تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820640501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانش آموزان فرهنگ صحیح مصرف آب را به خانواده ها منتقل کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی: دانش آموزان فرهنگ صحیح مصرف آب را به خانواده ها منتقل کنند خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: دانش آموزان باید به عنوان یاران و همراهان آب فرهنگ صحیح مصرف بهینه آب را بیاموزند و آن را به خانواده های انتقال دهند.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ آذر ساعت 13:09

خبرگزاری پانا+معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی:

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، شیرخانی در همایش "ایست آب نیست" که در دبستان توحید اراک برگزار شد، افزود: امیدواریم که فرهنگ صرفه جویی آب نیز با یاری همراهان آب مانند کاهش تلفات جاده ای که با یاری همیاران پلیس محقق شده است، میسر شود.
وی ادامه داد: این همایش که همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است، در راستای پرسش مهر ریاست جمهوری که در ابتدای سالجاری در رابطه با بحران آب مطرح شد برگزار شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: ارگان های دیگر نیز باید همچون جامعه دانش آموزی در راستای مصرف بهینه آب، دستگاه های مربوطه را همراهی نمایند.
در ادامه مدیر شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: 70 درصد مصرف آب خانوادگی در یک خانواده با استفاده از 3 شیر دستشویی، حمام و ظرف شویی صورت می گیرد که می توان با نصب سر شیر کاهنده شاهد کاهش 35 درصدی مصرف آب خانگی باشیم.
خلیلی افزود: علی رغم افزایش جمعیت در کشور سالانه حدود 12 هزار انشعاب جدید اضافه می شود، با این وجود 6 درصد کاهش مصرف آب در استان رقم می خورد که این مهم نشان از فرهنگ سازی صحیح در خانواده دارد. رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اراک نیز گفت: اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی باید در جهت بهینه سازی مصرف آب صورت گیرد.
محمدی با اشاره به اینکه طی 50 سال گذشته سرانه آب به ازای هر نفر 8 هزار و 600 لیتر بوده است خاطر نشان کرد: در حال حاضر این سرانه به کمتر از 2 هزار لیتر کاهش یافته که این مهم آغاز یک بحران جدی در کشور را به دنبال دارد.
وی رشد جمعیت و کاهش بارندگی را از عوامل کاهش سرانه آب در کشور دانست و اظهار داشت: سرانه مصرف آشکار و مصرف پنهان هر فرد به ترتیب 300 لیتر و 65 هزار لیتر است.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اراک با اشاره به اینکه صرفه جویی به معنای کم مصرف کردن نیست بلکه به معنای مدیریت مصرف است بیان کرد: در آینده کشوری موفق است که دارای ذخایر آب باشد شاید جنگ های آینده برسر ذخایر آبی باشد نه چیزهای دیگر.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن