تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820209328




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار بوشهر خواستار الحاق این استان به مصوبه کنترل آب‌های مرزی شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: استاندار بوشهر خواستار الحاق این استان به مصوبه کنترل آب‌های مرزی شد خبرگزاری پانا : دکتر مصطفی سالاری در نشست شورای حفاظت منابع آب استان بوشهر که با حضور معاون وزیر نیرو برگزار شد اظهار داشت: وجود 900 کیلومتر نوار ساحلی باعث شده سالانه چندین میلیارد متر مکعب آب ناشی از نزولات آسمانی و روان آب، بدون بهره برداری وارد دریا شود.
۱۳۹۳ جمعه ۲۱ آذر ساعت 06:48



 
به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر ،
دکتر سالاری خواستار الحاق این استان به مصوبه کنترل آبهای مرزی شد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان مرزی بوشهربا خلیج فارس هم مرز است به این مصوبه ملحق شود.
 
سالاری اضافه کرد: این درحالی است که دشت های استان بوشهر یکی پس از دیگری درحال خشک شدن هستند و 90درصد منابع آب شرب این استان نیز از استان های همجوار تامین می شود که باید برای تامین منابع پایدار آب شرب و کشاورزی آن تدبیر اساسی شود.
 
استاندار بوشهر گفت: در تامین و الگوی مصرب آب شرب و کشاورزی، بوشهر نیز مشابه سایر نقاط کشور با مشکل روبرو است اما در برخی حوزه ها  وضعیت این استان بحرانی تر و به دلیل ظرفیت ها در صورت برنامه ریزی و حمایت وزارت نیرو درمان آن آسان تر است.
 
دکترسالاری اظهار کرد: مدیریت آب شهری در جزیره خارگ توسط شهرداری انجام می شود که باید وزارت نیرو واگذاری آن به شرکت آب وفاضلاب را تعیین تکلیف کند و وزارت نفت نیز در تامین منابع اعتباری برای اجرای طرح های توسعه ای و نوسازی شبکه حمایت مالی انجام دهد.
 
وی با اشاره به ضرورت زمینه سازی برای احداث دو نیروگاه سی اچ پی در استان بوشهر با حمایت وزارت نیرو و مشارکت بخش خصوصی افزود: تحقق این مهم در زمینه تولید آب و برق بخشی از نیازهای این استان را تامین خواهد کرد.
 
استاندار بوشهر گفت: به سامان رسیدن سد های باهوش و دالکی در استان بوشهر نیازمند حمایت وزارت نیرو است که با تحقق این مهم صدها حلقه چاه غیرمجاز حفر شده پرخواهد شد.
 
وی افزود: اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب در استان بوشهر کمک مالی وزارت نیرو را طلب می کند.
 
دکتر سالاری با اشاره به اینکه شیوه آبیاری یکی از مشکلات جدی در استان بوشهر است بیان کرد: برای اراضی زیر سد رییسعلی دلواری که در ابتدای کار است وزارت نیرو به کمک وزارت جهاد کشاورزی بشتابد تا این مهم به شکل اصولی و فنی اجرایی شود.
 
استاندار بوشهر تخصیص آب سهمیه این استان از سد کوثر را ناکافی دانست و افزود: تاسیسات انتقال و توزیع آب در استان بوشهر بدلیل فرسودگی باعث هد رفت حجم زیادی از آب ورودی می شود که در کنار منابع استانی وزارت نیرو نیز 100 میلیارد ریال به این بخش کمک کند.
 
وی یادآور شد: ساخت سد تنگ ارم شهرستان دشتتسان مراحل پایانی خود را سپری می کند که نیازمند 50 میلیارد ریال اعتبار است و در صورت کمک وزارت نیرو مشکلات کم آبی این منطقه برطرف می شود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن