تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804637684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب «آرمان‌شهر مهدوی» از سوی انتشارات نسیم رضوان مشهد منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: همزمان با هفته پژوهش؛ کتاب «آرمان‌شهر مهدوی» از سوی انتشارات نسیم رضوان مشهد منتشر شد خبرگزاری پانا: کتاب «آرمان‌شهر مهدوی» نوشته سرکار خانم سکینه بیک خورمیزی (نیک) از سوی انتشارات نسیم رضوان مشهد منتشر شد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر ساعت 08:59

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، این کتاب شرح دعای معروف امام زمان (عج) است که با فراز «اللّهم ارزقنا توفیق الطّاعة» آغاز می‌شود که در طی سلسله جلسات مختلف توسط خانم بیک خورمیزی (نیک) در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد ایراد شده و توسط واحد تحقیقات آن مدرسه تهیه و تنظیم شده است.
نویسنده در مقدمه کتاب می‌نویسد: «یکی از اهداف ائمه معصومین(ع) که خود مفسر قرآن بوده‌اند، جهت‌دادن به دعاهای مسلمین است؛ چرا كه مؤمنان با توجه به درجات ایمانی و آرمانی خویش، درخواست‌هایشان نیز متفاوت است. در این راستا دعاهای فراوانی با فرازهایی بلند و عمیق به دست ما رسیده است که راهنمایی برای سردرگمی‌های نفسانی تمام بشریت است. برخی از این دعاها به انسان می‌آموزد كه چگونه با خداوند ارتباط برقرار كرده و با چه بیانی نیازهای واقعی خود را از خداوند طلب كند. برخی نیز در پی جهت‌دادن به آرزوها در راستای كمالات انسانی است.
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد دربارة سند این دعا یادآور می‌شود که این دعا که در مفاتیح‌الجنان مرحوم محدّث قمی ذکر شده، عالمان و محدثان بزرگ و مورد اعتمادی از پیشینیان آن را نقل نموده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به شیخ تقی‌الدین کفعمی(۸۴۰ – ۹۰۵ق) صاحب کتاب «المصباح»، و کتاب «بلدالامین» و سید‌بن‌ طاووس (م664 ق) صاحب کتاب «مهج‌‌الدعوات» اشاره نمود.
مولف این کتاب دربارة مضمون این دعا یادآور می‌شود این دعا دارای محتوایی بسیار عمیق و برنامه‌ای آموزنده برای ایجاد یک شهر آرمانی و مدینة فاضله‌ای است که با ادبیاتی زیبا و سراسر ادب در پیشگاه الهی، خواستار نیازهای ضروری مؤمنان آخرالزمان است كه این نیازها، فراتر از نیازهایمادی است. این دعا كه می‌توان آن را یك برنامه تربیتی و اخلاقی برای رسیدن به آرمان‌های انسانی دانست، هم به جنبة مادی زندگی انسان اهمیت داده و هم جنبة معنوی آن را در نظر می‌گیرد. وی در ادامه می‌نویسد: كه این دعا با خواستن توفیق رزق و روزی مادی شروع شده و با روزی معنوی كه تمام آن در اعمال عبادی حج منعكس می‌شود، پایان می‌پذیرد. آنچه حائز اهمیت است اینكه رعایت نكات مطرح شده در این دعا می‌تواند زمینه را برای رسیدن به جامعه‌ای مهدوی فراهم كند. در چنین جامعه‌ای، و بهتر است بگوییم «آرمان‌شهر مهدوی»، لازم است به خواسته‌های امام عصر(عج) و تلاش در جهت این که زندگی در مسیر برآورده شدن این اهداف هماهنگ شود، جامعه عمل بپوشانیم.
مولف در این کتاب در بیست‌و‌شش فراز، که در حقیقت بیست‌و‌شش درس مهم اخلاقی برای جامعه آرمانی است، به شرح و توضیح این حدیث می‌پردازد.
لازم به ذکر است کتاب «آرمان‌شهر مهدوی» به همت انتشارات نسیم رضوان مشهد در آذرماه 1393 با شمارگان 2000 نسخه و در قطع رقعی با 136 صفحه چاپ و به قیمت 5000 تومان روانه بازار كتاب شده است.
علاقمندان جهت تهیه این کتاب، می‌توانند با انتشارات نسیم رضوان به شماره 09155100926 یا مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) به شماره 38468680-051 تماس حاصل نمایند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن