تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804687531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح هاي نيمه‌نهايي دولت براي تامين مسكن گروه‌هاي كم‌درآمد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۱:۵۱ق.ظ)
طرح هاي نيمه‌نهايي دولت براي تامين مسكن گروه‌هاي كم‌درآمد يزداني، مدير بازنگري طرح جامع مسكن در وزارت راه‌وشهرسازي، بخش‌هاي نيمه‌نهايي برنامه دولت براي تامين مسكن گروه‌هاي كم‌درآمد را تشريح كرد.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير بازنگري طرح جامع مسكن در وزارت راه‌وشهرسازي، بخش‌هاي نيمه‌نهايي برنامه دولت براي تامين مسكن گروه‌هاي كم‌درآمد را تشريح كرد.
تركيب اين گروه را اجاره‌نشين‌هاي 4 دهک اول تشكيل مي‌دهند و براي 2 ميليون و 500 هزار خانوار عضو اين گروه، برنامه مسكن‌اجتماعي تدارک ديده شده است.
در متن پيش‌نويس طرح جامع مسكن كه اوايل امسال منتشر شد، پيش‌بيني شده بود سالانه نياز 150 هزار خانوار فاقد مسكن كم‌درآمد از طريق مسكن‌اجتماعي پاسخ داده شود، اما؛ آن زمان، نحوه اجراي اين برنامه به‌طور كامل مشخص و طبقه‌بندي نشده بود.
هم‌اكنون مطابق آنچه در طرح جامع مسكن، به مراحل نهايي تصويب رسيده، برنامه‌اي در 6 طبقه براي مجموعه گروه‌هاي كم‌درآمد و ميان‌درآمد متقاضي مسكن در نظر گرفته شده است، 3 طبقه از برنامه كلي تامين مسكن، براي 4 دهک اول است و به مسكن‌اجتماعي اختصاص دارد كه در قالب مسكن‌اجاره‌اي، اجاره به شرط تمليک و مسكن‌ملكي با ظرفيت سالانه 130 هزار واحدمسكوني قرار است اجرايي شود، در طبقه‌بندي برنامه‌هاي كلي تامين مسكن، براي دهک هاي 5 تا 8 نيز به سه شكل پرداخت وام خريد، ارائه وام نوسازي و ساخت مسكن‌‌ اجاره‌اي، حمايت‌هاي دولتي صورت مي‌گيرد.
برنامه‌هاي سه‌گانه مسكن‌اجتماعي قرار است در قالب سياست‌هاي رفاه اجتماعي از طريق مشاركت چند وزارتخانه از جمله وزارت رفاه، عملياتي شود.
هدف مسكن‌اجتماعي، توان‌پذير كردن خانوارهاي كم‌درآمد اجاره‌نشين است، براي اين منظور، مسكن‌اجاره‌اي ساخته مي‌شود و با اجاره‌بهاي يارانه‌اي در اختيار کم درآمدها قرار مي‌گيرد تا براي دوره‌اي مشخص، خانوارها فرصت پس‌انداز و تجهيز مالي براي ارتقا به دهک بالاتر و در نتيجه ورود به جامعه متقاضيان مسكن‌ملكي را پيدا كنند.
فردين يزداني مديربازنگري طرح جامع مسكن اعلام كرد: در 13 سال آينده به 3.12 ميليون واحد مسكوني جديد نياز داريم كه بخشي از اين واحدها با برنامه‌هاي حمايتي دولت، ساخته و تامين خواهد شد.
يزداني همچنين با بيان اينكه، در حال‌حاضر شاخص دسترسي به مسكن كه از نسبت كل درآمد سالانه خانوارها به متوسط قيمت يک آپارتمان معمولي به دست مي‌آيد، 12 سال است، افزود: هر چند ايده‌آل اين شاخص، 2.5 سال است، اما؛ با ظرفيت اقتصادي كشور، در خوش‌بينانه‌ترين حالت، اين شاخص در افق طرح جامع مسكن به 8 سال خواهد رسيد، بنابراين امكان خانه‌دار شدن همه خانوارهاي متقاضي مسكن در 13سال آينده وجود ندارد، به همين خاطر، بخشي از برنامه‌هاي حمايتي در قالب مسكن‌ اجاره‌اي اجرا مي‌شود.
يزداني تحقق برنامه كلي ساخت و تامين مسكن را متناسب با سه سناريو براي رشد اقتصادي، در سه سطح 9 ميليون، 10 ميليون و 3.12 ميليون واحدمسكوني ممكن دانست و اعلام كرد: متوسط نرخ رشد اقتصادي در سال‌هاي منتهي به 1405، با وضع موجود اقتصاد كشور، مي‌تواند يكي از سه رقم 3 درصد، 2.5 درصد يا 6 درصد باشد كه ظرفيت ساخت‌وساز براساس هر كدام از اين نر‌خ‌ها، قابل تنظيم خواهد بود.
يزداني تاکيد کرد: برآوردهاي ما حاکي است در ميان دهک‌هاي 1 تا 4، دهک 1 و 2 به هيچ‌وجه قادر به تامين مسکن ملکي نيستند، بنابراين براي آنها برنامه اجاره را مورد نظر قرار داده‌ايم.
اما دهک‌هاي 3 و 4 را مي‌توان با ابزارها و تمهيداتي مالک کرد، براي اقشار تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي از قبيل کارگران و مستمري‌بگيراني که در دهک‌هاي 3 و 4 قرار مي‌گيرند، برنامه تامين مسکن ملکي پيشنهاد کرده‌ايم و براي مستمري‌بگيران دهک‌هاي 1 و 2 برنامه مسکن استيجاري.
وي افزود: مکانيزم پيشنهاد شده براي مسکن ملکي براي دهک‌هاي 3 و 4 اين است که اولا خود فرد بايد مشارکت داشته باشد، در اصل دوم بايد يک دوره انتظار براي خانه‌دار شدن طي شود.
يزداني با بيان اينکه يک ايراد اساسي در مسير سياست‌هاي حمايتي مسکن طي دهه‌هاي اخير اين بوده که نهادسازي در اين بخش وجود نداشته و تجميع منابع براي حل مشکل مسکن انجام نشده است، خاطرنشان کرد: در واقع هر يک از نهادها به صورت جزاير پراکنده و فاقد يک نظم سيستماتيک اين سياست‌هاي حمايتي را در برهه‌هاي زماني مختلف دنبال کرده اند.
وي ادامه داد: ايراد دوم اينکه بسياري از واحدهاي مسکوني که واگذار شده، براساس نتايج مطالعات علمي و ميداني صورت گرفته، به اقشار فقير و کم‌درآمد داده شده است که چون وضعيت اقتصادي آنها به صورت عمومي ارتقا پيدا نکرده است و فقط يک واحد مسکوني به آنها تزريق شده است در نتيجه اين واحد مسکوني براي تامين ساير نيازهاي ضروري‌تر به فروش رفته و دوباره اين افراد در صف نيازمندان به واحد مسکوني قرار گرفته‌اند.
يزداني تاکيد کرد: ما بايد حل مساله مسکن کم‌درآمدها را در چارچوب يک سياست رفاه اجتماعي و برنامه‌هاي جامع توانمندسازي و فقرزدايي ببينيم، نمي‌توان به کسي که بيکار است و درآمدي ندارد يا امراضي دارد و هزينه درمان ندارد مسکن بدهيم، اينها بايد همزمان با هم باشد، در غير اين صورت نتيجه‌اي جز پرت منابع نخواهد داشت.
وي خاطرنشان کرد: بر همين مبنا برنامه نهادسازي ما در اين راستا قرار دارد که نهادي تحت عنوان نهاد مسکن اجتماعي تاسيس شود در اين نهاد، نهادهاي مختلف عضويت داشته باشند و با مديريت و نظارت وزارت راه و شهرسازي و حتي در صورت امکان در سطح رياست‌جمهوري وظيفه پايش، تدوين برنامه‌هاي عملياتي، اجرا و پيگيري اجرا توسط بازيگران مختلف را پيگيري کند، يعني اصل تجميع منابع و برنامه‌ها از طريق اين نهاد دنبال شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن