تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802952249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعزام بيش از يك ميليون و ۳۰۰ هزار زائر ايراني/ حضور ۱۶ ميليون زائر در كربلا تاكنون


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جديدترين اخبار از حضور ميليوني زائران اربعين حسيني؛
اعزام بيش از يك ميليون و ۳۰۰ هزار زائر ايراني/ حضور ۱۶ ميليون زائر در كربلا تاكنون
سه موكب ستاد بازسازي عتبات براي زائران،حضور شمخاني در مرز چزابه براي آگاهي از روند خدمات‌رساني به زوار حسيني، روايت پياده‌روي اربعين در يك مستند،كاهش ۲۰ درصدي نرخ مكالمه تلفن ثابت به همراه با عراق و آمادگي كربلا براي پذيرايي از ميليون‌ها زائر حسيني از جمله جديدترين اخبار اربعين است.


ساعت: 14:20 - وزير دفاع عراق اعلام كرد كه تاكنون ۱۶ ميليون زائر عراقي و خارجي وارد كربلا شده‌اند.


"خالد العبيدي"، وزير دفاع عراق روز پنج‌شنبه با هدف از اطلاع از طرح‌هاي امنيتي تدارك ديده شده براي حمايت از زائران مرقد امام حسين(ع) و مراسم اربعين وارد كربلا شد.


شايان ذكر است نخست وزير و وزير كشور عراق هم روز دوشنبه با هدف نظارت بر اجراي تدابير امنيتي و خدماتي در كربلا به اين استان سفر كردند.


استاندار كربلا: طرح امنيتي كربلا طرحي كامل است


ساعت: 14:00 -«عقيل الطريحي» با اشاره به اينكه نخستين مرحله از سامانه الكترونيكي نظارت و رصد در كربلا اجرايي شد، افزود: طرح امنيتي كربلا طرحي كامل است.


وي در ادامه با بيان اينكه تيم عمليات آمريكايي براي اجراي طرح امنيتي به كار گرفته شدند، افزود: طرح امنيتي كربلا در بردارنده دوربين‌هاي نظارتي، سامانه ارتباطي و بالن‌هايي است كه در محورهايي به كار گرفته خواهند شد.


استاندار كربلا با تاكيد بر اينكه تمام تلاش خود را براي اجراي اين طرح امنيتي ظرف هشت ماه اخير به كار بستيم، اظهار داشت: استان كربلا در انتظار دريافت كمك‌هاي مالي لازم براي اجراي طرح امنيتي است.


«الطريحي»، خواستار كمك دولت، وزارت كشور و دستگاه امنيتي عراق به استانداري كربلا با هدف تسريع در اجراي طرح امنيتي در اين استان شد.


استقبال زائران عراقي از شهردار تهران


ساعت: 13:50 -محمدباقر قاليباف نيز كه در پياده روي بزرگ اربعين حضور دارد، صبح امروز با حضور در موكب امام رضا (ع) شباب الخميني، ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف اين موكب رفاهي فرهنگي، با زائران حضرت اباعبدالله الحسين (ع) به گفت و گو نشست و مورد استقبال آنان قرار گرفت.


امسال شهرداري تهران حضور فعالي در اين مسير دارد و در حفظ نظافت مسير به شهرداري كربلا مدد مي‌رساند.


موكب امام رضا (ع) در عمود ۲۸۵ قرار دارد و يكي از بزرگترين موكب‌هاي مسير محسوب مي‌شود.


مسير نجف به كربلا به وسيله تيرهاي برق وسط جاده شماره گذاري شده است. اين عمودها از شماره يك تا شماره ۱۴۵۲ را شامل مي‌شود و بهترين راهنما براي طي كردن مسير است.


اعلام آمادگي راهپيمايان اربعين حسيني براي اعزام به جبهه مبارزه با داعش


ساعت: 13:45 -نمايندگان مراجع تقليد عراق كه در مسير راهپيمايي اربعين حسيني مستقر هستند، داوطلباني كه براي مبارزه با داعش و همراهي با ارتش عراق اعلام آمادگي مي‌كنند را راهنمايي مي‌كنند.


در مسير راهپيمايي اربعين حسيني، گروه كثيري از راهپيمايان با حضور در مراكز نمايندگي مراجع عظام تقليد عراق براي مبارزه با گروهك تروريستي داعش اعلام آمادگي مي‌كنند.


در مسير راهپيمايي، برخي طلاب به نمايندگي از مراجع تقليد از جمله حضرت آيت‌الله سيستاني جهت پاسخ‌گويي به مسائل شرعي و سياسي حضور دارند، اما بيشتر كساني كه به آنها رجوع مي‌كنند داطلباني هستند كه قصد دارند براي مبارزه با تروريست‌ها ثبت‌نام كنند.


يكي از طلابي كه در عمود ۳۵۰ جهت پاسخ‌گويي به سوالات شرعي راهپيمايان مستقر شده، با اعلام اين خبر گفت: ما براي پاسخ به سوالات شرعي در اين مكان مستقر شده‌ايم، اما بيشتر مراجعان ما كساني هستند كه درباره فتواي مراجع عليه تروريست‌ها از ما سؤال مي‌كنند.


وي گفت: ما فتواي حضرت آيت‌الله سيستاني را به اين افراد اعلام مي‌كنيم و از آنها مي‌خواهيم جهت ثبت‌نام و گذراندن دوره آموزش نظامي به مراكز ثبت‌نام ارتش مراجع كنند. بايد بگويم كه تعداد ثبت‌نام‌كنندگان آن قدر زياد است كه نمي‌توان به حضور حتي بخشي از آنها در جبهه مبارزه با تروريست‌ها اميدوار بود.


دغدغه اصلي مسئولان برگشت زائران به ميهن اسلامي است


سردار «علي فضلي» يادآور شد: در بازديدهوايي كه از محورهاي مواصلاتي مرز مهران صورت گرفت، اين محورها به يك پاركينگ نيمه متحرك تبديل شده است. عشق و ارادت مردم به اباعبدالله الحسين (ع) وصف نشدني است و امروز شاهد بزرگترين عمليات فرهنگي در دنيا هستيم.


سردار فضلي خاطرنشان كرد: با كار جهادي تمامي تمهيدات امنيتي و ترافيكي لازم براي بازگشت هموطنان به كشور انديشيده شده است اما بايستي عزاداران عزيز با صبر و حوصله برگشت خود را به استان‌هاي كشور مديريت كنند.


مداواي روزانه ۲۰ هزار نفر از زائران اربعين در كربلا


ساعت: 13:40 -معاون آموزشي و پزشكي مركز پزشكي حج و زيارت گفت: هرچه به روز اربعين حسيني (ع) نزديك‌تر مي‌شويم ارائه خدمات به مشتاقان اباعبدالله الحسين نيز بيشتر مي‌شود به طوري كه به طور متوسط روزانه ۲۰ هزار زائر از مليت‌هاي مختلف در درمانگاه‌هاي ايجاد شده مداوا مي‌شوند.


دكتر امين رضا طباطبايي افزود: اين تعداد مراجعه كننده در سه پايگاه ثابت و ۶ پايگاه موقت دائر شده در شهرهاي نجف، كربلا و بين راهي توسط ۲۱۰ نفر تيم پزشكي و امدادي مداواي سرپايي مي‌شوند. عمده مشكلات زائران مراجعه كننده تاول پا، كوفتگي عضلات، علائم سرماخوردگي، عفونت‌هاي تنفسي و مشكلات گوارشي است.


وي گفت: برخي از مشكلات زائران مربوط به كهولت سن است و افرادي كه مبتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي، فشار خون و ديابت هستند، لازم است داروهاي خود را همراه داشته باشند و مرتب استفاده كنند. زائران با استفاده از ماسك و شست و شوي مرتب دست‌ها و رعايت بهداشت فردي از مبتلا شدن به بيماري‌هاي گوارشي جلوگيري كنند.


طباطبايي با اشاره به حجم بالاي مراجعه به پايگاه‌هاي درماني، افزود: بستري‌هاي موقت در چادرهاي تعبيه شده انجام مي‌شود و خدماتي همچون سرم گرافي، پانسمان و رفع كوفتگي عضلات در آنها صورت مي‌گيرد.


خروج يك ميليون و ۳۰۰ هزار زائر براي اربعين


ساعت: 13:30 -سعيد اوحدي، رييس سازمان حج وزيارت گفت: براساس آخرين گزارش نيروي انتظامي، تاكنون حدود يك ميليون و ۳۰۰ هزار نفر از مرزهاي شلمچه، چزابه و مهران به قصد زيارت اربعين خارج شده اند.


وي يادآور شد: بايد از فردا به مدت دو روز تمهيدات بازگشت زائران را فراهم كنيم. همچنين تاكنون حدود ۱۰۰ هزار نفر نيز از مرزهاي هوايي به مقصد بغداد و نجف رفته اند. ارائه خدمت به اين تعداد زائر كار بزرگي است و ۲۶ دستگاه و سازمان كار خدمت رساني به زائران اربعين را بر عهده دارند.


اوحدي افزود: طرف عراقي به علت امكانات محدود براي پذيرايي از اين تعداد زائر آمادگي نداشت. از زائراني كه در مسير مهران هستند خواهش مي‌كنيم، بازگردند و اجازه دهند كه تمهيدات براي بازگشت زائران فراهم شود.


اوحدي افزود: امروز عده زيادي از زائران كه از مرز مهران عبور كرده اند، به علت ترافيك سنگين در آن سوي مرز، نتوانستند عبور كنند و به مرزهاي كشور بازگشتند. بر اساس آخرين اخبار جمعيت راهپيمايي در بين نجف و كربلا به خارج از نجف سرازير شده است.


سه موكب ستاد بازسازي عتبات براي زائران


ساعت: 13:00 -بيمارستان امام سجاد (ع) واقع در شهر كربلا، اين روزها و در آستانه اربعين حسيني پذيراي هزار زائر ايراني است.


علاوه بر دو موكب بزرگي كه در شهر نجف براي اسكان زائرين از سوي ستاد بازسازي عتبات عاليات آماده شده است، سه موكب نيز در شهر كربلا به شكل چادر ايجاد شده كه به گفته رييس ستاد بازسازي عتبات، مديريت اجرايي آن توسط هيئت رزمندگان اسلام صورت مي‌گيرد و مجموعا ظرفيت پذيرايي از ۱۵ هزار زائر ايراني را دارد.


يكي از اين موكب ها، موكبي است كه در بيمارستان در حال احداث امام سجاد (ع) برپا شده كه علاوه بر خود بيمارستان، در محوطه آن نيز چادرهايي براي اسكان برپا شده است.


حضور شمخاني در مرز چزابه براي آگاهي از روند خدمات‌رساني به زوار حسيني


ساعت: 12:50 -علي شمخاني ضمن گفتگو با گروهي از زوار و بررسي مشكلات و نارسايي‌هاي موجود، در جلسه‌اي با حضورمسئولان ستاد اربعين حسيني مستقر در مرز چزابه، بر ضرورت تسريع در روند خدمت‌رساني و ايجاد آمادگي‌هاي لازم براي بازگشت زائران تأكيد كرد.


وي ضمن شركت در مراسم عزاداري زوار حسيني، با اشاره به جهاني بودن پيام قيام امام حسين (ع)، گفت: راهپيمايي اربعين كه بزرگ‌ترين اجتماع انساني در جهان است، نمادي از پيشتازي امت اسلامي در حق‌جويي، ظلم‌ستيزي و مبارزه با مستكبران است.


شمخاني اجتماع اربعين حسيني را بازخواني بي‌نظيرترين حماسه تاريخ بشر براي دفاع از ارزش‌هاي انساني و تبيين چهره رحماني دين حنيف اسلام خواند.
وي افزود: جنايات بي‌سابقه تروريست‌هاي تكفيري كه به نام دين انجام مي‌شود و حمايت پيدا و پنهان صهيونيسم بين‌الملل از آنان، برنامه‌اي گسترده براي مخدوش كردن چهره اسلام در جهان است.


روايت پياده‌روي اربعين در يك مستند


ساعت: 12:20 -مستند «سياه مشق عشق» به تهيه‌كنندگي و كارگرداني حسين ارسلاني، روايت پياده‌روي عاشقان سيد و سالار شهيدان را در قاب تصوير به نمايش مي‌گذارد.


در اين مستند كه صداپيشگي آن را نادر گهرسودي به عهده دارد، پياده روي عاشقان اباعبدالله الحسين به سوي كربلا و پياده روي برخي از عاشقان از نجف اشرف تا كربلا را به نمايش گذاشته مي‌شود.


مستند «سياه مشق عشق» به همت تأمين برنامه شبكه دو تهيه و توليد شده و اولين قسمت آن چهارشنبه، ۱۹ آذر ساعت ۱۵:۱۰ به مدت ۲۰ دقيقه از شبكه دو پخش شد و سه قسمت ديگر اين مستند نيز در روزهاي پنجشنبه، جمعه و شنبه (۲۰، ۲۱ و ۲۲ آذر) ساعت ۱۵:۲۰ به روي آنتن مي‌رود.


كاهش ۲۰ درصدي نرخ مكالمه تلفن ثابت به همراه با عراق


ساعت: 12:00 -محمدرضا بيدخام - معاون تجاري شركت مخابرات استان تهران - با اعلام اين مطلب گفت: در آستانه اربعين حسيني و به منظور تسهيل ارتباطات زائران عتبات عاليات از تاريخ ۲۰ آذر لغايت ۳۰ دي ماه مشتركيني كه از درگاه (۰۲۰) به جاي كد دو صفر استفاده كنند از تخفيف ۲۰ درصد شركت مخابرات استان تهران بهره مند مي‌شوند.


وي خاطر نشان كرد: هزينه مكالمه تلفن ثابت به همراه با كشور عراق ۱۲ هزار و ۵۰۰ ريال است كه با توجه به تخفيف ارائه شده به مبلغ ۹ هزار و ۹۹۰ ريال كاهش يافته است.


آمادگي كربلا براي پذيرايي از ميليون‌ها زائر حسيني


تاكنون هيچ‌گونه اقدام مخاطره‌آميزي در هيچ يك از مسيرهاي پياده‌روي اربعين گزارش نشده و گروه‌هاي مردمي اعم از زن و مرد و كودك خردسال در مسيرهاي پياده‌روي طي طريق مي‌كنند و نيروهاي امنيتي با ايجاد كمترين محدوديت ها، امنيت وثيقي را فراهم كرده‌اند.


تاكنون هيچ گونه انفجار يا حمله تروريستي به عزاداران اربعين در هيچ يك از مسيرهاي پياد‌ه‌روي گزارش نشده است و امنيت كامل در راه‌هاي مواصلاتي بغداد و كاظمين و بصره به كربلاي معلي برقرار است. گروه‌هاي مردمي به همراه خانواده اعم از زن و مرد و كودك خردسال در مسيرهاي پياده‌روي به وفور مشاهده مي‌شود و نيروهاي امنيتي با توسل به كمترين محدوديت‌ها، امنيت وثيقي را فراهم كرده و به شايعه‌ها پايان داده‌اند.


جمعيت زائران اربعين شوكه‌كننده است


ساعت: 11:50 -نجف، مبداء حركت است براي رسيدن به كربلا. زائرانِ اربعين پياده و يا سواره از هر سو به اين شهر مي‌آيند تا قصه را آغاز كنند. ازدحام جمعيت در نجف به حدي است كه ظاهر شهر را از حالت طبيعي خارج كرده است.


رسيدن به نجف مصائبي دارد كه كم از سفر سخت كربلا نيست. هم به سختي وسيله نقليه براي رسيدن به آن پيدا مي‌شود و هم مسير پياده از مرز تا شهر، طولاني و خسته‌كننده است.


از مرز مهران تا نجف ۱۲۰ كيلومتر راه است كه اين روزها به خاطر ايست‌هاي بازرسي پي در پي و حضور زائران پياده، راه دو سه ساعته تا نجف را در بهترين حالت، چهار ساعته مي‌توان طي كرد. بيشتر خودروها براي خلاصي از ازدحام جمعيت و ايست‌هاي بازرسي، راه‌هاي فرعي را براي رسيدن به نجف انتخاب مي‌كنند، راه هايي كه هيچ آبادي در حاشيه شان نيست و شب هنگام در سياهي مطلق فرو مي‌روند.
چند كيلومتر مانده به نجف بايد پياده رفت. ازدحام جمعيت اجازه نمي‌دهد وسايل نقليه به شهر نزديك شوند. زائران با بيرق‌ها و كوله پشتي و چرخ‌هاي دستي و گاه فارغ از هر باري به سمت هسته مركزي نجف، حرم اميرالمومنين (ع) حركت مي‌كنند.


نجف در اين سال‌ها بسيار تغيير كرده، هتل‌ها در حال قد كشيدن هستند، حتا انگليسي‌ها هم به ساخت هتل مشغول شده‌اند. تعدادي پله برقي براي انتقال زائران به ارتفاعات شهر ساخته شده و حرم اميرالمومنين (ع) در حال توسعه است، اما با اين حال هنوز خيابان‌هاي شهر خاكي و پوشيده از زباله است و غبار، غنيمتي است كه هنگام تنفس در نجف، نصيبت مي‌شود.


جمعيت زائران در شهر چند روز مانده تا اربعين آنقدر زياد است كه پوشش آن‌ها از توان اقامتگاه‌هاي شهر خارج شده است. زائران در هر گوشه، روي پتو و كارتن خوابيده‌اند، از محوطه سرپوشيده پله‌هاي برقي گرفته تا كنار گذر خيابان‌ها و هتل‌ها و صحن حرم حضرت علي (ع).


دستور روحاني براي كمك به زائران كربلا


ساعت: 11:00 -رييس‌جمهور با اشاره به اجتماع بزرگ شيعيان در سرزمين مقدس كربلا، از تمام دستگاه‌هاي دولتي و مرزي خواست تا شرايط و امكانات را به گونه‌اي فراهم آورند كه عاشقان خاندان عصمت و طهارت حداكثر بهره را از اين سفر ببرند و به سلامت به وطن بازگردند.


كارگاه عملي نقاشي اربعين برگزار مي‌شود


ساعت: 09:50 -اين كارگاه عملي يك روزه شنبه بيست و دوم آذرماه مصادف با اربعين حسيني (ع) برگزار مي‌شود/اين كارگاه عملي در مسير دسته‌هاي اربعين حسيني (ع) در ميدان بزرگ امام خميني (ره) بر پا خواهد شد و بازديد براي عموم آزاد است.


نخستين «جايزه جهاني اربعين» برگزار مي‌شود


ساعت: 08:00 -در آستانه اربعين حسيني و همزمان با راهپيمايي عظيم دلدادگان آستان حضرت سيدالشهدا(ع) از سراسر جهان به سوي كربلاي معلي، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، نخستين دوره «جايزه جهاني اربعين» را در ايران و ديگر كشورهاي جهان برگزار مي‌كند.


مشاركت ۷ هزار خودرو براي جابجايي زائران اربعين


الشمري از فرماندهي عمليات بغداد خواست زائراني را كه به سمت كربلاي معلي پياده در حال حركت هستند، با شيوه‌هاي باندهاي تروريستي آگاه كرده و فعاليتهاي مشكوك را براي خنثي سازي توطئه‌هاي تروريستي رصد كنند.


وي گفت: گروههاي تروريستي و داعشي‌ها براي سوء استفاده از چنين مناسبتهايي با هدف بازي با آتش طايفه گري از طريق ضربه زدن مناطق مشخص يا سوء استفاده از برخي منافذ يا شكافها براي گرفتار كردن زائران در كمين‌هاي خود با هدف تلفات بيشتر تلاش مي‌كنند كه نيروهاي امنيتي بايد با آگاه سازي زائران، اين توطئه‌ها را خنثي كنند.


مشاركت هفت هزار خودرو در جابجايي زائران اربعين حسيني


وزارت حمل و نقل عراق اعلام كرد حدود هفت هزار خودرو در طرح جابجايي زائران اربعين حسيني مشاركت مي‌كنند و خدمات لازم به زائران ارائه خواهد شد.


انجام ۱۴۰ پرواز براي انتقال ۲۵ هزار زائر اربعين از لبنان، ايران، كويت و بحرين


۱۴۰ پرواز از فرودگاههاي لبنان، كويت، بحرين و ايران براي انتقال ۲۵ هزار زائر به عراق براي شركت در مراسم اربعين حسيني انجام شده است.


درخواست از مردم واسط براي انتقال زائران ايراني


جمعيت هلال احمر استان واسط عراق از مردم استان به ويژه مناطق الكوت، بدره و حصان در نزديكي گذرگاه مرزي زرباطيه با جمهوري اسلامي ايران درخواست كرد با خودروهاي خود به اين گذرگاه حركت كنند تا هزاران زائر ايراني جا مانده در مناطق نزديك گذرگاه را منتقل كنند.


وضعيت آب و هواي عراق در روز اربعين


اداره هواشناسي عراق روز چهارشنبه پيش بيني كرد كه آسمان در روز شنبه همزمان با اربعين حسيني، صاف تا كمي ابري همراه با فرصت بارندگي در شب با دماي هواي 21 درجه خواهد بود.


منبع : پایگاه اطلاع رسانی حج






تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن