تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802749108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منبع میدانی سوری در گفت‌وگو با فارس خبر داد دفع چهارمین حمله متوالی «داعش» به فرودگاه «دیرالزور»/اوضاع در کنترل کامل+نقشه و عکس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: منبع میدانی سوری در گفت‌وگو با فارس خبر داد
دفع چهارمین حمله متوالی «داعش» به فرودگاه «دیرالزور»/اوضاع در کنترل کامل+نقشه و عکس
منبع میدانی سوری با اشاره به اینکه ارتش سوریه شب گذشته چهارمین حمله متوالی گروهک تروریستی تکفیری «داعش» به فرودگاه نظامی دیرالزور، در شرق سوریه را دفع کرد، تاکید کرد که اوضاع به طور کامل در کنترل ارتش سوریه است.

خبرگزاری فارس: دفع چهارمین حمله متوالی «داعش» به فرودگاه «دیرالزور»/اوضاع در کنترل کامل+نقشه و عکس



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، نبرد فرودگاه نظامی «دیرالزور»، در شرق سوریه میان نیروهای ارتش این کشور با گروهک تروریستی تکفیری «داعش» در کنار جنگ تبلیغاتی و روانی گسترده رسانه‌های مغرض منطقه‌ای وارد دومین هفته خود شد. با توجه به اهمیت استراتژیک این فرودگاه و بازتاب‌های نظامی و استراتژیک تصرف آن به دست داعش انتظار می‌رود، این نبرد بیش از این مدت به درازا بکشد و شاهد درگیری‌های شدیدتری بین دو طرف باشیم. نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، شب گذشته حمله جدید عناصر تکفیری داعش به فرودگاه را براساس سناریو همیشگی این گروهک مبنی بر آغاز حمله با ارسال یک دستگاه خودرو بمبگذاری شده حاوی ده‌ها تُن مواد منفجره شروع شد تا پس از آن درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش سوریه با عناصر داعش برای چهارمین بار متوالی رخ دهد.

فرودگاه نظامی دیر الزور در کادر قرمز مشخص شده گزارش‌های میدانی تاکید می‌کنند که عناصر تکفیری داعش در حمله اخیر خود از «حمله برق‌آسا» استفاده کردند که پیشتر داعش از آن در شماری از نبردهای خود از جمله حمله به شهر «البو کمال» در دیر الزور، طی آوریل گذشته استفاده کرده بود. در این نوع از حمله‌ها داعش اقدام به تقسیم عناصر خود به گروه‌های کوچک می‌کند و حملات خود به هدف مورد نظر را با ارسال مستمر و برق آسای این گروه‌ها به آن نقطه ادامه می‌دهد و «عمر چچنی»، از سرکردگان معروف داعش از مهمترین فرماندهان میدانی این گروهک بشمار می‌آید که این تاکتیک داعش را به خوبی پیاده می‌کند. به این ترتیب اطراف فرودگاه دیر الزور شب گذشته شاهد حملات مستمری بود که هدف آن تضعیف ارتش سوریه در آن نقطه با هدف ایجاد شکاف در دیوار دفاعی فرودگاه بود که نفوذ داعش به داخل فرودگاه را تسهیل کند، اما دفاع مستحکم ارتش سوریه اجازه تحقق این هدف را به داعش نداد. در این ارتباط یک میدانی سوری شکست مکرر داعش در حمله فرودگاه نظامی دیر الزور را به این امر ارجاع داد که یگان‌های ارتش سوریه در دیر الزور بطور عام و فرودگاه نظامی این شهر بطور خاص از توانمندی و مهارت جنگی بسیار بالایی برخوردار هستند که طی سال‌های گذشته و درگیری با گروهک‌های تروریستی مسلح چه تکفیری و چه غیر تکفیری در دیر الزور بدست آورده و اطلاعات کاملی از توانمندی‌ها و امکانات نظامی این گروهک‌ها در اختیار دارند و به خوبی می‌دانند که این گروهک‌ها چه خط مشی و شیوه‌ای را در حملات خود به کار می‌برند، صرف نظر از اینکه فرودگاه نظامی دیر الزور از حمایت و پشتیبانی گسترده ارتش سوریه نیز برخوردار است که طی این حملات به شدت افزایش یافته است.



کشته‌های داعش در نبردهای فرودگاه نظامی دیر الزور حمله شب گذشته از شهرک «جفره» آغاز شد که خط اول تماس و نقطه ضعف فرودگاه دیر الزور بشمار می‌آید، این منبع آگاه میدانی سوری در ادامه تاکیدات خود درباره وضعیت فرودگاه افزود: فرودگاه نظامی دیر الزور در شرایط عالی بسر می‌برد و تمام نیروهای موجود در آن که از نیروهای نخبه ارتش سوریه بشمار می‌آیند، با قدرت هرچه تمامتر به دفاع از این فرودگاه مشغول هستند و اوضاع به طور کامل در کنترل ارتش سوریه است. منبع مذکور در خصوص عملیات شب گذشته نیز توضیح داد که عناصر داعش عملیات خود را با حمله به نقاط تحت سیطره ارتش در اطراف شهرک جفره و ارسال یک دستگاه خودرو بمبگذاری شده که یک انتحاری آن را هدایت می‌کرد، آغاز کردند، اما نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، این خودرو بمبگذاری شده را پیش از رسیدن به هدف و انفجار منهدم کنند و درگیری‌ها را به جبهه‌های «حویجه صکر» و «حویجه المریعیه» و کوی «الصناعه» در نزدیکی فرودگاه که محور شمالی آن را تشکیل می‌دهد، منتقل کنند و به این طریق فشار وارده بر محور شرقی را کاهش دهند، با این حال کانون درگیری‌ها در فرودگاه نظامی دیر الزور محور شهرک جفره است.

این منبع آگاه خاط نشان کرد: ارتش سوریه هم اکنون از موضع دفاعی به موضع هجومی منتقل شده و همانند ده روز گذشته موفق شد، نقاط مهم و استراتژیکی که داعش پیشتر در حویجه المریعیه و منطقه «جبل» حد فاصل بین شهر دیر الزور و فرودگاه نظامی دیر الزور را تصرف کرده بود، از این گروهک تکفیری باز پس گیرد.

وی افزود: 2 منطقه حویجه المریعیه و منطقه جبل به دلیل اینکه از یک سو بر فرودگاه نظامی دیر الزور و از سوی دیگر از محور شمالی بر شهر دیر الزور اشراف دارند و همجوار کوی‌های شمالی و شمال شرقی دیرالزور هستند، از اهمیت بسیاری خوردار می‌باشند. انتهای پیام/

93/09/22 - 13:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن