تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820271944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چاه‌هاي غيرمجاز آب درياچه اروميه را مي‌نوشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۱۵ب.ظ)
چاه‌هاي غيرمجاز آب درياچه اروميه را مي‌نوشند رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان‌شرقي با طرح‌هاي ارائه شده از سوي وزارت نيرو در آينده محدوديت منابع آبي کشاورزي نخواهيم داشت، گفت: چاه‌هاي غيرمجاز آب درياچه اروميه را مي‌نوشند.
به گزاش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان‌شرقي، کريم مهري اظهار کرد: در استان مشکلاتي در تخصيص آب وجود داشت که به تدريج مرتفع خواهد شد و هر کشاورزي که از سازمان آب منطقه‌اي معرفي‌نامه داشته باشد با اختصاص يارانه به او کمک مي‌کنيم از حالت غرقابي خارج شود.
وي با بيان اينکه با طرح‌هاي ارائه شده از سوي وزارت نيرو در آينده محدوديت منابع آبي کشاورزي نخواهيم داشت، افزود: سازمان جهادکشاورزي آذربايجان‌شرقي براي خروج از کشت غرقابي کشاورزان به ميزان 5 ميليون تومان براي شيوه آبياري باراني و 6 ميليون تومان نيز براي طرح‌هاي آبياري تحت فشار کمک بلاعوض ارائه مي‌دهد.
مهري با اشاره به موضوع احياي درياچه اروميه يادآور شد: در استان کار ما تعطيل نيست و در شهرهاي مراغه و بناب احداث کانال‌ها با حداکثر تخصيص اعتبار ادامه دارد و لاينينگ پوشش انهاري که جلوي هدر رفت منابع را مي‌گيرد به قوت خود باقي است.
رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه تمام تلاش خود را براي توقف فعاليت چاه‌هاي غيرمجاز به کار مي‌بنديم، يادآور شد: وزارت نيرو اطلاعات لازم و کافي را در مورد چاه‌هاي غيرمجاز ارائه کرده است.
وي اضافه کرد: با اطلاعاتي که کسب کرده‌ايم از تأمين برق چاه‌هاي غيرمجاز جلوگيري مي‌کنيم و اگر مالک چاهي معرفي‌نامه سازمان آب منطقه‌اي را ارائه ندهد از ثبت نام او در سايت سازمان براي دريافت سوخت جلوگيري مي‌شود. اين مسئول اظهار کرد: بايد ترتيبي اتخاذ شود که اگر چندين چاه مسدود مي‌شود امکان تجهيز يک چاه نيمه عميق با سيستم کنترل هوشمند جايگزين موجود باشد.
مهري خاطرنشان کرد: حدود 20 سال است فضا را براي حفر چاه‌هاي مجاز و غيرمجاز آزاد گذاشته‌ايم و اقدامات چنداني در اين ارتباط صورت نداده‌ايم و در وضعيت فعلي اگر بخواهيم کاري صورت دهيم بايد به همراه ارائه برنامه‌اي مدون باشد.
رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان‌شرقي با اشاره به پراکنش چاه‌هاي موجود در حوزه آبريز درياچه اروميه تاکيد کرد: چاه‌هاي متعددي در شهرهاي ملکان، بناب و مراغه در کنار هم حفر شده‌اند که لازم است براي مديريت برداشت آب اين چاه‌هاي متعدد برنامه مدوني از سوي وزارت نيرو اعلام شود. مهندس مهري متذکر شد، تغيير شيوه‌هاي آبياري به آبياري تحت فشار وظيفه ما است ولي تأمين و توزيع آب وظيفه وزارت نيرو است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن