تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802237698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشهد، میزبان قریب به سه میلیون زائر شد | معرفی جاذبه های گردشگری ایران


واضح آرشیو وب فارسی:سیری در ایران: تاریخ خبر :1393/10/03-قریب به سه میلیون زائر داخلی و خارجی در ایام عزاداری ماه صفر به شهر مشهد وارد شده‌اند‌. به گزارش «دنیای اقتصاد»، به گفته معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی، همزمان با ایام شهادت امام رضا (ع) و رحلت پیامبر اکرم (ص) دو میلیون و 700 هزار نفر وارد این شهر و همه این افراد در اقامتگاه‌ها و فضاهای سرپوشیده اقامت داده شدند.
سیدجواد موسوی در گفت‌وگو با «ایسنا‌»، با اشاره به بسیج تمام دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی به زائران مشهدالرضا براساس هماهنگی با استانداری خراسان رضوی و 12 معاونت زیرمجموعه آن گفت: تمام جلسه‌ها با اتحادیه‌های صنفی برگزار و فضاهایی برای اقامت 300 هزار نفر- شب در هتل‌ها‌، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و مدارس ایجاد و علاوه‌بر این، اسکان 17 هزار نفر در شرایط اضطراری و در مواقع برف و باران پیش‌بینی شد.
او با بیان اینکه 90 درصد واحدهای اقامتی استان پر شدند، افزود: پیش‌بینی ما برای ورود سه میلیون زائر در ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)‌ و شهادت امام رضا(ع) به شهر مشهد بود و متناسب با آن شهر مجهز شد. به گفته موسوی، 300 مدرسه نیز برای اسکان رایگان زائران پیاده تجهیز شد.
او همچنین درباره کنترل قیمت هتل‌ها گفت: بیشترین اقامتگاه‌هایی که در این ایام مورد استفاده قرار می‌گیرند مهمان‌پذیرها و هتل‌هایی با درجه پایین هستند؛ چراکه بیشتر مسافران این ایام به صورت گروهی سفر می‌کنند. این اقامتگاه‌‌ها 100 درصد ظرفیت‌شان تکمیل شده و خوشبختانه هیچ مشکل و شکایتی گزارش نشده است. موسوی اطمینان داد که قیمت هتل‌ها در این ایام کنترل شده است.
معاون اسکان و پذیرایی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی این آیین را که هر سال با حرکت زائران پیاده به سمت مشهد گرامی داشته می‌شود، ارزشمند دانست و خواستار توجه جدی‌تر نسبت به آن شد و گفت: ما باید مشهد را به‌عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام مطرح کنیم؛ اما متاسفانه با وجود آنکه این شهر میزبان سه میلیون نفر است، رسانه‌ها چندان توجهی به آن نمی‌کنند. هتل‌ها تخلف نکنند
در همین رابطه رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی نیز تاکید کرد: اگر هتل‌ها در این ایام که زائران در مشهد حضور دارند گران‌فروشی کنند، جریمه خواهند شد.
محمد قانعی درباره اقدامات اتحادیه هتل‌داران استان برای کنترل و ساماندهی مراکز اقامتی به‌منظور پوشش زائران به‌ویژه زائران پیاده توضیح داد: پیش از فرا رسیدن این ایام، همه واحدهای اقامتی در دو تا سه نوبت بازرسی شدند و اگر مشکلی داشتند حل شد.
وی تاکید کرد: هتل‌ها اصلا و ابدا اجازه ندارند از نرخ مصوب تخطی کنند و اگر این ضوابط را رعایت نکنند، مشمول جریمه می‌شوند.
رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی همچنین درباره گران‌فروشی برخی از تورهای مشهد در این ایام بیان کرد: ممکن است قیمت این تورها گران‌ فروخته شود و گاهی سوءاستفاده‌هایی در چنین شرایطی می‌شود، اما این موضوع اصلا به هتل‌ها ارتباطی ندارد.
وی با بیان اینکه ظرفیت اقامتی شهر مشهد نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است، گفت: مشهد 200 هتل یک تا 5 ستاره دارد که در حال حاضر بیش از 75 درصد ظرفیت آنها تکمیل است. میانگین ماندگاری گردشگران در مشهد
به گزارش «دنیای اقتصاد»، مشهد مقدس در آستانه مناسبت‌های مذهبی کشور در فصول مختلف سال، میزبان گردشگران بسیاری است. این شهر با کارکرد مذهبی و زیارتی خود زمینه مناسبی برای توسعه گردشگری مذهبی به عنوان یکی از اشکال عمده توریسم فراهم کرده است. با این حال، مساله اقامت یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها در زمینه ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی این شهر مذهبی است.
براساس نتایج یک مطالعه، متوسط ماندگاری زائران در مشهد 7 روز است و اقامت، بالاترین درصد هزینه‌های گردشگران این شهر را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین مطالعات دیگر نشان داده است که بیشتر مسافران داخلی مشهد تمایل به استفاده از مهمان‌پذیر دارند و گردشگران خارجی، هتل آپارتمان را ترجیح می‌دهند.
به نظر می‌رسد از آنجا که متوسط ماندگاری گردشگران در این شهر بالاست، این فرصت جهت برنامه‌ریزی برای آنها فراهم است که مسوولان باید به آن توجه کنند.
103






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیری در ایران]
[مشاهده در: www.seeiran.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن