تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819189324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود واکسن هاي جديد به بازار، همزمان با سالگرد تاسيس موسسه رازي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آذر ۱۳۹۳ (۱۳:۱۹ب.ظ)
ورود واکسن هاي جديد به بازار، همزمان با سالگرد تاسيس موسسه رازي رييس موسسه تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي گفت: 90 درصد واکسن هاي انساني و دامي توسط موسسه رازي توليد مي شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، دکتر حميد کهرام به مناسبت هفته پژوهش در جمع خبرنگاران حاضر شد تا اطلاعاتي از اقدامات مجموعه ذي ربط خود در حوزه پژوهش و فن آوري ارائه دهد.
وي ضمن بيان اين مطلب که موسسه رازي بزرگترين موسسه تحقيقات دامپزشکي کشور است، گفت: 90 سال تجربه موسسه رازي باعث شده است 90 درصد واکسن هاي انساني، دامي و طيور موجود در کشور توسط موسسه رازي توليد مي شود.
رييس موسسه تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي تصريح کرد: در حوزه انساني واکسن هاي فلج اطفال، دوگانه، سه گانه و MMR و در حوزه دامي تمام واکسن هاي مورد نياز به صورت صد در صد توسط موسسه رازي تهيه مي شود.
وي ضمن تاکيد بر تلاش محققان فعال در موسسه رازي براي به روز کردن تمام تکنولوژي هاي مجموعه، اظهار داشت: در جديد ترين اقدام سعي کرديم بر روي تخم مرغ هاي SPF کار کنيم که موفقيت آميز بود و در حال حاضر اين مجموعه که تا قبل از اين وارداتي بود در داخل کشور نيز به توليد رسيده است.
کهرام ضمن تاييد بومي شدن تخم مرغ استريل يا SPF در کشور، گفت: کارهاي اوليه انجام شده اما هنوز به شکل صنعتي توليد نکرده ايم اما با بودجه معاونت علمي رياست جمهوري اين مهم در حال پيگيري است و تا 2 ماه آينده وارد بازار خواهد شد.
ورود کيت بيماري يون به بازار کشور
رييس موسسه تحقيقات واکسن و سرم رازي با اشاره به گسترش بيماري يون در کشور در سال هاي اخير از ساخت يون تشخيص اين بيماري در موسسه رازي خبر داد و افزود: يکي از مشکلات بيماري يون اين است که تا 2 سال هيچ نشاني از اين بيماري قابل شناسايي در دامداري ها نيست و زماني اين بيماري قابل شناسايي است که همه دام ها مبتلا شده اند.
وي ادامه داد: وقتي اين بيماري همه دامداري را آلوده کرد، به علت گران بودن درمان، چاره کار معدوم کردن تمام گله است و تازه بعد از آن نيز بيش از 1 سال کار پاک سازي محل از بيماري طول خواهد کشيد.
کهرام راه حل مشکل را تشخيص به موقع بيماري دانست و افزود: با تلاش محققان موسسه رازي کيت تشخيص اين بيماري در داخل ساخته و با مجوز سازمان دامپزشکي کشور، اين محصول وارد بازار شده است.
وي تاکيد کرد: هر دامداري در سال بايد حداقل 2 بار همه دام هاي خود را با اين کيت تست کند تا دچار همه گيري احتمالي بيماري يون نشود.
توليد مجدد واکسن دو گانه طيور در موسسه رازي
کهرام با اشاره به توليد مجدد واکسن 2 گانه نيوکاسل و آنفولانزا در موسسه رازي، تصريح کرد: تمام جوجه هاي گوشتي توليدي در کشور براي 2 بار در سال بايد از اين واکسن استفاده کنند و نياز کشور به اين واکسن در سال هاي گذشته، از طريق واردات تامين مي شد که با راه اندازي مجدد خط توليد اين واکسن البته با مناسب سازي دز، نياز به واردات کم مي شود.
وي از ورود اين واکسن به بازار در هفته آينده خبر داد و افزود: در زمينه نيوکاسل 2 مورد واکسن ديگر به نام نيوکاسل مقاوم به حرارت و نيوکاسل کلون آزمايش شده و در حال حاضر براي توليد اين 2 واکسن در انتظار جواب سازمان دامپزشکي هستيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن