تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819841478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رمزگشایی از واژه «کیشی تبریزده پنالتی اولماز» تبریز راز پنالتی‌های فوتبال تبریز که هیچگاه زده نشدند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رمزگشایی از واژه «کیشی تبریزده پنالتی اولماز» تبریز
راز پنالتی‌های فوتبال تبریز که هیچگاه زده نشدند
در گذشته دور پنالتی در فرهنگ فوتبال تبریز وجود نداشت و واژه «کیشی تبریزده پنالتی اولماز» در تبریز نماد بارز این موضوع بود.

خبرگزاری فارس: راز پنالتی‌های فوتبال تبریز که هیچگاه زده نشدند



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یکی از معروف‌ترین جملات فوتبالی کشور در تبریز «کیشی تبریزده پنالتی اولماز، نامرد اولما» است که فتاح عظیمی در سال 1327 به داور مسابقه گفت. در این سال مسابقات قهرمانی فوتبال کشور در تبریز برگزار شد که این رقابت‌های به صورت تیم‌های منتخب استان بوده و در زمین فوتبال دانش‌سرای تبریز برگزار می‌شد که در یکی از بازی‌های تیم تبریز، داور پنالتی علیه تیم تبریز می‌گیرد. بعد از این تصمیم داور فتاح عظیمی یکی از بازیکنان تبریز به سرعت به سمت داور رفته و با صدای بلند گفت: کیشی تبریزده پنالتی اولماز، نامرد اولما.( مرد! در تبریز پنالتی وجود ندارد. نامرد نباش). و بلافاصله توپ را برداشته و به آسمان شوت می‌کند. اینکه داور بعد از این حرکت بازیکن تبریز چه تصمیمی می‌گیرد و نتیجه بازی چه می‌شود، اطلاعات زیادی در دست نیست.

حبیب دایی اوغلی روی توپ نشست همین اتفاق در سال 1342 در بازی دوستانه بین تیم تبریز و تیم ملی ایران اتفاق افتاد. بیوک صباغ بازیکن سابق فوتبال تبریز که در آن بازی در میدان حضور داشت، می‌گوید: در سال 1342 یک بازی دوستانه بین تیم تبریز و تیم ملی ایران در ورزشگاه باغشمال و در حضور رئیس وقت فدراسیون فوتبال حسین مبشر برگزار شد. وی افزود: در این بازی تیم ملی ایران تا دقایق پایانی دو بر یک از تبریز پیش بود، در پنج شش دقیقه مانده به انتهای بازی در یک صحنه همایون بهزادی مهاجم تیم ملی و مرحوم مشکین قلم مدافع تیم تبریز در محوطه جریمه تبریز برای دفع یک توپ به پا خواسته و هر دو به زمین خوردند. صباغ گفت: سعید صدری داور مسابقه دستور ادامه بازی را داد، اما بهزادی به شدت به تصمیم داور اعتراض کرده و همین اعتراض رای داور را بازگرداند و صدری یک پنالتی به ضرر تیم تبریز اعلام کرد. پیشکسوت فوتبال تبریز افزود: مرحوم حبیب دایی اوغلی به این تصمیم داور اعتراض کرده و گفت: این پنالتی مردانه گرفته نشده و ما قبول نمی‌کنیم و به نشانه اعتراض روی توپ نشست. صباغ در ادامه بیان داشت: خاقانی رئیس وقت هیئت فوتبال تبریز وارد میدان مسابقه شده و جریان را جویا شد. بازیکنان تبریز هم گفتند داور مسابقه یک پنالتی سفارشی علیه تیم تبریز گرفته شده است. به گفته صباغ، رئیس هیئت فوتبال تبریز به نزد رئیس فدراسیون فوتبال رفته و از وی تعیین تکلیف می‌کند. مبشر هم داور مسابقه را فرا می‌خواند و از وی می‌خواهد پنالتی زده نشده و چند دقیقه باقیمانده را نیز سوت زده تا قضیه به نوعی فیصله یابد. صباغ گفت: چند ماه بعد در مسابقات قهرمانی کشور در بازی تبریز با مشهد صدری داور همان مسابقه باز یک پنالتی علیه تیم تبریز گرفت. در حالی که وی فکر می‌کرد بازیکنان تبریز باز هم اعتراض می‌کنند، این بار حبیب دایی اوغلی توپ را بوسیده و برای حریف در نقطه پنالتی قرار می‌دهد. مربی سابق تیم منتخب آذربایجان‌شرقی افزود: آن پنالتی تیم مشهد گل شد، اما بازیکنان تبریز در ادامه بازی با غیرت خود موفق شدند شش بار دروازه تیم مشهد را باز کنند و به پیروزی شیرینی دست یابند.

============= گزارش: فرهاد فرهادپور ============= انتهای پیام/60002/ع30

93/10/02 - 14:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن