تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798784782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درود بر یوسف اباذری


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


درود بر یوسف اباذری وبلاگ > موسوی، سیدعبدالجواد - هر جور فکر می کنم می بینم با همه دلم طرف دکتر اباذری ام و اگر هر چیز دیگری غیر از این بگویم به خودم دروغ گفته ام و من هر عیب و ایرادی که داشته باشم دروغ گفتن بلد نیستم. دکتر اباذری درست گفت. با لحن درستی هم گفت. باید به این طایفه رخوت زده متقلب نهان روشی که به همه حتی خودش دروغ می گوید نهیب می زد، که زد. خوب هم زد.

 به اسم احترام گذاشتن به سلایق مختلف و عقیده های متفاوت هر چیز اصیلی را داریم نابود می کنیم و در عوض به سخیف ترین و متدانی ترین حوائج و غرایز عوام کالانعام رنگ هنر و فرهیختگی می زنیم. من هم به تاسی از بابای دردمندان می گویم:
متاع کفر و دین بی مشتری نیست
گروهی آن گروهی این پسندند
اما به این سخن حکیمانه جامی هم به جد معتقدم که:
هر مرتبه از وجود حکمی دارد
گر حفظ مراتب نکنی زندیقی
وقتی نازل ترین طبایع جای سخن خواجه شیراز نشانده شوند و فوتبالیست و شومن و کاراته باز در مقام حکما قرار بگیرند و لمپن ها و دلقک ها دعوی هنر کنند باید هم فرزانه ای که عمریست در سودای عدالت سوخته است همه جانش را به فریادی بدل کند تا من و تو به خود آییم که این بود حاصل آن همه خون و شکنجه و زندان؟ این بود صدا و سیمایی که قرار بود دانشگاه شود؟مرتضی پاشایی را خداوند غریق رحمت واسعه خویش کند اما دکتر اباذری در مقام قسیم جنت و نار که قرار نگرفته. سخنان او را با گوش اخلاق نباید شنید. این که به اسم نسل جدید و سلیقه نسل جوان گند بزنیم به هر چیز پذیرفتنی نیست و نه تنها پذیرفتنی نیست که عصبانیت به حق آدم های دردمندی مثل یوسف اباذری را در پی دارد. می گویند آقای اباذری چرا با لحنی توهین آمیز سخن گفته. اول این که بنده لحن و بیان ایشان را به هیچ وجه توهین آمیز نمی دانم. توهین یعنی ناسزا. توصیف یک چیز با ناسزا متفاوت است. آن چه آقای اباذری فرموده اند تماما سزاست و توصیف یک چیز. دوم این که حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که ایشان به کسانی توهین کرده اند به حکم سخن بلند حضرت مولانا بیدل دهلوی که فرمود: در مزاج بدرگان جز فحش کم دارد اثر. هیچ ایرادی به ایشان وارد نیست. همان طور که در مواردی به کارگیری خشونت عین رحمت و لطف است گاهی اوقات توهین حکم طیبات دارد و به کارگیری آن از اوجب واجبات است. و سوم این که به فرض توهین آمیز بودن سخنان جناب اباذری این توهین ها در مقابل توهین هایی که به اسم موسیقی و شعر و هنر به خورد خلق الله داده می شود هیچ است و کم از هیچ. آن چه عده ای بی ذوق و هنر به اسم سلیقه نسل ما از آن دفاع می کنند عین توهین است. توهین به هنر توهین به هنرمند توهین به ذوق و خرد و ...الخ.سخنان دلیرانه و جسورانه یوسف اباذری مقدمه خوبی است برای این که یک بار دیگرمفاهیمی را که در این سال ها بسیار شنیده ایم مورد تامل قرار دهیم. مفاهیمی که از فرط تکرار امروز آن ها را بدیهی می پنداریم. و این نکته مهم را هم فراموش نکنیم که وظیفه متفکر طرح پرسش است و ایجاد شک و شبهه در بدیهیات. جناب اباذری طرح مسئله کرده است. بهتراست به جای دامن زدن به حرف های سطحی و پیش پا افتاده و خاله زنکی جرئت مواجه با پرسش های او را پیدا کنیم و به جای این که به اتهام توهین به آقای اباذری توهین کنیم در سخنان تند و گزنده اش تامل کنیم.    

کلید واژه ها: موسیقی -




یکشنبه 23 آذر 1393 - 13:40:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن