به بهبود بوده است به چالش‌های بزرگ شهر تهران پرداخت و افزود: علیرغم تمامی این اقدامات شهر تهران با چالش‌های زیادی از جمله رشد جمعیت در این شهر و شهرهای پیرامونی آن روبرو است و به عنوان مثال در استان البرز و شرق و غرب تهران بزرگ شاهد رشد جمعیتی 5 تا 12 درصدی در هر سال هستیم.

احمدی مقدم ادامه داد: همچنین در یکی دو سال اخیر به دلیل کمبود بودجه، برخی ماموریت‌های پلیس متوقف شد اما با این وجود تلاش کردیم تا قدرت پاسخگویی به مطالبات مردمی کاهش نیابد این در حالی است که در یکی دو سال اخیر و به دلیل نوسانات اقتصادی، با افزایش وقوع سرقت‌های خرد در پایتخت مواجه بودیم که خوشبختانه در سالجاری موفق شدیم وقوع سرقت را کنترل و در حوزه کشف جرائم نیز عملکرد خوبی داشته باشیم.

 سرقت، مواد مخدر و آشپزخانه‌های تولید مواد مخدر صنعتی مهمترین جرائم پایتخت

وی گفت: متاسفانه در حال حاضر جرائم سرقت، مواد مخدر و آشپزخانه‌های تولید مخدرهای صنعتی از مهمترین جرائم شهر تهران است و این در حالی است که معتادان ولگرد و خیابانی یکی از چالش های پیش روی ما است، لذا اگر مشکل محل نگهداری معتادان ولگرد حل شود مشکل معتادان ولگرد و سرقت نیز تا اندازه‌ای برطرف می‌شود. البته در حال حاضر و در طول 9 ماهه اخیر به میزان 3 درصد از وقوع سرقت در پایتخت کاسته شده و پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز موفقیت‌های خوبی در افزایش کشف سرقت‌ها داشته است.

 نظر فرمانده ناجا درباره سکونت فرماندهان پلیس در محله‌های جرم‌خیز

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال خبرنگاران  در خصوص وجود برنامه‌ای در نیروی انتظامی برای اسکان فرماندهان شهر تهران و دیگر شهرهای بزرگ در محله‌های جرم‌خیز گفت: باید توجه داشت که محل زندگی افراد یک موضوع اختیاری است و ما اختیاری در خصوص نحوه تعیین مکان زندگی آنها نداریم. ولی در مجموع باید حضور انتظامی در منطقه‌های جرم‌خیز بیشتر باشد و توجه بیشتری به ریشه‌های وقوع جرم داشت. این در حالی است که کانون‌های جرم‌خیز در تهران بزرگ بر اثر سیل مهاجرت در کشور به وجود آمده است.

 محله‌های دروازه غار، مولوی و عودلاجان نیازمند تغییر در کالبد و بافت فرسوده آن هستند

احمدی مقدم با اشاره به بافت فرسوده در محله‌های جرم‌خیز تهران بزرگ یکی از مشکلات بزرگ این محلات است، افزود: بافت‌های فرسوده در شهر تهران یکی از مشکلات ماست که تصمیم‌گیری در خصوص تخریب یا نوسازی آن باید هر چه سریعتر انجام شده و این بافت‌ها به سرعت تعیین تکلیف شود. لذا محله‌هایی همچون دروازه غار، مولوی و اودلاجان نیازمند اقدامات کالبدی بوده و کنترل و این بافت‌های فرسوده برای پلیس سخت است.

 جریمه سربازان غایب به معنای فروش سربازی نیست

در ادامه یکی از خبرنگاران از موضوع فروش سربازی به دنبال اقدام اخیر دولت در لایحه بودجه و جریمه سربازان غایب از احمدی‌مقدم جویا شد که در مقابل فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: آنچه که در این طرح عنوان شده است فروش سربازی نیست بلکه جریمه‌ای است که برای سربازان غایبی است که سالها غیبت داشته‌اند در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه همواره مشمولان بالای 50 سال مورد عفو قرار می‌گیرند، گفت: با توجه به اینکه افراد بالای 50 سال از سربازی معاف می‌شوند، ستاد کل نیروهای مسلح برای جبران خسارت عدم خدمت این مشمولان جرائم مالی را برای آنها در نظر گرفته است.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: البته این طرح تاریخ یکساله دارد و به هیچ عنوان نباید عده‌ای تصور کنند که در صورت غیبت از خدمت سربازی می‌توانند با پرداخت جریمه معافیت دریافت کنند. این در حالی است که از ابتدای انقلاب اسلامی در حدود 10 درصد از مشمولان همواره غایب می‌شدند و این جرائم تنها یک جریمه مالی برای آنهاست.

 تشکیل کارگروه مشترک پلیس اماکن، پلیس امنیت اخلاقی و وزارت ارشاد برای تعیین چارچوب برگزاری کنسرت

احمدی مقدم در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص چارچوب‌های برگزاری کنسرت هنرمندان کشور گفت: اخیرا وزیر ارشاد با استناد به نامه فرمانده یکی از شهرستانهای تهران مبنی بر عدم مجوز برگزاری کنسرت برخی خوانندگان نوشته است که در این نامه عنوان شده "در صورت عدم مجوز برای برگزاری کنسرت توسط این خوانندگان، دیگر چه کسی می‌ماند که کنسرت برگزار کند."

وی ادامه داد: با توجه به ارسال این نامه مقرر شد پلیس امنیت اخلاقی و پلیس اماکن ناجا با همکاری وزارت ارشاد کارگروهی را برای تعیین چارچوب‌های برگزاری کنسرت هنرمندان کشور تشکیل دهند. این در حالی است که پیش از این به دنبال برگزاری کنسرت‌های هنرمندان مشکلات ترافیکی و امنیتی خاصی به وجود می‌آمد و برخی از فرماندهان انتظامی در شهرستانها برای جبران این هزینه‌ها، مبالغی را از برگزار کنندگان این کنسرت‌ها خواستار می‌شدند و این موضوع اعتراضاتی را در پی داشت. لذا ما به دنبال التزام‌بخشی به این موضوع هستیم و در صدد تعیین چارچو‌بهای برگزار کنسرت بوده تا دیگر تفسیر‌های متفاوتی به وجود نیاید.

 زندان برای برخی مجرمان بازدارنده نیست

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال دیگری در خصوص نحوه برخورد تخصصی پلیس با مجرمان افزود: متاسفانه باید توجه داشت که زندان برای برخی مجرمان بازدارنده نیست و امروز شاهد هستیم که برخی از این مجرمان به راحتی در خصوص جرائم انتخابی خود صحبت می‌کنند لذا از قوه قضائیه درخواست می‌کنیم تا توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند و این در حالی است که 25 درصد از سرقت‌های کشور در تهران بزرگ رخ می‌دهد.

 3 برابر شدن زائران اربعین پلیس را غافلگیر کرد

احمدی مقدم در ادامه با اشاراه به اعزام زائران اربعین حسینی و سفر چشمگیر به عتبات عالیات در اربعین گفت: سال گذشته 500 هزار زائر ایرانی در ایام اربعین به عتبات عالیات مشرف شدند ولی امسال با رشد چشمگیری شاهد اعزام یک میلیون و 400 هزار زائر ایرانی بودیم و این در حالی بود که ما پیش‌بینی افزایش 30 تا 40 درصدی را داشتیم ولی زائران اربعین حدود 3 برابر سال گذشته به کشور عراق وارد شدند.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده حجم وسیع‌تری از زائران ایرانی در اربعین حسینی به کشور عراق اعزام شوند، لذا درخواست می‌کنیم که قرارگاه اربعین در شورای حج با ریاست رئیس جمهور، معاون اول و یا رئیس حج و زیارت کشور برگزار شود تا هم‌افزایی و همکاری بیشتری میان تمام سازمانها برای خدمت‌رسانی به زائران انجام شود.

احمدی مقدم گفت: البته پلیس و یگان ویژه در طول این مدت اقدامات چشمگیر خوبی را در خصوص تامین امنیت، صدور گذرنامه و حتی حمل و نقل زائران انجام دادند  ولی در دیداری که با مقامات عراقی داشتم آنها خواستار امتدادبخشی خدمت‌رسانی پلیس در خاک تا شهرهای نجف و کربلا بودند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اشراف اطلاعاتی و واکنش سریع دو اولویتی است که در چنین مواردی باید توجه ویژه‌ای به آن داشت این بدان معناست که در وهله اول نباید غافلگیر شده و در مرحله بعد با واکنش سریع از وقوع هرگونه بحران و بی‌نظمی جلوگیری کنیم.

 نمره 88 احمدی‌مقدم به پلیس پایتخت

فرمانده ناجا در پایان در خصوص ارزیابی عملکرد پلیس تهران بزرگ گفت: در حال حاضر استان تهران که به عنوان هفدهمین استان مورد بازدید قرار گرفت موفق شد که نمره 88 را کسب کند که این مهم به همت ماموران پلیس، فرماندهان، اصحاب رسانه و مردم به دست آمده است.
 


چهار شنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن