تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819856913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ‌سازي نماز در جامعه نياز به کار عملي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ دي ۱۳۹۳ (۲۳:۲۶ب.ظ)
آيت‌الله نوري‌همداني: فرهنگ‌سازي نماز در جامعه نياز به کار عملي دارد آيت‌الله نوري‌همداني با اشاره به اينکه تاکنون مقالات زيادي در خصوص نماز نوشته شده است، گفت: نوشتن مقاله به تنهايي کافي نيست و اين مقالات بايد در راستاي فرهنگ‌‌سازي نماز در جامعه به کار گرفته شوند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت‌الله حسين نوري‌همداني در ديدار اعضاي دبيرخانه کميته علمي پژوهشي بيست و سومين اجلاس سراسري نماز که در دفتر اين مرجع تقليد برگزار شد، با اشاره به اينکه نماز از پر محتواترين موضوعات دين مبين اسلام است، اظهار کرد: نماز نخستين و مهمترين عملي است که در کارنامه عمل ما ثبت مي‌شود و جايگاه رفيعي در ميان معارف ديني ما دارد.
وي با اشاره به اينکه مرتب بودن نماز موجب مرتب شدن زندگي انسان مي‌شود، بيان کرد: اميرالمومنين(ع) در نامه 27 نهج‌البلاغه به محمد ابي‌بکر تاکيد کرده‌اند که کارهاي تو از نمازت تبعيت مي‌کند، هر قدر نماز انسان مرتب‌تر باشد زندگي او نيز به همان ميزان مرتب خواهد بود.
اين مرجع تقليد با اشاره به اينکه خواندن نماز اول وقت يکي از ويژگي‌هاي نماز مرتب است، ابراز کرد: نماز خواندن در اول وقت بايد در جامعه فرهنگ‌سازي شود، نماز بايد با خضوع و خشوع همراه باشد، چرا که نماز خواندن، صحبت کردن ما با خداي متعال است و در اين حال بايد بدانيم چه کسي هستيم و با چه کسي صحبت مي‌کنيم.
آيت‌الله نوري‌همداني ادامه داد: مکان خواندن نماز نيز مهم است، هر چه مساجد از جايگاه بالاتري برخوردار باشند، ثواب نماز خواندن در آن نيز بيشتر خواهد شد.
وي با تاکيد بر اينکه در دين اسلام سياست با عبادت توام است، گفت: اسلام ديني اجتماعي است و عبادت آن با سياستش توام شده و بر اين اساس است که مي‌بينيم بر خواندن نماز جماعت بسيار تاکيد شده و امام جماعت نيز بايد فردي عالم و عادل باشد تا صلاحيت امامت نماز جماعت را داشته باشد.
اين مرجع تقليد با اشاره به اينکه تاکنون مقالات زيادي در خصوص نماز نوشته شده است، خاطرنشان کرد: نوشتن مقاله به تنهايي کافي نيست و اين مقالات بايد در راستاي فرهنگ‌‌سازي نماز در جامعه به کار گرفته شوند و نتايج آن به صورت کاربردي در جامعه ترويج شود.
وي با اشاره به اينکه نماز بايد با خشوع و خضوع و در اول وقت اقامه شود، تصريح کرد: انسان بايد هنگام اقامه نماز به اين مسئله توجه داشته باشد که در پيشگاه خداوند حاضر است.
آيت‌الله نوري‌همداني با اشاره به اينکه بايد انسان با حضور قلب در پيشگاه خداوند حاضر شود، خاطرنشان کرد: اسلام ديني اجتماعي است و در چنين ديني که عبادت و سياست در آن توام با يکديگر است بر اقامه نماز به صورت جماعت تاکيد شده است














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن