تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805442730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رژه آلاینده ها روی اعصاب نورآبادی ها/ شهری که سرسام گرفت -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش تصویری - تشریحی/
رژه "آلاینده ها" روی اعصاب نورآبادی ها/ شهری که سرسام گرفت

صنوف آلاینده نورآباد


شناسهٔ خبر: 2446509 شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
استانها > لرستان

نورآباد - وعده ۲۰ ساله احداث شهرک صنوف آلاینده و انتقال این صنوف به خارج از شهر نورآباد در حالی برای تحقق سیر لاک پشتی به خود گرفته است که رژه این واحدها روی اعصاب شهروندان موجب شده شهر سرسام بگیرد. به گزارش خبرنگار مهر، امروزه زندگي شهرنشيني با چالش هاي عمده اي از جمله آلودگي هاي صوتي و زيست محيطي ناشي از مشاغل آلاينده روبرو است كه سلامت و آرامش شهروندان را با تهديد جدي مواجه كرده است.از یک سو برخی از واحدهای صنفی آلاینده گاهی تا حدود ۱۲ شب كار مي كنند و از سوی دیگر با توجه به اينكه هنگامي كه اين صنوف در حال فعاليت هستند نوسانات برق در منازل مسكوني بوجود مي آيد این موضوع نیز موجب اشكال در وسايل برقي شهروندان مي شود. در حال حاضر در شهر ۷۵ هزار نفري نورآباد بيش از ۳۰۰ واحد آلاينده صوتي در قالب ۱۰ دسته صنفي وجود دارد كه علاوه بر ايجاد مزاحمت براي شهروندان سلامت و آرامش آنها را نيز به خطر انداخته است.شهروندان نورآبادي با ابراز نارضايتي از وجود اين واحدهاي صنفي در مركز شهر در گفتگو با مهر مي گويند: متاسفانه اين موضوع مشكلات فراواني را براي مردم به وجود آورده است و موجب سلب آرامش ما و خانواده هايمان شده است.
صنوف آلاینده نورآباد
آنها با یادآوری اینکه تعدادي از اين واحدهای صنفی آلاینده گاهی تا حدود ۱۲ شب كار مي كنند یادآور می شوند: از سوی دیگر با توجه به اينكه هنگامي كه اين صنوف در حال فعاليت هستند نوسانات برق در منازل مسكوني بوجود مي آيد این موضوع نیز موجب اشكال در وسايل برقي شهروندان مي شود.یکی از شهروندان نورآبادی معتقد است که مشكلات صنوف آلاينده از نظر اجتماعي يک جرم محسوب مي شود زيرا موجب آرامش و آسايش شهروندان مي شود و می گوید: متاسفانه اين موضوع عموميت پيدا كرده و مردم نيز از اين موضوع بسيار گلایه مند و ناراضی هستند.یکی دیگر از شهروندان ادامه مي دهد: زماني كه مي خواهيم از پياده رو عبور كنيم با توجه به اينكه برخی از این صنوف آلاینده و مزاحم ابزار كار خود را در پياده روها پهن مي كنند مانع از رفت و آمد مردم مي شوند كه مي بايست مسئولين شهر نورآباد هر چه سريعتر فكري به حال شهروندان كنند.
صنوف آلاینده نورآباد
به هر روی به توجه گلایه مندی مردم به نظر می رسد به منظور تامين و آرامش شهروندان نورآبادي انتقال صنوف آلاينده صوتي به خارج از شهر امري بسيار ضروري است كه مديريت شهري مي بايست اين موضوع را در دستور كار خود قرار دهد. حدود ۲۰ سال است كه برای احداث يک شهرك كوچك به منظور ساماندهی و تجمیع صنوف آلاینده شهرداري نورآباد چك سفيد از صاحبان واحدها دريافت کرده اما متاسفانه تاكنون اين امر محقق نشده و تنها در حد يک شعار مانده است. این در حالیست که تعدادي از صاحبان صنوف آلاينده شهر نورآباد نيز با اعلام آمادگي برای انتقال واحدهاي صنفي به خارج از شهر مي گويند: اقدام واحدهاي صنفي منوط به تعهد شهرداري نورآباد در ايجاد يک شهرك برای صنوف آلاینده است.آنها با اشاره به اينكه اگر شهرداري جايگاهي را براي تجمع واحدهاي صنفي آلاینده و مزاحم اختصاص دهد شهروندان نيز آسايش پيدا مي كنند مي افزايند: حدود ۲۰ سال است كه برای ايجاد يک شهرك كوچك به منظور ساماندهی و تجمیع صنوف آلاینده شهرداري نورآباد چك سفيد از ما دريافت کرده اما متاسفانه تاكنون اين امر محقق نشده و تنها در حد يک شعار مانده است.
صنوف آلاینده نورآباد
برخی صاحبان واحدهای آلاینده نورآباد در این رابطه به مهر عنوان کردند: چون مالک مغازه هايي كه در آن كار مي كنيم نيستیم مي بايست هرچه درآمد داشته باشيم را به صاحبان مغازه پرداخت کنیم در حالیکه اگر شهرداري به تعهدات خود عمل كند و يك شهرک برای واحدهاي صنفي راه اندازي كند علاوه بر اينكه واحدهاي صنفي آلاينده به خارج از شهر هدايت مي شوند بلكه ما نيز صاحب يك واحد مغازه برای كارگاه مان خواهيم شد.شهردار نورآباد نیز در اين باره به مهر مي گويد: در حاشيه شهر زمين مناسبي با مساحت ۳۰ هكتار براي احداث شهرک صنوف آلاینده در نظر گرفته ایم که سند آن در حال صدور است.
صنوف آلاینده نورآباد
شهردار: در حاشيه شهر نورآباد زمين مناسبي با مساحت ۳۰ هكتار براي احداث شهرک صنوف آلاینده در نظر گرفته ایم که سند آن در حال صدور است. اسماعيل ميرزائيان با بیان اینکه شهرداري به دنبال تغيير كاربري این زمین براي ايجاد شهرک صنوف آلاينده صوتي است، ادامه می دهد: با توجه به اينكه سرمايه گذار بخش خصوصي نيز برای احداث این شهرک اعلام آمادگي كرده است امیدواریم مشكل شهروندان و صنوف آلاینده در آينده اي نزديک حل شود.وی مي افزايد: اميدواريم در ابتداي سال آينده با تشکیل يک شركت تعاوني برای صاحبان صنوف آلاینده با همكاري اداره كار، تعاون و رفاه اجتماعي و شهرداري و تهيه تفاهم نامه اي سه جانبه اعضا بتوانند براي خريد واحد صنفي خود وام دريافت كنند.به هر روی امید می رود که هر چه زودتر با ساماندهی و انتقال صنوف آلاینده نورآباد به خارج از شهر مشكل ديرينه شهروندان و صنوف آلاينده حل شود كه در صورت محقق شدن اين امر علاوه بر اينكه فضايي آرام بر شهر حاكم مي شود سيما و مبلمان شهر نورآباد نيز بهبود خواهد یافت.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن