تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806800844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چاي بخوريم يا نخوريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آذر ۱۳۹۳ (۱۱:۱ق.ظ)
چاي بخوريم يا نخوريم يک متخصص تغذيه در خصوص فوايد و مضرات استفاده از چاي سبز اظهار کرد : چاي سبز به دليل اين که در فرآوري کارخانه مرحله تخمير را ندارد ، داراي خواص بيشتري است زيرا پلي فنول آن از بين نمي رود مقدار آنتي اکسيدان ها و پلي فنول ها حفظ مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ غزاله اسلاميان با بيان اينکه چاي سبز به عنوان پيشگيري کننده سرطان شناخته شده است اضافه کرد :يکي از مهمترين ترکيبات موجود در چاي سبز، پلي فنول ها است که اثرات ضد التهابي، آنتي اکسيداني و ضد سرطاني است.
اسلاميان توضيح داد:چاي سبز داراي خاصيت ضد چربي و با مصرف چاي سبز کلسترول خون به ميزان قابل توجهي کاهش مي يابد.
وي با طرح اين خاصيت که مصرف زياد چاي سبز روزانه، غلظت سرمي کلسترول، تري گليسريد و چربي بد خون را کاهش مي دهد افزود: مطالعه اي در امريکا نشان داده است خطر حمله قلبي در افرادي که بيش از يک فنجان چاي سياه در روز مي نوشند، يک دوم کمتر از افرادي است که چاي سياه نمي نوشند.
اسلاميان افزود : براي مثال چاي سبز از طريق غير فعال کردن آنزيم هاي اکسيد کننده موجود در برگ چاي، از طريق حرارت يا بخار، فرآوري مي شود. ترکيبات موجود در چاي، بر اثر آب و هوا، روش کشت و تنوع و سن برگ هاي چاق تغيير مي کند.
گفته وي پژوهشگران براين باورند که نوشيدن چاي سبز حتي باعث ترميم سلول هاي آسيب ديده رگ ها و قلب مي شود و روند ترميم سلول ها را تسريع مي کند.
اين متخصص تغذيه خاطر نشان کرد :چاي سبز، معده را تقويت و ضمن دفع سموم بدن، نفخ معده را نيز برطرف مي کند.
وي با اشاره به اينکه ترکيب کاتچين موجود در چاي سبز، اثرات مفيدي برسيستم قلب و عروق دارد افزود :اين ترکيب اثرات خود را از طريق خاصيت هاي آنتي اکسيداني، ضد پرفشاري خون، ضد التهابي، ضد تکثيري، ضد انعقادي و کاهنده چربي خون مي گذارد. مصرف بالاي چاي سبز روزانه، غلظت سرمي کلسترول، تري گليسريد و چربي بد خون را کاهش مي دهد
اين متخصص تغذيه توضيح داد:اثرات پيشگيري کننده چاي سبز، در مطالعات مختلف با مقادير گوناگوني گزارش شده است که ميزان 2 تا 3 فنجان چاي سبز در روز را توصيه مي کنند.
اسلاميان افزود :عصاره چاي، به ويژه چاي سبز و ترکيبات آنتي اکسيداني موجود در آن اثرات مهاري در تشکيل و رشد تومورهاي سرطاني به ويژه سرطان هاي پوست، ريه، معده، کبد، روده کوچک، پانکراس، کولون، مثانه و سينه دارند.
وي با بيان اينکه مصرف زياد چاي سبز روزانه، غلظت سرمي کلسترول، تري گليسريد و چربي بد خون را کاهش مي دهد افزود: مطالعه اي در امريکا نشان داده است خطر حمله قلبي در افرادي که بيش از يک فنجان چاي سياه در روز مي نوشند، يک دوم کمتر از افرادي است که چاي سياه نمي نوشند.
وي در خصوص مضرات چاي سبز گفت : چاي سبز نيز همانند چاي سياه مانع از جذب آهن بدن مي شود و بهترين زمان براي مصرف اين چاي يکي تا دو ساعت قبل يا بعد از غذاست و مصرف چاي با غذا اصلا مناسب نيست .

*** فوايد و مضرات چاي سفيد
اين متخصص تغذيه در خصوص چاي سفيد اضافه کرد:چاي سفيد در فرآيند تخمير (از زماني که برگ چاي چيده مي شود تا زماني که در معرض هوا قرار مي گيرد ) تغييراتي در ترکيبات چاي رخ مي دهد به نحوي که در چاي سبز و سفيد مقدار کافئين به حداقل ممکن مي رسد.
اسلاميان گفت : چاي سفيد از خاصيت درماني بيشتري نسبت به چاي سبز برخوردار است اما گران بودن آن مانعي است که مردم زياد آن را مورد استفاده قرار نمي دهند.
به گفته وي چاي سفيد خواص ضد باکتري و ضد ويروسي دارد . همچنين در کاهش کلسترول ، سلامتي پوست ، جوان سازي ، محافظ پوست در برابر اشعه ماوراي بنفش ، سلامتي دهان ودندان و استحکام استخوان ها موثر است .

***فوايد و مضرات چاي سياه
اين متخصص تغذيه با بيان اينکه چاي پس از آب پر مصرف ترين مايع در جهان است اضافه کرد: مطالعات نشان مي دهد که 78 درصد چاي به صورت سياه، 20 درصد به صورت چاي سبز و 2 درصد نيز چاي اولانگ (ويژه کشورهاي چين و تايوان) مصرف مي شود.
اسلاميان ادامه داد: انواع چاي بر اساس نوع فرآوري و ميزان اکسيداسيون برگ هاي بوته گياه چاي، تقسيم بندي مي شوند، چاي سفيد (جوانه اکسيد نشده)، چاي سبز (برگ هاي اکسيد نشده)، چاي مخصوص چين و تايوان اولانگ (برگ هاي نسبتا اکسيد شده) و چاي سياه (برگ هاي اکسيد شده) است.
وي ياد آور شد : فرآيندهاي انجام شده بر روي برگ چاي به گونه اي است که که آنتي اکسيدان هاي موجود در برگ حفظ شود يا از اکسيداسيون آن ها جلوگيري شود.
اسلاميان اظهار کرد : پژوهش ها نشان داده اند افزودن شير به چاي جذب ترکيبات آنتي اکسيداني را کاهش مي دهد. اين در حالي است که مطالعات اخير اين فرضيه را رد مي کنند.
به گفته وي برگ هاي چاي حاوي سه ترکيب اصلي کافئين، تئوفيلين و ترکيبات پلي فنولي با اثرات متابوليکي است .
اسلاميان با بيان اينکه اثرات مفيد کافئين بر سيستم عصبي مرکزي شناخته شده است گفت :برخي اثرات کافئين را تئوفيلين، افزايش مي دهد که شامل افزايش توان ذهني،گشاد کننده عروق است ازطرفي اين دو ماده مدر هستند و باعث دفع آب از بدن مي شوند.
اسلاميان اضافه کرد : همچنين مطالعه ديگري نشان داده است که خطر سکته مغزي در افرادي که روزانه 3 فنجان چاي سياه يا سبز مي نوشند، 20 درصد کمتر از افرادي است که کمتر از 1 فنجان، چاي مي نوشند.
اين متخصص تغذيه ادامه داد:برخي شواهد نيز حاکي از آن است که نوشيدن چاي مي تواند در کاهش قند خون با تأثير بر انسولين اثرگذار باشد.
وي گفت : مطالعات حاکي از آن است که افرادي که حداقل 4 فنجان چاي سياه و يا حداقل 6 فنجان چاي سبز روزانه مي نوشند، خطر ديابت نوع 2 در آن ها 30 درصد کاهش مي يابد. البته که اين شواهد همچنان بحث بر انگيز است و نياز به انجام مطالعات بيشتري دارد.
يه گفته وي نوشيدن چاي همچنين منجر به کاهش باکتري هاي دهان که عامل بوي بد دهان و پوسيدگي دندان ها هستند، مي شود همچنين اثرات احتمالي محافظتي از بيماري هاي آلزايمر و پارکينسون و همچنين افزايش ميکروب هاي مفيد دستگاه گوارش مي شود.
اسلاميان د مورد مضرات انواع چاي ياد آور شد :برخي پژوهش ها نيز ارتباط بين نوشيدن چاي داغ و افزايش خطر ابتلا به سرطان مري را نشان داده اند. به علاوه ترکيبات پلي فنولي موجود در چاي نيز با جذب آهن تداخل مي کند و نبايد با مواد غذايي غني از نظر آهن مصرف شود.
اين متخصص تغذيه در پايان توصيه کرد که از نوشيدن چاي داغ و همچنين نوشيدن آن پس از صرف غذا امتناع کرده زيرا باعث مي شود آهن موجود در غذا جذب بدن نشود.

*** ساير مضرات انواع چاي
-چاي دندانها را لک دار و سياه مي کند.
-مقدار کافئين موجود در برگهاي چاي زياد است محرک هاي سيستم اعصاب مرکزي است.
-چاي ترشح اسيد معدي را تحريک مي کند ،بنابراين براي اشخاصي که زخم معده دارند توصيه نمي شود ولي آن را مي توان با کمي شير و شکر مخلوط کرد.
-افراط در خوردن چاي ممکن است جذب آهن را مختل کند وموجب کم خوني شودبه خصوص در مورد اطفال توصيه مي شود اين نکته کاملا رعايت شود.
-افراط در خوردن چاي ممکن است ايجاد يبوست کند.
- در بسياري از بيماريها مصرف چاي مضر است و بايد مصرف انواع آن با دستور پزشک باشد













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن