تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798475854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فائو بر نقش کليدي کوهستان ها در توسعه پايدار ايران تاکيد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آذر ۱۳۹۳ (۱۰:۸ق.ظ)
فائو بر نقش کليدي کوهستان ها در توسعه پايدار ايران تاکيد کرد نماينده سازمان خواربار و کشاورزي ملل متحد (فائو) در جمهوري اسلامي ايران بر ضرورت وجود سياست گذاري ها و چارچوب هاي حقوقي لازم براي حفاظت از کوهستان هاي کشور تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، سرج ناکوزي در مراسمي که شامگاه پنجشنبه (20 آذر ماه) به مناسبت روز جهاني کوهستان که توسط انجمن کوه نوردان ايران با همکاري و حمايت فدراسيون کوه نوردي و صعود هاي ورزشي جمهوري اسلامي ايران، هيأت کوهنوردي و صعود هاي ورزشي استان تهران و همچنين انجمن حفظ محيط کوهستان برگزار شد، با اشاره به اينکه بيش از نيمي از مساحت ايران را مناطق کوهستاني و بيابان ها تشکيل داده است، گفت: کوهستان ها نه تنها منبع اصلي آب و مقاومت در مناطق خشک هستند، بلکه در خصوص ايران ميزبان تنوع زيستي گسترده و مأمن گونه هاي گياهي منحصر به فرد کوهستاني نيز مي باشند.
وي تاکيد کرد: برخي از گونه هاي يافت شده در مناطق کوهستاني ايران، تنها در اين مناطق مي رويند و از اين حيث گونه هاي بومي کشور ايران به شمار مي آيند. بخشي از اين گونه ها به دليل طيف زيستي محدود، تحت عنوان «گونه هاي نادر» طبقه بندي شده و به همين دليل اکوسيستم مناطق کوهستاني خشک ايران از اهميت قابل توجهي برخوردار است.
نماينده فائو در کشورمان اظهار داشت: به منظور حفاظت از کوهستان ها در ايران و ارتقا مديريت موثر اين ميراث طبيعي ارزشمند، تدوين سياست ها و چارچوب هاي حقوقي ضرورت دارد.
ناکوزي در بخش ديگري از سخنانش به موضوع «کشاورزي کوهستان» به عنوان موضوع امسال روز جهاني کوهستان با شعار «کشاورزان خانوادگي کوهستان: تامين غذاي مردم، پرورش زمين» اشاره کرد و گفت: انتخاب اين عنوان، فرصتي را براي توجه بيشتر به کشاورزي خانوادگي در مناطق کوهستاني به عنوان شغلي غالب و منبع اصلي توليد غذا در اين مناطق فراهم آورده است.
وي افزود: در کوهستان ها، کشاورزي خانوادگي نقش قابل توجهي را در کاهش فقر، تغذيه خانواده ها و جوامع محلي با ايجاد اطمينان از پايداري منابع طبيعي و ارائه خدمات اکوسيستمي ايفا مي کند که نه تنها براي توسعه ضرورت دارد، بلکه دامنه اي فراتر از نقاط کوهستاني را نيز تحت تاثير قرار مي دهد. اين خدمات، شامل تامين آب سالم، کاهش ريسک بلاياي طبيعي ، حفاظت از تنوع زيستي و ايجاد مناطقي به منظور جاذبه هاي تفريحي و توريستي مي شود.
نماينده سازمان خواربار و کشاورزي ملل متحد با تاکيد بر اينکه کشاورزان کوهستان نبست به فقر، نا امني غذايي و رخدادهاي شديد غير معمول، آسيپ پذير هستند، اظهار داشت: موقعيت جغرافيايي آنان به اين معنا است که از مراکز قدرت و تصميم گيري دور بوده و همين دليل نيز باعث به حاشيه رانده شدن آنها در تصميمات سياسي، اجتماعي و اقتصادي مي شود.
وي در پايان خاطر نشان کرد: روز بين المللي کوهستان، فرصتي براي ديده شدن ساکنان کوهستان ها در نقاط مختلف جهان است. ما مي توانيم از اين روز براي هم افزايي تلاش ها و تجميع راهکارها با هدف تقويت کشاورزان کوهستان استفاده کنيم، با اين هدف که آنان را قادر به هدايت زندگي خويش به شيوه اي پايدار نماييم. شايان ذکر است، مجمع عمومي سازمان ملل متحد از سال 2002 روز يازدهم دسامبر را به عنوان روز گراميداشت اهميت کوهستان تعيين نموده است و در همين راستا هر ساله روز جهاني کوهستان به برجسته کردن نقش مهم کوهستان ها در اکو سيستم و ارتقا توسعه پايدار زيست محيطي مي پردازد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن