تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804245679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توانمندي هاي تحليل اطلاعات هواشناسي 10 برابر افزايش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ آذر ۱۳۹۳ (۱۰:۱ق.ظ)
تا پايان امسال؛ توانمندي هاي تحليل اطلاعات هواشناسي 10 برابر افزايش مي يابد معاون وزير و رئيس سازمان هواشناسي كشور اعلام كرد: با برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان سال جاري، توانمندي هاي تحليل اطلاعات هواشناسي تا 10 برابر فعلي افزايش مي يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، داود پرهيزکار امروز در چهارمين نشست تشريح وظايف تخصصي سازمناه و شرکت‌هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي در ساختمان شهيد دادمان اظهار داشت: در بخش پردازش اطلاعات هواشناسي باوجود برنامه‌ريزي براي 10 برابر شدن توان تحليل داده‌ها، بازهم امکانات و تجهيزات هواشناسي، با کشورهاي توسعه‌يافته فاصله زيادي دارد.
معاون وزير راه و شهرسازي بيان کرد: ديده‌باني و پايش جوي اساس کار سازمان هواشناسي کشورها است و تمام فعاليت‌هاي اين سازمان بر مبناي داده‌هاي هواشناسي استوار است تا بر اساس استانداردهاي سازمان هواشناسي جهاني پيش‌بيني‌هاي خود را اعلام کنند.
رئيس سازمان هواشناسي کشور، افزود: در هر پيش‌بيني هواشناسي احتمال خطا وجود دارد و در دنيا هيچ کشوري مدعي پيش‌بيني صددرصد هواشناسي نيست و حتي کشورهاي پيشرفته جهان ازجمله آمريکا نيز در اين زمينه خطادارند.
وي تصريح کرد: سازمان هواشناسي ايران يکي از مراکز آموزشي منطقه‌اي سازمان جهاني هواشناسي است و تاکنون دوره‌هاي آموزشي مختلفي براي دانشجويان کشورهاي آفريقايي و آسيايي برگزار کرده، ضمن آنکه آمادگي دارد براي کارشناسان کشورهاي منطقه و همسايه دوره‌هاي تخصصي هواشناسي برگزار کند.
معاون وزير راه و شهرسازي افزود: خدمات سازمان هواشناسي کشور دستاوردهاي زيادي دارد و عدم توجه به‌پيش بيني‌هاي اين سازمان مي‌تواند، خسارت‌هاي زياد اقتصادي و اجتماعي در بردارد، زيرا پيش‌آگاهي از برخي از حوادث باعث کاهش زيان‌هاي مادي مي‌شود.
پرهيزکار با اشاره به فعاليت‌هاي بين‌المللي اين سازمان، يادآور شد: ايران عضو سازمان جهاني هواشناسي است و تبادل اطلاعات جوي هواشناسي در سطح جهان از وظايف مهم سازمان هواشناسي کشورهاي مختلف عضو اين سازمان است.
رئيس سازمان هواشناسي کشور اظهار داشت: ايران به‌عنوان يک مرکز هواشناسي فعال منطقه‌اي (جيسک) همواره در حال جمع‌آوري اطلاعات هواشناسي از اين منطقه و ارسال آن به سازمان جهاني هواشناسي است و براي همين منظور اطلاعات هواشناسي از اقيانوس اطلس تا غرب ژاپن را در اين مرکز رصد و داده‌هاي آن را طبق استانداردهاي و مدل‌هاي هواشناسي تعريف‌شده به اين سازمان جهاني ارسال مي‌کنيم.
وي در خصوص مشکلات استفاده کاربردي از اطلاعات هواشناسي، افزود: عدم استفاده کاربردي از اطلاعات هواشناسي يکي از مشکلات اين سازمان است و براي کاربردي شدن اين تحليل‌ها و اطلاعات سامانه تهک در زمينه‌هاي کشاورزي اطلاعات موردنياز را در اختيار کشاورزان قرار مي‌دهد و به‌زودي با راه‌اندازي سامانه تهک راهداري رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومي مي‌توانند از اطلاعات هواشناسي در مسيرهاي رانندگي خود به سهولت استفاده کنند.
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: سازمان هواشناسي کشور هم‌اکنون در 31 استان اداره کل دارد و قصد داريم در سال 94 تمام مراکز هواشناسي اين استان‌ها را به ادوات و تجهيزات پيشرفته هواشناسي مجهز کنيم.
پرهيزکار تصريح کرد: در دنيا هيچ کشوري حق ندارد کشور ديگري را ازنظر بارش‌هاي آسماني محروم کند، زيرا گردش کلي جو اين اجازه را نمي‌دهد تا اقليم منطقه‌اي در جهان توسط کشورها تغيير يابد، ضمن اينکه با استفاده از باروري ابرها نيز امکان سرسبز شدن منطقه‌اي در دنيا وجود ندارد و نتيجه مقابله با اقليم شکست است.
رئيس سازمان هواشناسي کشور با اشاره به وقوع طوفان در شهر تهران، يادآور شد: اين طوفان خرده مقياس در کمتر از 2 ساعت تشکيل شد و طي 15 دقيقه سرعت آن از 30 به 118 کيلومتر در ساعت رسيد، اما؛ ضعف اطلاع‌رساني سبب شد پيش‌بيني هواشناسي در اين زمينه به‌خوبي اطلاع‌رساني نشود.
وي در خصوص امواج و نويزهاي شهري و تأثير آن بر روي تصاوير رادارهاي سازمان هواشناسي، گفت: نويزهاي بي‌سيم در سطح شهر تهران بر روي تصاوير رادارهاي هواشناسي به‌خصوص در خرده مقياس تأثيرگذار هستند و به همين منظور طي مکاتبات لازم، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در حال بررسي اين مسئله است تا اين نويزها از روي رادارهاي هواشناسي حذف شوند.
به گفته پرهيزکار، کشورهاي مختلف جهان براي توسعه دستگاه‌هاي هواشناسي خود هزينه‌هاي زياد انجام مي‌دهند به‌طوري‌که ما سالانه 30 ميليون دلار براي توسعه سيستم‌هاي هواشناسي خود هزينه مي‌کنيم، اما؛ کشور ژاپن که يک‌پنجم خاک ايران را دارد، سالانه بيش از 700 ميليون دلار در اين بخش هزينه مي‌کند و نيروي انساني 5 هزارنفري هواشناسي ژاپن با 2 هزار و 500 نفري ايران اصلاً قابل‌مقايسه نيست.
وي کمبود اعتبارات را يکي از مشکلات سازمان هواشناسي اعلام کرد و گفت: کمبود اعتبارات مالي حتي سبب پايين بودن مدت ماندگاري نيروي انساني متخصص در اين سازمان شده به‌طوري‌که اين مسئله خسارت پنهاني زيادي به کشور وارد مي‌کند.
وي درباره سابقه سازمان هواشناسي، گفت: هواشناسي کشور بيش از 50 سال سابقه دارد و هم‌اکنون بخش‌هاي هوانوردي، حمل‌ونقل جاده‌اي، ريلي، دريايي، صيادان، کشاورزان، سازمان راهداري، محيط‌زيست، بخش‌هاي نظامي، فرودگاه‌ها، حفظ آثار باستاني، مديريت منابع آب، شبکه آب‌رساني از عمده دريافت‌کنندگان سرويس خدمات هواشناسي هستند.
رئيس سازمان هواشناسي کشور در پايان بابيان اينکه در حوزه دريا عمليات پيش‌بيني امواج دريايي در خزر، خليج‌فارس و درياي عمان از يک سال گذشته آغازشده، گفت: در بخش حمل‌ونقل جاده نيز هم‌اکنون 66 ايستگاه هواشناسي در سطح کشور فعال است، اما؛ با توجه به وسعت جغرافيايي کشور افزايش تعداد اين ايستگاه‌ها در دستور کار سازمان هواشناسي کشور قرار دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن