تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798756489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحدت موجود بين شيعه و سني در ايران، بي‌نظير است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ آذر ۱۳۹۳ (۶:۴۴ق.ظ)
دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي: وحدت موجود بين شيعه و سني در ايران، بي‌نظير است دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: وحدت موجود بين شيعه و سني در ايران، بي‌نظير است، اختلاف وجود دارد ولي جنگ به‌وجود نمي‌آيد و قانون اساسي بر محور همين وحدت شکل‌گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم آباد، آيت‌الله اراکي، دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در حاشيه نشست هم‌انديشي اساتيد دانشگاه‌هاي لرستان با موضوع تبيين جايگاه ولايت فقيه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني‌بر «حکم عدم اطاعت از امر مافوق براي کارمندان چيست؟»، گفت: اگر نظام، نظام نظام الهي باشد پس قوانين آن نيز الهي است پس اطاعت از قانون واجب است.
وي افزود: اگر مافوق، امر خدا و قانون الهي را ابلاغ مي‌کند پس اطاعت از او واجب است، اما اگر دستور او از روي خودخواهي و هواي نفس باشد، نبايد فرمانبرداري شود. در قانون اسلامي به‌کار بردن واژه مأمور و معذور اشتباه است هر کس بايد بداند که وقتي امري خلاف شرع به او واگذار مي‌شود بايد از انجام آن امتناع کند.
حجت‌الاسلام اراکي در رابطه با حکم کساني که مافوق شايسته خود را به جهت رسيدن به منافع شخصي تخريب مي‌کنند، بيان کرد: به‌طور کلي در فرهنگ اسلامي، تخريب شخصيتي مؤمن، بزرگ‌ترين جرم محسوب مي‌شود به‌طوري‌که در برخي از روايات هتک حرمت مؤمن در حکم محاربه با خدا مطرح شده است.
دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با اشاره به وضعيت تقريب مذاهب در دنيا، تصريح کرد: خوشبختانه امروز فرهنگ تقريب به گفتمان غالب جهان تبديل شده است و علي‌رغم تلاش‌ و فعاليت تکفيري‌ها، اين مقوله در حال گسترش است. در واقع گفتمان مقابله با تکفير و افراطي‌گري همان تقريب مذاهب است.
آيت‌الله محسن اراکي در پاسخ به سؤالي مبني‌بر «اگر اسلام حاکميت دنيا را به‌دست گرفت، شيعيان حکومت مي‌کنند يا اهل‌سنت»، تصريح کرد: در اسلام هيچ اختلافي وجود ندارد و امام زمان(عج) فرمانروايي است که همه مسلمانان او را قبول دارند و مسئله حضرت وليعصر(عج) يکي از مسائلي است که مورد اتفاق همه مسلمانان است و اختلافات در اين رابطه آن‌قدر جزئي است که نمي‌تواند اختلافي در پذيرش ولايت ايجاد کند.
وي افزود: اتفاقاتي که در حال حاضر در حال رخ دادن است، همه را به اين باور مي‌رساند که اگر اتحادي وجود دارد، زير پرچم ولايت‌فقيه است و همه دنياي اسلامي به اين موضوع واقفند که علت بروز مشکلات در جوامع مختلف، عدم وجود رهبري فقيه و عادل است.
آيت‌الله اراکي وجود وحدت و يکپارچکي در کشور را نعمتي بزرگ تلقي کرد و افزود: علي‌رغم سرمايه‌گذاري هنگفت دشمنان نظام در دنياي حقيقي و مجازي براي ايجاد تفرقه و اختلاف در کشور، مملکت ما امن‌ترين و يکپارچه‌ترين منطقه در دنياست چراکه وحدت موجود بين شيعه و سني در ايران، بي‌نظير است، اختلاف وجود دارد ولي جنگ به‌وجود نمي‌آيد و قانون اساسي بر محور همين وحدت شکل‌گرفته است.
دبيرکل مجمع تقريب مذاهب اسلامي در پاسخ به سؤالي مبني‌بر «چرا هر روز در جامعه اسلامي ما اختلاس و دزدي مي‌شود؟»، تصريح کرد: سلامت يک سيستم به اين نيست که هيچ جرمي اتفاق نيفتد، هرجا که بشر باشد جرم و معصيت و تخلف هم هست، بلکه سلامت سيستم اين است که اگر جرمي اتفاق افتاد افشا شود.
آيت‌الله محسن اراکي افزود: در کشورهاي ديگر اختلاس هست ولي کسي جرئت در افشاي آن ندارد و بر روي آن سرپوش مي‌گذارند، اگر مي‌بينيد در مملکت ما قوه مجريه و قضايه اختلاف دارند و بحث و جدل مي‌کنند نشانه سلامت کشور و سيستم مملکتي است. رسيدن به جايگاهي که هيچ‌گونه اختلاس در آن رخ ندهد دور از انتظار است و فعلاً ممکن نيست.
وي افزود: نبايد نظام را تضعيف کرد، انتقاد بکنيم اما در چارچوب.اگر کلاً نظام را زير سؤال ببرم، هيبت و حرمت آن از هم گسيخته مي‌شود و آن‌جاست که هرکس اجازه گستاخي و بي‌حرمتي به نظام را به خود مي‌دهد و به بهانه ناکارآمدي نظام اختلاس و بي قانوني به بالاترين حد ممکن مي‌رسد.
اراکي خاطرنشان کرد: اسلامي کردن دانشگاه‌ها، کاري بزرگ و بس دشوار است و اين موضوع شايسته اين هست که عرصه نگراني باشد. اين‌که ما بتوانيم علم جديدي توليد کنيم، علمي که انساني و اسلامي باشد، يک اجتهاد محيط و عميق را مي‌طلبد از طرفي اين مجتهد بايد موضوع شناس باشد و به وضعيت جامعه و مسائل روز اشراف داشته باشد. بايد يک جريان علمي به‌وجود آيد يعني صدها انسان عالم و نقاد وارد عرصه شوند تا به نتيجه برسيم . يک علم مورد توافق يعني علمي که پايه‌هاي محکم و اصول مسلم علمي داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن