تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805568618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۶۰ درصد بیمارهای انسانی، منشاء دامی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ۶۰ درصد بیمارهای انسانی، منشاء دامی دارند


در مورد بیماری های عفونی که دامنگیر جامعه بشری می شوند، آخرین برآورد این است که ۶۰ درصد بیماری های انسانی با منشاء دامی می باشند. در واقع آلودگی از جمعیت دامی به انسان منتقل می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر سعید کرمی، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران در برنامه «مردم سلامت» شبکه رادیویی سلامت گفت: رشته های دامپزشکی در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و دکترای حرفه ای تدریس می شوند که البته مقطع دکترای حرفه ای در سال های اخیر ایجاد شده است. افرادی که در مقاطع پایین تر درس می خوانند، با توجه به نوع رشته خود، در رشته های خاص دکترای حرفه ای مشغول به تحصیل می شوند.

در مورد بیماری های عفونی که دامنگیر جامعه بشری می شوند، آخرین برآورد این است که 60 درصد بیماری های انسانی با منشاء دامی می باشند. در واقع آلودگی از جمعیت دامی به انسان منتقل می شود. همچنین 75 درصد بیماری های نوپدید و بازپدید انسانی نیز منشاء دامی دارند. اگر به این دو عدد توجه کنیم به نقش دامپزشکی در کنترل و حراست از سلامت بشری بیشتر پی می بریم. ما یک مقوله به نام VPH (دامپزشکی و بهداشت عمومی) داریم که در این بحث دو تا فرآیند در دام زنده و محصولات دامی داریم.

وی افزود: بیماری های مشترک در دام زنده و انسان از طریق سه استراتژی واکسیناسیون، تست کشتار و کنترل حمل و نقل بررسی می شوند. واکسیناسیون خاکریز اول در مقابله با عدم انتقال بیماری های واگیر از حیوان به انسان می باشد. استراتژی دوم و سوم در مورد محصولات دامی می باشد. در تمام مراحل استحصال (قبل، حین و بعد از کشتار دام)، فرآوری، بسته بندی، نگهداری، حمل و نقل و عرضه، سازمان دامپزشکی حضور دارد تا عوامل بیماری زا به انسان منتقل نشود و همچنین کنترل می شود که فرآورده های گوشتی تا زمان عرضه به مشتری، فاسد و آلوده نشوند. حتی سازمان به طور مرتب از قصابی ها هم بازدید به عمل می آورد. در بحث بیماری های مشترک، بیماری هایی مانند تب کریمه کنگو، آنفولانزای فوق حاد پرندگان، کرونا ویروس یا بیماری قدیمی هاری، مستقیماً از دام زنده به انسان منتقل می شوند. در واقع، اینها سنگرهای اولیه ایی هستند که بخش دامپزشکی وظیفه دارد اینها را از طریق، واکسیناسیون، سم پاشی، ضدعفونی کردن و کنترل های حمل و نقل، کنترل کند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: همکاری ما با وزارت بهداشت یک همکاری تنگاتنگ است. یک شورایی داریم که در آنجا به طور مشترک و همه ساله، سیاستگذاری های اساسی در خصوص بیماری های مشترک دام و انسان انجام می شود و اگر تغییراتی به وجود آمده است ابلاغ می شود. بطور مثال در مورد بیماری تب مالت که متاسفانه هنوز دامن گیر کشور ما می باشد، انتقال بیماری از طریق شیر و فرآورده های لبنی به افراد می باشد. ما در شورا، مقدار نیاز واکسیناسیون و تست کشتار و همچنین شاخص آلوده بودن دام را بررسی می کنیم. جمع بندی این مباحث می باشد که در قالب دستورالعمل به واحدهای تابعه ابلاغ می شود.

کرمی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث تحقیقات (چه در علوم پایه و چه در علوم کاربردی) ما به عنوان بخش دامپزشکی و همچنین کنترل بیماری در حیات وحش و توجه به حیوانات وحشی به عنوان سرمایه طبیعی کشور نیز مورد توجه حوزه دامپزشکی می باشد و تحت نظارت ما می باشند . در این زمینه نیز همکاری گسترده ای با سازمان محیط زیست داریم. پزشکان می توانند هم به طریق مجازی (از طریق ایمیل، تلفن و وسایل دیگر) و هم به صورت حضوری و در قالب جلسات هم اندیشی که مکرر توسط سازمان برگزار می شود، سوالات و نظرات خود را مربوط به حوزه دام ارائه دهند.
 


سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن