تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804709956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارزش محصولات توليدي به 167 ميليارد دلار خواهد رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۴۳ب.ظ)
مدير عامل مجتمع گاز پارس جنوبي: ارزش محصولات توليدي به 167 ميليارد دلار خواهد رسيد مدير عامل مجتمع گاز پارس جنوبي ارزش محصولات توليدي را در حال حاضر 155 ميليون دلار در روز و 56 ميليارد دلار در سال اعلام کرد که در آينده به 167 ميليارد دلار خواهد رسيد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مسعود حسني، مدير عامل مجتمع گاز پارس جنوبي در نشست خبري با بيان اينکه مجتمع گاز پارس جنوبي مسئوليت بهره برداري از پالايشگاه ها را به عهده دارد گفت: اين ميدان علاوه بر اينکه در مرز قطر واقع است تا خشکي اين کشور نيز ادامه دارد و دو کشور تمام چاه ها و تاسيسات و سکوها را در خط مرزي احداث کرده تا بيشترين بهره برداري را از مخزن طرف مقابل داشته باشند.
وي تصريح کرد: اين مخزن مشترک است و چون رژيم حقوقي مناسبي ندارد و به دليل اينکه توان دو کشور در برداشت از آن متفاوت است هر کشوري که برداشت بيشتري داشته باشد سهم بيشتري مي برد زيرا در اين صورت مهاجرت گاز و ميعانات گاز به طرف آن کشور بيشتر مي شود بنابراين در برداشت از مخزن هم منافع حال حاضر و هم با مهاجرت گاز امکان بيشتري براي برداشت از طرف مقابل فراهم مي شود ضمن اينکه شيب مخزن نيز به طرف کشور قطر است.
حسني وضعيت مخزن را 14 تريليون متر مکعب گاز طبيعي و 19 ميليارد بشکه ميعانات و وسعت آن را 3 هزار و 700 کيلومتر اعلام کرد که حاوي 8 درصد از ذخاير گاز دنيا و 50 درصد سهم گاز کشورمان است.
وي افزود: تا پايان سال 93 ميزان برداشت از اين مخزن به 400 ميليون متر مکعب خواهد رسيد و در سال 2023 فشار خروجي چاه با فشار خطي که بايد گاز را به خشکي انتقال دهد برابر مي شود يعني اگر نيروي ديگري نباشد که گاز را از مخزن مکش کند جريان کند مي شود.
وي افزود: از سال 2023 تا 2033 گاز به وسيله کمپرسور برداشت مي شود و در آن زمان ميزان برداشت از 400 ميليون متر مکعب در روز به 750 ميليون متر مکعب مي رسد که 70 درصد توليدکشور است. يعني زماني که توليد کشور به هزار ميليون متر مکعب برسد سهم ما 750 ميليون متر مکعب خواهد بود.اين مقام مسئول با بيان اينکه طبق اطلاعات سال 2033 پايان مخزن پارس جنوبي است اظهار داشت: تا سال 2033 مخزن ديپ ـ ديپ مي شود مگر اينکه تکنولوژي جديد داشته باشيم و اين درحالي است که توسعه قطر در اين مخزن تکميل شده است.
وي توضيح داد: در سال 83 روزي 75 ميليون متر مکعب گاز توليدمي کرديم که اين ميزان را در سال 96 به 750 ميليون متر مکعب خواهيم رساند.
وي ادامه داد: همچنين در پايان سال 93 به 430 ميليون مترمکعب پالايش در روز خواهيم رسيد و يکي از سياستهاي مجتمع کاهش زمان تعميرات اساسي است که با کار وبرنامه ريزي و بازديد بر مبناي ريسک 189 روز در سال 89، 40 درصد کاهش داشته و اين عملکرد باعث شده يک ميليارد و 622 ميليون متر مکعب گاز بيشتري توليدکنيم که معادل 8 روز توليد کل مجتمع و صرفه جويي اقتصادي سه هزار ميليارد تومان شده است.
مدير عامل مجتمع گاز پارس جنوبي در خصوص توان ساخت داخل نيز گفت: در مجموع به ارزش 14ميليارد تومان براي قسمتهاي مختلف با شرکتهاي داخلي قرار داد داريم و 53 ميليارد تومان براي 6 هزار و 430 قلم کالا در جهت خودکفايي برنامه ريزي کرديم و سه هزار و 600 جلد شناسنامه فني براي قطعات درست کرديم که سازنده داخلي به راحتي از آن استفاده مي کند.
وي در خصوص و عده 100 ميليون متر مکعب افزايش توليدگاز گفت: اميدوارم از پالايشگاههاي 12،15 و16 و تا پايان سال از 17 و 18 اين ميزان محقق شود.
حسني ميزان برداشت گاز را 340 ميليون متر مکعب اعلام کرد که از اين ميزان 283 ميليون متر مکعب شيرين سازي مي شود.
وي در خصوص صرفه جويي در مصرف انرژي و از جمله گاز نيز گفت: اگر فقط مصرفي مجتمع از 8 ميليون متر مکعب به 7 ميليون متر مکعب برسد معادل تامين گاز دو شهر استان فارس خواهد بود بنابراين توليدکنندگان انرژي بايد صرفه جويي را از خودشان شروع کنند.
حسني اظهار داشت: در حال حاضر 5 پالايشگاه داريم که در آينده به عدد 14 مي رسيم.
وي ميزان توليد گاز شيرين را 270 ميليون متر مکعب عنوان کرد که تا پايان توسعه به 750 ميليون متر مکعب خواهد رسيد.
وي افزود: ميزان توليد ميعانات در حال حاضر 400 هزار بشکه است با 14 پالايشگاه آينده به يک ميليون و 240 هزار بشکه مي رسيم همچنين 8 هزار تن در روز گاز مايع توليدمي شود که به 34 هزار و 200 تن خواهد رسيد.
وي ميزان توليد گوگرد را هزار و 400تن اعلام کرد وگفت: تا پايان توسعه اين ميزان به 5 هزار تن مي رسد همچنين ميزان توليد متان 5 هزار و 200 تن است که به 27 هزار و 120 تن مي رسد.حسني ارزش محصولات توليدي را در حال حاضر 155 ميليون دلار در روز و 56 ميليارد دلار در سال اعلا م کرد که در آينده به 167 ميليارد دلار خواهد رسيد که با تحقق اين ميزان اميدواريم که گذشته از دست رفته جبران شود.
وي همچنين درخصوص تعداد نيروي انساني اظهار داشت: در سال 91، 7هزار و 50 نيروي رسمي و پيمانکار داشتيم که در سال 93 به 11 هزار نفر و در پايان توسعه به 21 هزار نفر خواهد رسيد.
حسني ساعت کارکرد بدون حادثه را 12 ميليون نفر ساعت اعلام کرد.
وي در خصوص گازهاي فلر اظهار داشت: دود زيادي برخي پالايشگاهها به دليل تکميل نشدن آنها ست و در اين شرايط کسي نمي گويد بهره برداري انجام نشود تا سيستم کامل شود زيرا عدم توليد هر متر مکعب گاز معادل واردات 20 ليتر فرآورده است.
وي افزود: درسال 92 رقم کلاني براي واردات سوخت مايع جهت مصرف نيروگاهها هزينه کرديم که با عث آلوده شدن شهرهاي بزرگ شد بنابراين با توليدگاز سوخت بيشتري به جاي مايع به نيروگاهها مي دهيم و با اين رقم مردم را نيز از آلودگي هوا نجات داده ايم.
وي تصريح کرد: براساس طراحي اوليه شرکت توتال و اني 5 پالايشگاه 2.38 ميليون متر مکعب گاز بايد فلر شود اما اکنون اين ميزان به 87 /0رسيده است و ميانگين سال 93، 1.89 است.مشعل هاي 5 پالايشگاه خاموش مي شوند.
وي ادامه داد: درشرايطي حداقلي که مشکلي نداشته باشيم ميزان فلر 1.89 ميليون متر مکعب به 0.87 درصد رسيده که براي اين ميزان نيز برنامه داريم تا گاز بازيافت شده و وارد خوارک ورودي شود و يا اينکه شرکتهاي خصوصي خريداري و به تبديل به برق کنند آنچه که وزير نيز به دنبال آن است و درصدديم ميزان فلرينگ را به صفر برسانيم بنابراين تا پايان توسعه مشعل 5 پالايشگاه را خاموش خواهيم کرد.








»
تصاویر مرتبط



























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن