تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819224642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان مرکزي در رحلت پيامبر(ص) و شهادت امام حسن (ع )غرق دراندوه شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ دي ۱۳۹۳ (۹:۸ق.ظ)
استان مرکزي در رحلت پيامبر(ص) و شهادت امام حسن (ع )غرق دراندوه شد مردم ولايتمدار نقاط مختلف شهري و روستايي اين استان با حضور در آيين هاي عزاداري در رحلت سرسلسله انبيا(ص) و شهادت امام حسن(ع) به سوگ نشستند.
به گزاري خبرگزاري موج، به همين مناسبت مردم اراک - مرکز استان مرکزي- شب گذشته و امروز با حضور در مساجد، حسينه ها و آستانه امامزادگان به ويژه شاهزاده عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک و محمد عابد(ع ) در روستاي مشهد ميقان در سوگ حضرت محمد(ص) و امام مجتبي(ع) به سينه زني و عزاداري پرداختند.
هيات هاي عزاداري نيروهاي مسلح استان مرکزي نيز در حالي که از سوي ساير اقشار همراهي مي شدند، در مصلي بيت المقدس اراک در سوگ پيامبر اعظم ( ص ) و امام حسن مجتبي ( ع ) عزاداري کردند.
نماينده ولي فقيه در استان مرکزي در سخناني در اين مراسم اظهار کرد: پيامبر(ص) و اهل بيت ( ع ) براي جامعه بشريت الگو هستند که پيروي از آنان باعث سعادت دنيا و آخرت و تکامل جامعه بشري مي شود.
آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي با تسليت رحلت نبي مکرم اسلام ( ص ) و امام حسن مجتبي ( ع ) گفت: دست عنايت خداوند حضرت محمد( ص ) را به عنوان پيامبر خاتم برگزيد، تا براي هميشه، بشريت راهدايت کند.
وي با ذکر آياتي از قرآن مجيد در مورد شخصيت نوراني حضرت محمد( ص ) اضافه کرد: اگر تدابير پيامبر(ص) در جامعه گسترش مي يافت و اهل بيت(ع) بعد از آن حضرت سکاندار دين مي شدند، اسلام با عظمت زمان رسول الله ( ص ) گسترش مي يافت .
وي اضافه کرد: آن حضرت پس از بعثت به تربيت انسان هاي شايسته اي چون سلمان فارسي، بلال و عمارپرداخت و اين الگو سازي در انقلاب اسلامي نيز توسط امام راحل انجام شد.
آيت الله دري نجف آبادي افزود: يکي از وظايف مهم در قبال پيامبر(ص) تربيت نيروهايي است که در هرجايگاهي براي دفاع از عظمت اسلام و قرآن اقدام کنند.
وي در بخش ديگري از سخنانش افزود: قرآن مجيد، تقوا و ايمان را از مهم ترين موارد برتري دانسته ولي در قرن حاضر سردمداران و مدعيان دروغين دموکراسي و حقوق بشر، نژادپرستي را دنبال مي کنند.
وي افزود: حضور ۲۳ ميليون نفر از کشورهاي مختلف در روز اربعين در کربلا، برگزاري با شکوه مراسم 28 صفر و عزيمت تعداد زيادي از مردم به مشهد براي شرکت در مراسم شهادت امام رضا ( ع ) ، نشانه اي از پاسخ مسلمانان به نداي پيامبر است.
وي با يادآوري انحرافات مختلف در طول تاريخ اسلام گفت: داعش و گروه هاي تکفيري همانند خوارج هستند که در مقابل امام علي ( ع ) ايستادند.
عده اي ديگر از مردم موحد شهرستان اراک شب گذشته با برپايي مراسم تعزيه خواني شهادت امام حسن مجتبي(ع)، عشق و ارادت خود به اهل بيت عصمت و طهارت (ع ) را نشان دادند.
مردم ولايتمدار و مومن شهرستان تفرش نيز با اجراي مراسم عزاداري و تعزيه خواني در مسجد شش ناو، تکيه هاي ميانده، خلچان و بازرجان به سوگواري براي دومين پيشواي شيعيان جهان و جد بزرگوارش پرداختند.
مراسم عزاداري حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبي(ع) در شهرستان هاي خمين، فراهان، ساوه، زرنديه، آشتيان ، کميجان، محلات، دليجان، خنداب و شازند نيز برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن