تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803482352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجازات، آخرين مرحله برخورد با جرم است نه اولين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ دي ۱۳۹۳ (۱۱:۴۶ق.ظ)
مجازات، آخرين مرحله برخورد با جرم است نه اولين رئيس شوراي قضائي استان کرمانشاه گفت: عقلاي عالم ، امروز به اين نتيجه رسيده اند که مجازات ، آخرين مرحله برخورد با جرم است نه اولين مرحله.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ رئيس شوراي قضائي استان در جلسه اي با حضور مقامات اجرايي و مديران کل در سالن شهيد قدوسي دادگستري کل استان کرمانشاه برگزار شد، در تشريح مجازاتهاي جايگزين حبس گفت، نبايد از موضوع مواد 78تا 64 قانون مجازات اسلامي تحت عنوان مجازاتهاي جايگزين حبس، سوء تفاهم و سوء برداشت شود. ما با اعمال اين نوع مجازاتها، ضرورت مبارزه با جرائم خشن و سازمان يافته را فراموش نمي کنيم. لبه تيز تيغ قانون همچنان در انتظار کيفر آنهاست و بر سر امنيت عمومي جامعه هيچ تسامح و تساهلي نخواهيم داشت.
وي افزود: ما درصدديم، مجرمين کم خطر و آنهايي که جرائم مهم مرتکب نشده اند را به جاي صرفا نگهداري در زندان، در مسير انجام امور عام المنفعه قرار دهيم. مثلا از تخصص يک مجرم متخصص در زمينۀ مهارتي او، به عنوان نمونه در امور فني درماني، مهندسي، خدماتي و هر تخصص مفيد ديگري به جاي مجازات حبس استفاده کنيم. ضمن اينکه مجرمين فاقد مهارت را نيز در يک عمليات انتفاعي براي جامعه به کار خواهيم گرفت، علاوه بر انجام کارهاي مفيد توسط اين قبيل مجرمين در صدد ترميم کرامت و شخصيت آسيب ديده ي آنان با مجازات هاي جايگزين حبس هستيم. در واقع قاضي مانند طبيبي حاذق اين بيمار اجتماعي را مي خواهد درمان کند و به آغوش جامعه برگرداند.
وي خطاب به اعضاي جلسه گفت: امروز اهتمام به اين موضوع، بنا به عزمي که در دستگاه قضائي و اجرائي استان، با تعامل کامل وجود دارد، با توجه به تکليف قانوني براي دستگاههاي پذيرنده اميدوارم شاهد تحولات خوبي در سطح جامعه باشيم.
وي در ادامه با قرائت بخشهايي از آيين نامه ماده 79 قانون مجازات اسلامي، به تشحيذ ذهن حاضرين و تکاليفي که در قبال اجراي اين مجازاتها متوجه آنهاست پرداخت و در خلال قرائت، مفاد آن را تشريح کرد و خاطر نشان ساخت بهترين طرحها و تئوري هاي روي کاغذ، اگر مديريت و نظارت نشود، با همه محاسنش، مفسده خواهد داشت و از همينجا که در مقدمه کار هستيم، تاکيد جدي دارم که مديريت در رأس هر دستگاه بايد شخصا" اين طرح را نظارت و مديريت کند.
محمدرضا عدالتخواه در پايان گفت: از محاسن هماهنگي و زمينه سازي براي اين طرح، ايجاد وحدت رويه در صدور آراء و پرهيز از تشتت و تفرق در نگاه مجموعه قضائي است، که اين هم نيز در همفکري با قضات محترم حاصل شده است.
آزرمي معاونت سياسي امنيتي استانداري کرمانشاه نيز در اين نشست ضمن استقبال از اين طرح و اشاره به تاکيد استاندار محترم کرمانشاه بر اجراي آن، گفت: براي جزئي نگري و کشف زواياي اجرائي طرح، چنانچه رئيس کل محترم دادگستري مبسوطاٌ رفع ابهام کردند، پيشنهاد ما هم تشکيل کمسيوني براي بررسي ابعاد اجرائي کار در ذيل اين ستاد است و مطمئنا" پايش جوانب کار به انجام صحيح آن مي انجامد.
وي از آمادگي کامل ظرفيت اجرائي استان براي تعامل و انجام طرح خبر داد و گفت: اميدواريم بتوانيم در اين طرح همکاران خوبي باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن