تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803833975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص 207 ميليون يورو براي احداث نيروگاه‌هاي توليد پراکنده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آذر ۱۳۹۳ (۱۷:۱ب.ظ)
از محل صندوق توسعه ملي تأمين مي‌شود؛ اختصاص 207 ميليون يورو براي احداث نيروگاه‌هاي توليد پراکنده مجري طرح نيروگاه‌هاي توليد پراکنده شرکت مادرتخصصي مديريت توليد، انتقال و توزيع نيروي برق ايران (توانير) گفت: براي سال آينده 207 ميليون يورو براي احداث 430 مگاوات نيروگاه‌هاي پراکنده توليد برق از محل صندوق توسعه ملي تامين اعتبار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدرضا ميرزازاده‌ حسيني اظهار داشت: مهم‌ترين اقدام در طرح توليد پراکنده که از سال 88 به‌صورت جدي آغاز شده است، تفويض اختيار صدور مجوزها به شرکت‌هاي برق منطقه‌اي بود و هم‌اکنون شرکت‌هاي توزيع و برق منطقه‌اي مي‌توانند مجوز احداث نيروگاه صادر کنند.
وي ظرفيت نيروگاه‌هاي توليد پراکنده کشور را 550 مگاوات اعلام کرد و افزود: در زمان حاضر 350 مگاوات نيروگاه توليد پراکنده متصل به شبکه سراسري وجود دارد و حدود 200 مگاوات هم در مناطق مختلف؛ به‌ويژه در بخش صنعت وجود دارد که وصل به شبکه نيستند و برق توليدي در اين نيروگاه‌ها در صنايع مصرف مي‌شود.
ميرزازاده‌ حسيني ادامه داد: هم‌اکنون حدود 100 مگاوات نيروگاه توليد پراکنده در تهران قرار دارد و تهران در اين زمينه پيشرو است ضمن آنکه استان‌هاي زنجان و يزد نيز در اين زمينه فعال هستند.
وي با اشاره به افزايش صدور مجوزهاي ايجاد نيروگاه‌هاي توليد پراکنده، گفت: ‌هم‌اکنون حدود پنج‌هزار مگاوات موافقت‌نامه اوليه و 3500 مگاوات مجوز احداث براي متقاضيان صادر شده است که طبق روند تعريف‌شده، پس از تهيه مقدمه لازم همچون تأمين زمين و گاز نيروگاه و مطالعه‌هاي اتصال به شبکه، پروانه احداث صادر مي‌شود.
ميرزازاده‌ حسيني مجموع قراردادهاي خريد تضميني برق را تاکنون 2600 مگاوات عنوان کرد و افزود: وزارت نيرو تقبل کرده است که به‌مدت پنج سال برق توليدي اين نيروگاه‌‌ها را خريداري کند و در فرمول خريد برق، ريسک سرمايه‌گذران به کمترين ميزان رسيده و با تغيير تورم و نرخ ارز اين قرارداد تعديل مي‌شود.
وي تصريح کرد: امسال براي خريد تضميني برق 90 تومان براي هر کيلووات ساعت در بخش DG در نظر گرفته شده است که اين رقم شرايط بازگشت سرمايه را براي سرمايه‌گذاران تسهيل مي‌کند و چنانچه سرمايه‌گذاران به نصب تجهيزات CHP براي استفاده از بازيافت حرارت اقدام کنند، اين رقم تا 20 درصد قابل افزايش است.
ميرزازاده‌ حسيني ادامه داد: در سال‌جاري به‌ دليل ارايه تسهيلات صندوق توسعه ملي و همراهي بانک‌ها براي قبول عامليت تسهيلات ارائه‌ شده، شرايط براي سرمايه‌گذاري در بخش نيروگاه‌هاي توليد پراکنده بسيار مهيا شده است و اميدواريم با اين روند، نيروگاه‌هاي توليد پراکنده از توسعه مناسبي برخوردار شوند.
وي با اشاره به زمينه مناسب سرمايه‌گذاري در اين بخش، افزود: به‌ طور متوسط يک مگاوات نيروگاه توليد پراکنده درآمدي حدود 30 تا 40 ميليون تومان در ماه دارد و با احتساب 350 مگاوات نيروگاه توليد پراکنده متصل به شبکه سراسري خواهيم ديد که سرمايه‌ گذاري مناسبي در اين بخش براي خريد برق از سوي وزارت نيرو انجام گرفته است.
ميرزازاده ‌حسيني تصريح کرد: در قراردادهاي خريد تضميني برق تأمين سوخت نيروگاه‌ها از سوي وزارت نيرو تضمين شده است و اگر سوخت نيروگاه قطع شود، پرداخت‌ها با فرض فعال بودن نيروگاه خواهد بود؛ براي اتفاق‌هاي شبکه سراسري نيز که اتصال نيروگاه‌ها به شبکه قطع مي‌شود، خسارت پرداخت مي‌شود.
مجري طرح نيروگاه‌هاي توليد پراکنده توانير با بيان اينکه تاکنون 85 ميليارد تومان تسهيلات براي متقاضيان احداث نيروگاه‌هاي توليد پراکنده پرداخت شده است، گفت: براي سال آينده مبلغ 207 ميليون يورو براي حدود 430 مگاوات در قالب 35 طرح از محل صندوق توسعه ملي تأمين اعتبار خواهد شد.
وي افزود: از مجموع مجوزهاي صادرشده براي نيروگاه‌هاي توليد پراکنده، 55 درصد در بخش صنعت و شهرک‌هاي صنعتي بوده است و با اين کار صنايع برق پايدار خواهند داشت و در زمان نوسان برق سراسري اين صنايع مشکلي نخواهند داشت.
ميرزازاده ‌حسيني ادامه داد: در کنار اين در شهرک‌هاي صنعتي بازار مناسبي براي فروش CHP وجود دارد و بخار و آب گرم اين نيروگاه‌ها در شهرک‌هاي صنعتي براي صاحبان کارگاه‌ها و کارخانه‌ها قابل فروش است و توجيه اقتصادي دارد.
وي با بيان اينکه پرداخت نيروگاه‌هاي توليد پراکنده به‌روز و بدون فاصله زماني انجام مي‌شود، افزود: سال گذشته پرداخت‌ها با سه ماه تاخير انجام مي‌شد، اما؛ خوش‌بختانه امسال در اين بخش بدهي نداريم.
مجري طرح نيروگاه‌هاي توليد پراکنده توانير در پايان تصريح کرد: توسعه نيروگاه‌هاي توليد پراکنده بسيار متکي به دريافت تسهيلات و وام‌ها است و در دو سال گذشته بانک‌ها و صندوق توسعه ملي وضعيت مناسبي نداشتند، اما؛ امسال شرايط بهتر شده است و پيش‌بيني مي‌شود 500 مگاوات نيروگاه در سال آينده وارد مدار شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن