تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819061474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيماري‌هاي سيستم گردش خون مهم‌ترين علت مرگ و مير در مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ آذر ۱۳۹۳ (۲۰:۱۶ب.ظ)
بيماري‌هاي سيستم گردش خون مهم‌ترين علت مرگ و مير در مشهد مديرعامل سازمان فردوس‌هاي شهرداري مشهد گفت: بر اساس آمار ثبت شده اين سازمان، طي 6 ماه نخست امسال بيشترين تعداد افراد فوت شده در مشهد، افراد مبتلا به بيماري‌هاي سيستم گردش خون بوده‌اند.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن کريمدادي با بيان اين مطلب اظهار داشت: از ابتداي سال 93 تا پايان شهريور سال جاري تعداد 9149 نفر بر اثر بيماري‌ها و حوادث مختلف جان خود را از دست دادند که 5109 نفر از متوفيان را مردان و 3474 نفر از آنان را زنان تشکيل مي‌دهند.
مدير عامل سازمان فردوس‌هاي شهرداري مشهد در ادامه با اشاره به علل فوت متوفيان اظهار کرد: بيشترين علت فوت با 2561 مورد مربوط به بيماري‌هاي سيستم گردش خون و بعد از آن سرطان‌ها با 1240 مورد، حوادث رانندگي و تصادفات با 961 مورد و بيماري‌هاي سيستم تنفسي با 786 مورد بيشترين علل مرگ و مير در متوفيان به شمار مي‌روند.
وي در ادامه گفت: طبق آمار به دست آمده در 6 ماه نخست سال جاري، تعداد فوت شدگان مبتلا به بيماري‌هاي سيستم گردش خون نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.3 درصد افزايش داشته است.
به گفته وي علاوه بر آلودگي هوا وجود رفتارهاي نامناسبي همچون تغذيه نامطلوب، مصرف دخانيات و عدم انجام فعاليت‌هاي ورزشي از جمله علل ابتلاي افراد به بيماري‌هاي سيستم گردش خون است.
کريمدادي همچنين به محل دفن متوفيان اشاره کرد و گفت: 5004 نفر از متوفيان در آرامستان بهشت رضا(ع)، 164 نفر در آرامستان بهشت جوادالائمه(ع)، 3044 نفر در آرامستان‌هاي خارج از شهر مشهد و بقيه در آرامستان‌هاي ديگر دفن شده‌اند.
مدير عامل سازمان فردوس‌هاي شهرداري مشهد به آمار منتشر شده از سوي مرکز پايش آلاينده‌هاي زيست- محيطي درباره آلودگي هوا اشاره کرد و گفت: با توجه به اين که هواي شهر مشهد در چند روز گذشته در وضعيت هشدار و شرايط ناسالم براي گروه‌هاي حساس قرار دارد، احتمال تشديد بيماري‌هاي قلبي يا ريوي و تشديد بروز علايم تنفسي در اين افراد افزايش يافته و توصيه مي‌شود در شرايط هشدار آلودگي هوا از ترددهاي غير ضروري در سطح شهر خودداري کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن