تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820065900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبيين دقيق سيره علوي، مهمترين عنصر در حرکت منطقي و اصولي مديران است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ آذر ۱۳۹۳ (۱۴:۴۳ب.ظ)
مدير کل آموزش و پرورش لرستان: تبيين دقيق سيره علوي، مهمترين عنصر در حرکت منطقي و اصولي مديران است مدير کل آموزش و پرورش لرستان با بيان اينکه همايش ملي سيره علوي فرصتي است براي تبيين سيره و منش حضرت امير(ع) در ابعاد مختلف، گفت: تبيين دقيق سيره حضرت امير (ع) مي‌تواند در شناخت مسير درست حرکت توسط مديران موثر باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر گودرز کريمي فردر جمع خبرنگاران اظهارداشت: با مطالعه در ابعاد مختلف سيره علوي مي‌توان به مدلي مبتني بر ارزش‌هاي اسلامي و معنوي دست يافت که مهم‌ترين مشخصه آن کار خالصانه و صادقانه با حفظ سلامت اداري و مصداقي مطمئن از مديريت جهادي است.
وي تصريح کرد: اگر در اين همايش از توان و ظرفيت نخبگان علمي و فرهنگي به درستي استفاده شود مي‌توان کاربستي عملياتي ايجاد کند تا با شناخت درست از اصول مديريتي و زندگي براساس سيره آن امام همام، مسير حرکت را با اطمينان و اعتماد بيشتري مشخص کرد.
اين مقام مسئول با اشاره به ويژگي مديران از ديدگاه حضرت امير(ع) اضافه کرد: حضرت‌ علي‌ (ع) در فرمان‌ معروف‌ خود به‌ مالک‌ اشتر حاکم‌ مصر، که‌ در واقع‌ زير‌بناي‌ مديريت‌ اسلامي ‌است، معيارهايي‌ براي‌ انتخاب‌ و انتصاب‌ مديران‌ و کارگزاران‌ نظام‌ برمي‌شمارد که از جمله اين معيار‌ها مي‌توان به تقوا‌، حسن‌ سابقه‌، دانايي‌ و توانايي‌، صلاحيت‌ اخلاقي‌، داشتن‌ ظرفيت‌ روحي‌ و کاري، ضابطه‌گرايي‌ به‌ جاي‌ رابطه‌گرايي‌، پرهيزگاري‌ و صداقت‌، بزرگ‌منشي‌ و بزرگواري‌ در برابر مخالفان‌ و دور انديشي‌ و... اشاره کرد.
کريمي فر در پاسخ به اين سوال که با توجه به فساد اداري در بين جوامع ، همايش سيره علوي چگونه مي‌تواند در جلوگيري از بروز اين فساد موثر باشد اظهار داشت : با توجه به اينکه وجود فساد در کشورهاي جهان، اعم از توسعه يافته و در حال توسعه، با درجات متفاوت و شدت و ضعف مختلف وجود دارد و اثرات منفي آن هم بر اتلاف منابع و اعتماد عمومي، مورد اتفاق همگان است، مقابله با اين پديده در جهت اصلاح و متعادل ساختن جوامع امري ضروري و انکار ناپذير است.
وي تاکيد کرد : فرهنگ علوي که تعهد اکثريت اعضاي جوامع را به‌طور گسترده به باور‌ها و اعتقادات بيان مي‌کند و باعث نزديکي نيازهاي فردي افراد با خواسته‌هاي نهاد‌ها و سازمان‌ها مي‌شود، مي‌تواند به‌عنوان عنصر پيشگيري کننده در مقابله با فساد به‌حساب آيد.
مدير کل آموزش و پرورش لرستان با بيان اينکه توجه به مقوله سيره علوي و مولفه‌هاي فرهنگ علوي و نبوي به‌عنوان عامل موثر و قدرتمند در پيشگيري از فساد مطرح است بيان کرد: استفاده از ابزار نظارت در برخورد قاطع با متخلفان در مقوله برخورد با فساد مورد تاييد و غير قابل اجتناب ارزيابي مي‌شود.
کريمي فر با اشاره به اينکه همايش سيره علوي اگر بتواند معرفي درستي از سيره مديريتي و حکومتي حضرت امير (ع) را به مردم و به ويژه مديران ارائه دهد مي‌تواند مرز بين خدمت و خيانت را به درستي بيان کند، ادامه داد: فسادي که امروزه در بعضي از لايه‌هاي مديريتي وجود دارد شايد به دليل عدم شفافيت و دور بودن از مولفه‌هاي مديريت مبتني بر مدل مديريتي حضرت علي (ع) باشد و نزديک شدن به اين الگوي جامع و کامل مي‌تواند ما را از آسيب‌هاي احتمالي مصون کند.
وي يادآورشد: آموزش و پرورش هم به عنوان مهم‌ترين، گسترده‌ترين و حساسترين دستگاه آموزشي و فرهنگي کشور و تاثير گذار‌ترين نهاد تربيتي آمادگي دارد تا در کنار ساير دستگاه‌ها در نهادينه کردن فرهنگ ناب و متعالي اسلامي و معرفي الگوهاي جامع و کامل به جامعه گام بردارد مدير کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه سخنان خود گفت : اميد است اين حرکت‌هاي علمي و فرهنگي در سالي که به تدبير رهبر فرزانه انقلاب تحت عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي نامگذاري شده است بتواند منشاء اثرات شايسته در جامعه شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن