تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820923345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 10 میلیاردی بودجه پژوهشی دانشگاه تبریز


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: کاهش 10 میلیاردی بودجه پژوهشی دانشگاه تبریز
رئیس دانشگاه تبریز از کاهش 10 میلیاردی بودجه امسال دانشگاه نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تقدیم بودجه مجلس چندان مشوق فعالیت‌های پژوهشی ما نیست.
به گزارش نامه نیوز، محمدرضا پورمحمدی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه استان اظهار کرد: به فرموده امام خمینی(ره) مهم‌ترین عامل در کسب خودکفایی و بازسازی کشور توسعه مراکز علمی و تحقیقاتی و هدایت امکانات به سمت پژوهش و تشویق همه جانبه نیروهای متخصص است.

وی افزود: پژوهش زیر مجموعه نهاد علم است که لازمه توسعه و برون رفت از اقتصاد سنتی به اقتصاد دانش بنیان است.

پورمحمدی با بیان اینکه در سایه مکتب متعالی اسلام که تاکیدات کم نظیری در ارتباط با توسعه علم و دانش دارد و در سایه رهنمودهای بزرگوارانه مقام معظم رهبری توسعه علمی در کشور روند مطلوبی یافته است، ادامه داد: روزگاری در تولید دانش از ایران اسم و رسمی نبود ولی اکنون ایران اسلامی رتبه هفدهم تولید علم در میان کشورهای جهان را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران یک درصد جمعیت جهان را به خود اختصاص می‌دهد و این درحالی است که تولید 1.63 درصدی دانش جهان را به عهده گرفته است.

این مسئول عنوان کرد: همه ساله برای ترویج پژوهش، تشویق فناوران، افزایش تولید فناوری، ایجاد فضای تعاملی و ... ستاد پژوهش تشکیل و برنامه‌های مختلفی را در این موارد تدارک می‌بیند که امسال باشکوه‌تر از سال قبل این ستاد تشکیل شد و کارهای ارزنده‌ای را به ثبت رساند.

وی اضافه کرد: ستاد هفته پژوهش استان از همان روزهای اول ابلاغ معاونت برنامه‌ریزی استانداری شکل گرفت تا ضمن تدوین آیین‌نامه، اعضای هفته پژوهش را انتخاب و وظایف محوله را ابلاغ کند.

پورمحمدی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته پژوهش تصریح کرد: روزهای این هفته از 15 آذر تا 21 آذر به ترتیب به عناوین پژوهش و فرهنگ عمومی، پژوهش و جوانان، پژوهش و فناوری‌های نوین، پژوهش و توسعه اقتصادی، پژوهش، نوآوری و خلاقیت، پژوهش، رهاورد و افتخارات ملی و بین‌المللی و تجلیل از پژوهشگران برتر نامگذاری شدند.

رئیس دانشگاه تبریز گفت: برگزاری هفته پژوهش امسال تنها در مرکز استان نبود و در همه شهرستان‌ها برگزار و دستورالعمل اجرایی به فرمانداری‌ها ابلاغ شد.

تدوین دستورالعمل تجلیل از پژوهشگران برتر دستگاه‌ها

وی از تدوین دستورالعمل تجلیل از پژوهشگران برتر دستگاه‌های استان خبر داد و گفت: از مجموع 43 نفر معرفی شده، نام 15 نفر به ستاد برگزاری جشنواره اعلام شده است.

پورمحمدی روند و آهنگ فعالیت‌های پژوهشی استان را مطلوب و امیدوار کننده ارزیابی و تصریح کرد: در 8 ماهه امسال حدود یک هزار و 500 مقاله علمی، پژوهشی ارائه شد که از این تعداد 900 مورد در مجلات ISI و بقیه در مجلات IST به چاپ رسیدند.




منبع: فارس


۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن